• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • MIA SD

Precis nyvaken!! Kl 13.30 nystekt ägg i magen.. Kan ju knappast må bättre..
    Nya jobbet va så där... Dock bra betalt..

FrkSommar: Jag jobbade oxså med alkisar o pundare förrut.. Ett MKT givande jobb. Krävande dock men ganska kul..

OK när jag sa 5 down så menade jag att 5 gjorda INTE kvar.. Tyvärr..

Ni andra hör inne: har ni fått betala detta själva eller är ni "godkända" och fått tre försök också?

• Stella Kardunn
    MIA SD skrev 2010-03-24 13:42:16 följande:
    Ni andra hör inne: har ni fått betala detta själva eller är ni "godkända" och fått tre försök också?
    När räknas man som godkänd? Är det när man fått remissen eller när man fått träffa läkaren på SU? Jag gissar att det är experten som ska göra bedömningen, så man inte är godkänd förrän efter träff med SU. I sådana fall hoppas jag bli godkänd för 3 försök snart.

Men sen tyder väl det mesta på att de flesta här har landstingsfinansierade försök på gång då jag tror nästan går på SU och de tar väl inte emot några som betalar själva? eller har jag fel där?
  • Macpau

jag har fått ett datum för nybesök till ivf!! Torsdagen den 22 april så smäller det! Dagen innan så ska vi på ett infomöte (tror bara jag går). Har räknat på det lite och i vilket fall så blir det lite tajt..om jag har räknat rätt (en massa variabler som måste stämma) så kan det bli äp antingen veckan innan mitt bröllop eller samma vecka som de stänger (midsommarveckan). Vilken rysare...hoppas på det bästa:)

Loggar in om ett tag igen. N måst jag ringa mamma & lillasyrran:)

kram

• Liffan

Hej alla fina!

Har varit i Bryssel i två dagar med jobbet. känns som jag har varit borta från er jättelänge och har SAKNAT er! man missar ju så mycket när man är borta...

Vart ska jag börja...

Dizzie: mycket i huvudet verkar du inte vara ensam om... låter som goda råd du har fått. vill också passa på att beklaga att du föll bort från listan i medlemstråden. du får verkligen inte känna att du inte är välkommen för det är du!!

Försöker: håller med Macpau: du kommer alltid med fina och peppande kommentarer och jag vill inte att du ska vara ledsen! Har du hört något om jobben?

Macpau: först: ÄNTLIGEN!!! som vi har väntat på det datumet! 22 april alltså. vi får hålla tummarna att ni får ett datum som passar... Då får vi hoppas att akupressuren gör under! tid för fikat funkar utmärkt för mig!

Mia: när du läser det här är det bara hälften av tiden kvar!! kul med nytt jobb! jag tycker att jobb brukar bli roligare ju mer man kommer in i dem så jag håller tummarna att det blir bättre och under tiden gör ju det ju inget att lönen är bra.

FrkSommar: Kul att se dig här även i den stressiga vardagen! och vad roligt att du hänger med på fika! funkar tiden för dig eller? jag var ett under av snällhet och lydnad under min tonår *hahaha*. fast det var jag nog ändå, bara några nyttiga snedsprång... kul med lite olika arbetsuppgifter men jag kan tänka mig att det blir lite mer på varje ställe med tanke på hur mycket du verkar ha!

MissStar: tråkigt att du inte kan komma men förstår dig. det kommer säkert flera tillfällen! *våga skänka överflödiga våffeljärn-hejarop*

Vitsippa: Hej hej!!

OK. jag har ju redan outat vad jag jobbar med så jag vågar svara på din fråga FrkSommar. jag jobbar med att hjälpa företag med olika EU-relaterade frågor. nu har jag varit i Bryssel i två dagar för att arbeta med en arbetsgrupp med människor från andra EU-länder. jag är ordförande (mest för att jag är ung och de andra inte orkade) och jag tampas med enormt jobbiga medelålders män som är långrandiga, egocentrerade och nu dessutom hatar mig för att jag säger åt dem att hålla sig till ämnet. men det är klart - de vet ju såklart bäst... just nu när jag är helt nyligen hemkommen så känner jag att jag vill dra något gammalt över mig (och dom) men egentligen så tycker jag att det är rätt kul att få bossa lite.

sållar mig till gänget mellan ÄL och mens...

Nu ska jag sova!!

KRAM KRAM KRAM

• Liffan
    Macpau skrev 2010-03-24 16:23:08 följande:
    jag har fått ett datum för nybesök till ivf!! Torsdagen den 22 april så smäller det! Dagen innan så ska vi på ett infomöte (tror bara jag går). Har räknat på det lite och i vilket fall så blir det lite tajt..om jag har räknat rätt (en massa variabler som måste stämma) så kan det bli äp antingen veckan innan mitt bröllop eller samma vecka som de stänger (midsommarveckan). Vilken rysare...hoppas på det bästa:)Loggar in om ett tag igen. N måst jag ringa mamma & lillasyrran:)kram
    KOm på att jag måste fråga: fick du brev eller fick du tiden för att ringde? kan ju vara bra att veta om det lönar sig att ligga på... icke desto mindre var det ju verkligen din tur nu!!
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-03-24 23:59:43 följande:
    KOm på att jag måste fråga: fick du brev eller fick du tiden för att ringde? kan ju vara bra att veta om det lönar sig att ligga på... icke desto mindre var det ju verkligen din tur nu!!
    Det var via brev-alltså min rättmätiga ordning i kön . Summa sumarum: det verkar inte löna sig att ringa & tjata, åtminstone inte för mig.

