• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Lycklig vill ha mer
    Macpau skrev 2010-03-31 07:37:41 följande:
    ...missade halva inlägget: jag vet inte hur det känns men jag kan bara tänk mig nervositeten kring äggmognaden. Men nu vet de hur din kropp fungerar och har justerat dina doser-det är därför det ofta sägs att det 1a försöket är lite utav en "testomgång". Nu kommer allt att gå kanon, jag är säker:)
    Ja jag hoppas det. Ska på VUL på påskdagen så jag hoppas att det ser bra ut.
  • MaMaS

Liffan: Jag förstår att det är lite deppigt att få hämta ut en kur pergo till. Men jag följer dig snart i spåren. Hoppas du mår lika bra som förra gången och inte får de hemska biverkningarna. Jag bävar lite för att få dom igen....:-/

Idag är jag bättre i magen så kanske att tabletterna har hjälp iallafall. Bara tagit lite längre tid. Så hoppas det fortsätter såhär. 
    Mia: Spännande!! Hur har det gått? *nyfiken*
    MissDrutten: Stort lycka till idag med äp. Håller tummarna att det går super bra!! Du får gärna uppdatera när du orkar. 
    De närmaste dagarna kommer jag kanske inte vara här så mycket eftersom jag ska till skåne. (jag är ledsen att jag tog skåne före er fika tjejer ) Önskar er en super skön påsk med mycket påskägg!!!
    Stor kram!
  • MIA SD

Testet var negativt..

Var förväntat men det känns jobbigt att börja om igen eftersom vi inte har ngt ägg i frysen..

• Liffan
    MIA SD skrev 2010-03-31 10:27:19 följande:
    Testet var negativt..Var förväntat men det känns jobbigt att börja om igen eftersom vi inte har ngt ägg i frysen..
    Nej vad tråkigt Mia! Förstår att det känns tungt att börja om igen. Massa kramar till dig!
  • Liffan
    Macpau skrev 2010-03-31 07:28:22 följande:
    HAHAHAHAH!!! Sjukt roligt ju! Låter som något taget ur en film . Ja JAG skulle definitivt känna igen dig utifån dessa målande beskrivningar Jag skulle jättegärna vilja vara med och träffa er idag!! Men jag får väl hålla mig till nästa vecka MissDrutten- åååh vad spännande! Jag är superrädd för detta med äp jag med...hoppas till gudarna att de knarkar dig (och sen mig) medvetslös! Håller tummarna här borta och hoppas att det går jättesmidigt. Hör av dig så fort du känner att du orkar. Kram MiaSD- IDAG, idag idag är det din testdag!!! TÄNK om det har funkat! Är själv inte så troende, men ber  för din skull till alla gudar och helgarderar mig äh..jag har käkat hela 6 kurer Pergo jag Man plockar pp sig från varje misslyckade försök och tar sig vidare-och tänk på att statistiken ser bra ut att bli gravid med Pergon de 3-4 första försöken... låter som att du har en toppenkarl Min sambo lagar mat men bakar inte...kram:)
    Ja, jag känner mig inte alls orolig över hela identifiera-biten!

Nej, så misslyckad kände jag mig inte... framförallt är jag hoppfull över att mensen är HELT annorlunda den här gången. mycket rikligare vilket känns bra! Vi saknar dig lite Macpau men det är helt ok att fixa med bröllop så länge du tittar till oss ibland.
    MaMaS skrev 2010-03-31 09:51:49 följande:
    Liffan: Jag förstår att det är lite deppigt att få hämta ut en kur pergo till. Men jag följer dig snart i spåren. Hoppas du mår lika bra som förra gången och inte får de hemska biverkningarna. Jag bävar lite för att få dom igen....:-/ Idag är jag bättre i magen så kanske att tabletterna har hjälp iallafall. Bara tagit lite längre tid. Så hoppas det fortsätter såhär.  Mia: Spännande!! Hur har det gått? *nyfiken* MissDrutten: Stort lycka till idag med äp. Håller tummarna att det går super bra!! Du får gärna uppdatera när du orkar.  De närmaste dagarna kommer jag kanske inte vara här så mycket eftersom jag ska till skåne. (jag är ledsen att jag tog skåne före er fika tjejer ) Önskar er en super skön påsk med mycket påskägg!!! Stor kram!
    Skönt att magen är bättre! Ha en skön påskhelg i Skåne!

MissDrutten: vi håller tummarna för att det går bra idag!

Kram
  • Macpau
    Testet var negativt..Var förväntat men det känns jobbigt att börja om igen eftersom vi inte har ngt ägg i frysen..
    jättetråkigt

Hur ser det ut för er nu, tidsmässigt? Förhoppningsvis så kommer du att få en massa ägg nu som både är av toppkvalitét och som blir över till frysen. Man måste tänka så annars blir man galen. Du ska få en stor kram av oss när vi ses över fika nästa onsdag (om du följer med).

