• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Lycklig vill ha mer

Grattis MissDrutten! Härligt med så många i frysen!

• Liffan
    MissDrutten skrev 2010-04-02 21:43:52 följande:
    HejNu är jag ruvare!!ÄP i onsdags var inte så smärtsamt utan gick hyfsat lätt. Fick be om mer morfin vid ett tillfälle och sedan gick det bra. Efteråt har jag haft som rejäl mensvärk och är öm och svullen. De hittade 6 ägg vilket jag blev lite besviken på iom att de sett så många äggblåsor på ultraljudet, men det visade sig att det var färre som var redo än de trott.Idag var vi så nere i göteborg och fick ett fint och befruktat ägg insatt. Ytterligare fyra ägg hade befruktats och sparas i frysen. Så nu har vi ett litet "påskägg", som barnmorskan kallade det.Håller nu tummarna för att det stannar kvar.
    Grattis till påskägget och till så många till frysen! Nu håller vi tummarna! Trevlig påsk under tiden!
  • Vitsippa76

Grattis MissDrutten och lycka till med ruvningen! Jag håller tummarna här med. 

Trevlig fortsättning på påsken allesammans!
  • Liffan

snuvig och febrig...  vill ju bara vara ute i det fina påskvädret men istället sitter vi båda helt däckade här hemma. vilket ifs ledde till att vi äntligen fick ändan ur och satte oss i kö till adoption. känns bra!

• Macpau

MissDrutten skrev 2010-04-02 21:43:52 följande:
    HejNu är jag ruvare!!ÄP i onsdags var inte så smärtsamt utan gick hyfsat lätt. Fick be om mer morfin vid ett tillfälle och sedan gick det bra. Efteråt har jag haft som rejäl mensvärk och är öm och svullen. De hittade 6 ägg vilket jag blev lite besviken på iom att de sett så många äggblåsor på ultraljudet, men det visade sig att det var färre som var redo än de trott.Idag var vi så nere i göteborg och fick ett fint och befruktat ägg insatt. Ytterligare fyra ägg hade befruktats och sparas i frysen. Så nu har vi ett litet "påskägg", som barnmorskan kallade det.Håller nu tummarna för att det stannar kvar.
    Ååååh, vad spännande!! Måste vara superskönt äp gick smidigt. Hur långt tar det ungefär med äp?  Nu är det bara att vänta och se då

Liffan-måste vara skönt att ha tagit det steget! Nu fick jag lite dåligt samvete då våra papper har legat här hemma i fleeeera veckor nu...ska nog ta en rush idag:)

Här är allt ok. Har haft världens kortaste mens som började i frdags kväll och slut typ nu... plus en jäkla massa finnar i ansiktet. Jag är för gammla för en finnexplosion i ansiktet!! *suck*

Kram på er alla, hoppas ni har haft en lugn & avslappnande påsk
  • MissDrutten

Tack alla för stöttningen! Idag är första dagen efter ÄP och ET som jag inte är öm och svullen. Känns jättebra hittills.

Macpau: Själva ÄP tog ungefär 20 minuter. Men vi var där 7.30 för en timmes förberedelser. jag fick ta på mig en underbar utstyrsel i form av knähöga vita landstingsstrumpor och en rak tunika med knäppning fram och logan "Tvätteriet Alingsås på {#lang_emotions_smile}. jag fick två alvedon och så satte de en nål för morfinet. Sedan fick jag vila med en värmekudde på magen. ungefär 8.30 visades vi in i "op-rummet". där fick jag morfinet och sedan satte proceduren igång. Jag bad om lite extra morfin vid första "sticket" men sedan gick allt bra.
    Efteråt fick jag frukost och vilade fram till barnmorskesamtalet ca 12.00. efter att vi fått veta hur många ägg de hittat och fått datum och tid för ET så kunde vi åka hem.

blev visst en liten novell...{#lang_emotions_smile}

• Liffan
    MissDrutten skrev 2010-04-05 15:34:07 följande:
    Tack alla för stöttningen! Idag är första dagen efter ÄP och ET som jag inte är öm och svullen. Känns jättebra hittills. Macpau: Själva ÄP tog ungefär 20 minuter. Men vi var där 7.30 för en timmes förberedelser. jag fick ta på mig en underbar utstyrsel i form av knähöga vita landstingsstrumpor och en rak tunika med knäppning fram och logan "Tvätteriet Alingsås på . jag fick två alvedon och så satte de en nål för morfinet. Sedan fick jag vila med en värmekudde på magen. ungefär 8.30 visades vi in i "op-rummet". där fick jag morfinet och sedan satte proceduren igång. Jag bad om lite extra morfin vid första "sticket" men sedan gick allt bra.Efteråt fick jag frukost och vilade fram till barnmorskesamtalet ca 12.00. efter att vi fått veta hur många ägg de hittat och fått datum och tid för ET så kunde vi åka hem. blev visst en liten novell...
    men det är ju precis sånt här som man vill veta! tider, kläder, väntan... nu känns det mycket mer greppbart!

skönt att du mår bra och inte längre är svullen!
  • Macpau
    MissDrutten skrev 2010-04-05 15:34:07 följande:
    Tack alla för stöttningen! Idag är första dagen efter ÄP och ET som jag inte är öm och svullen. Känns jättebra hittills. Macpau: Själva ÄP tog ungefär 20 minuter. Men vi var där 7.30 för en timmes förberedelser. jag fick ta på mig en underbar utstyrsel i form av knähöga vita landstingsstrumpor och en rak tunika med knäppning fram och logan "Tvätteriet Alingsås på . jag fick två alvedon och så satte de en nål för morfinet. Sedan fick jag vila med en värmekudde på magen. ungefär 8.30 visades vi in i "op-rummet". där fick jag morfinet och sedan satte proceduren igång. Jag bad om lite extra morfin vid första "sticket" men sedan gick allt bra.Efteråt fick jag frukost och vilade fram till barnmorskesamtalet ca 12.00. efter att vi fått veta hur många ägg de hittat och fått datum och tid för ET så kunde vi åka hem. blev visst en liten novell...
    precis som Liffan skrev- jättebra med konkret info! 20 minuter...låter överkomligt. Bara att be om en massa morfin då . Kramar!

Jag har en fråga; hur ser det ut om äp / "insättningsdatum" skulle krocka med en helgdag? kan de styra allt detta och skjuta på allt sånt till nästkommande vardag? Lite nyfiken...

kram allihopa & njut av de sista lediga timmarna:)
  • Lycklig vill ha mer
    Macpau skrev 2010-04-05 20:08:32 följande:
    precis som Liffan skrev- jättebra med konkret info! 20 minuter...låter överkomligt. Bara att be om en massa morfin då . Kramar!Jag har en fråga; hur ser det ut om äp / "insättningsdatum" skulle krocka med en helgdag? kan de styra allt detta och skjuta på allt sånt till nästkommande vardag? Lite nyfiken...kram allihopa & njut av de sista lediga timmarna:)
    Hej tjejer.
    På Carlanderska är det i alla fall öppet hela veckan. Jag var t.ex. där på ett ultraljud nu i helgen. Skönt att inte behöva oroa sig över vilka dagar som passar dem.
  • Liffan

Godmorgon!

Hoppas att ni mår bra och har haft en skön påsk! Själv är jag hemma sjuk från jobbet - min förkylning vill verkligen inte ge med sig. Nu håller jag bara tummarna att den ska göra det till  imorgon så att jag kan följa med och fika.

kram

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?