Kul att ha dig hemma!

Ska bli jätteroligt att ses nästa onsdag tjejer!
  • Stella Kardunn
    Macpau skrev 2010-03-24 16:23:08 följande:
    jag har fått ett datum för nybesök till ivf!! Torsdagen den 22 april så smäller det! Dagen innan så ska vi på ett infomöte (tror bara jag går). Har räknat på det lite och i vilket fall så blir det lite tajt..om jag har räknat rätt (en massa variabler som måste stämma) så kan det bli äp antingen veckan innan mitt bröllop eller samma vecka som de stänger (midsommarveckan). Vilken rysare...hoppas på det bästa:) Loggar in om ett tag igen. N måst jag ringa mamma & lillasyrran:) kram
    Härligt nu rör det på sig!

Jag sitter här och fnissar åt mig själv nu förövrigt, för nu blev JAG jättenervös...smygkikade nämligen i medlemslistan och du hade 4/2 på remissen, jag har 19/2, vilket förhoppningsvis innebär att jag kommer att få min kallelse ca 2 veckor efter dig...{#lang_emotions_dreamer}
  • Stella Kardunn

Apropå jobb ---> Jag är ekonom i grunden och jobbade fram till i höstas flera år i ett europeiskt projekt där vi for runt och bytte affärssystem.

Jag hade dock börjat tröttna rätt rejält på resandet och jobbet framförallt, sen när det stod klart att det här med att skaffa barn inte verkade vara så lätt som vi hade hoppats ville jag även ha ett jobb som inte innebar att jag riskerade vara borta på viktiga dagar och hade svårt att träffa läkare och annat, hade tur och fick ett nytt jobb som Koordinator...så där är jag nu vilket innebär att jag gör månadsrapporter, uppföljningar, små utredningar, "arbetsleder" ekonomifunktionen på min avdelning osv.

• MaMaS

Liffan: Jaså det är där du varit - har ju saknat dig! Välkommen hem igen! Nä, jag vill inte heller vara ledsen, men tyvärr blir det så. Därför jag inte orkar tänka på det, för man orkar inte vara ledsen mer tillslut. Min stackars sambo får ta många smällar, usch, får lite dåligt samvete ibland när allt går ut över honom  

Idag ska jag iallafall äta lunch med en kompis och sen blir det nog en promenad på stan, det ska bli mysigt. 
    Borde inte du har bim snart?
  • Macpau
    Stella Kardunn skrev 2010-03-25 08:58:57 följande:
    Härligt nu rör det på sig! Jag sitter här och fnissar åt mig själv nu förövrigt, för nu blev JAG jättenervös...smygkikade nämligen i medlemslistan och du hade 4/2 på remissen, jag har 19/2, vilket förhoppningsvis innebär att jag kommer att få min kallelse ca 2 veckor efter dig...
    Då borde du få hem brevet ganska snart du med, vad roligt!! Jag har också ett jobb där jag reser runt med vår chef (ca 1 gång i månaden). Utöver det så har vi 3ggr per år lite längre resor. Jag har dock kommit överens om med min chef att jag inte behöver åka på de längre seminarierna om det "krockar" med allt detta...så nu är han en fena på min menscykel, pergokurer oxh allt annat som en stackars 31-årig chef inte skall behöva utsättas för .

Jag pratade med honom förresten och sa att vårt förra samtal inte sköttes så snyggt när jag blev sjuk. Stackarn, kan har inget minne av allt han sa, men bad så mycket om ursäkt så nu är allt frid & fröjd mellan oss, skönt!
    MaMaS skrev 2010-03-25 09:32:59 följande:
    Liffan: Jaså det är där du varit - har ju saknat dig! Välkommen hem igen! Nä, jag vill inte heller vara ledsen, men tyvärr blir det så. Därför jag inte orkar tänka på det, för man orkar inte vara ledsen mer tillslut. Min stackars sambo får ta många smällar, usch, får lite dåligt samvete ibland när allt går ut över honom   Idag ska jag iallafall äta lunch med en kompis och sen blir det nog en promenad på stan, det ska bli mysigt.  Borde inte du har bim snart?
    Jag tror att alla vi som går igenom detta har killar/makar som är härdade vid det här laget...det är i såna stunder jag uppskattar att jag har en så snäll kille. När jag blir ledsen eller arg så skriker han aldrig tillbaka utan kramar mig bara (vilket resulterar i att jag vill slå till honom, visserligen) men ändå
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?