Försöker79-ha det så jättebra i Skåne! Förhoppningsvis är det liiite varmare och mkt grönare där

Liffan- ha det så jätteskoj ikäll! Ta en pajbit å mina vägnar-me like that
  • MaMaS

Mia: Nä, fy vad tråkigt *styrke kram till dig* Unna dig något extra till påsk, det är du verkligen värd. 

Tji fick jag ang magen, börjar komma smygande igen. Jag blir knäpp!! 
    Ja, våren har nog kommit lite längre i Skåne - härligt!
    Alltså jag har gått och funderat på en sak. Det kanske är en jätte dum fråga egentligen, men jag har aldrig fattat detta. När man ska göra ivf så börjar man ju med spray och sprutor och allt var det är. Då fattar inte jag. Dom som har egen äl, varför låter man inte kroppen sköta det själv och ha en "vanlig" äl och sen plockar man ut det ägget. Så slipper man må dåligt osv av sprayen. Det finns säkert en jätte bra förklaring för detta, men jag har gått och funderat Nån som vet?
    Ja, ta en pajbit för mig också - gärna kladdkaka
  • Liffan

Både paj och kladdkaka - jag kommer rulla fram till vår date nästa vecka...

MaMaS skrev 2010-03-31 11:04:15 följande:
    Mia: Nä, fy vad tråkigt *styrke kram till dig* Unna dig något extra till påsk, det är du verkligen värd.  Tji fick jag ang magen, börjar komma smygande igen. Jag blir knäpp!!  Ja, våren har nog kommit lite längre i Skåne - härligt! Alltså jag har gått och funderat på en sak. Det kanske är en jätte dum fråga egentligen, men jag har aldrig fattat detta. När man ska göra ivf så börjar man ju med spray och sprutor och allt var det är. Då fattar inte jag. Dom som har egen äl, varför låter man inte kroppen sköta det själv och ha en "vanlig" äl och sen plockar man ut det ägget. Så slipper man må dåligt osv av sprayen. Det finns säkert en jätte bra förklaring för detta, men jag har gått och funderat Nån som vet? Ja, ta en pajbit för mig också - gärna kladdkaka
    Det är väl för att man ska få så många ägg som möjligt och därmed öka chanserna. jag vet i för sig inte ifall de blir extra mogna eller mottagliga med alla mediciner också men framförallt tror jag att det är antalet som räknas. jag är helt med på att man stimulerar så att det blir fler ägg men inte helt förstående till varför man måste nedregleras innan...
  • MaMaS
    Liffan skrev 2010-03-31 11:07:53 följande:
    Både paj och kladdkaka - jag kommer rulla fram till vår date nästa vecka... Det är väl för att man ska få så många ägg som möjligt och därmed öka chanserna. jag vet i för sig inte ifall de blir extra mogna eller mottagliga med alla mediciner också men framförallt tror jag att det är antalet som räknas. jag är helt med på att man stimulerar så att det blir fler ägg men inte helt förstående till varför man måste nedregleras innan...
    hihihihi, nej då, lite paj skadar aldrig
    ok, ja så är det såklart. Tänkte inte på det att man vill få mer än ETT ägg, tack Liffan
  • Stella Kardunn
    Testet var negativt.. Var förväntat men det känns jobbigt att börja om igen eftersom vi inte har ngt ägg i frysen..
    Åh nej va trist, även om det var väntat...försöker tankeöverföra lite styrka att gå vidare!
    Liffan skrev 2010-03-31 10:43:06 följande:
    Nej, så misslyckad kände jag mig inte... framförallt är jag hoppfull över att mensen är HELT annorlunda den här gången. mycket rikligare vilket känns bra! Vi saknar dig lite Macpau men det är helt ok att fixa med bröllop så länge du tittar till oss ibland.
    Som "pergoveteran" kan jag tala om att det blev den för mig med. Jag hade tidigare så att det kom lite lite första dagen, sen kom den igång dag 2. När jag gick min "utredning" fick jag veta att det är ett typexempel på någon som har låg hormonnivå. När jag började med pergo började den komma igång på dag 1.

MEN, efter mitt MA har det blivit "värre än någonsin", nu "förblöder" jag från dag 1, har fått köpa maxi ob, vilket jag aldrig någonsin haft innan och förra månaden såg det ut som någon blivit mördad i sängen, jag hade blött igenom allt och lite till. I gengäld är den över på 3 dagar, så jag tror inte mängden ökat så mycket, den har bara omfördelats...och just nu vet jag inte vilket som är bäst egentligen, för den där första dagen är inte ett dugg rolig.

Såg att ni diskuterat S-progesteron värden också....jag blir verkligen inte klok på vad som är bra och dåligt där, det verkar som om alla säger helt olika...Vad de sagt på SU till er stämmer ju inte alls med vad jag fått höra från mitt håll {#lang_emotions_undecided}

Nu försvinner jag snart på "påsklov" och är tillbaka i etern igen på tisdag, vill därför ta tillfället i akt och önska er alla en riktigt Glad påsk! {#lang_emotions_flower}
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?