• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Liffan
    Macpau skrev 2010-03-18 19:06:56 följande:
    Försöker-helt normalt med måttlig till olidlig smärta med pergon ett par dar innan äl. Har nu precis samma. Som värst kunde jag inte sitta ner och att nysa var ett helvete
    Försöker: jag hade ju inte så ont men just när jag skulle nysa och hosta så gjorde det jätteont. det är säkert ingen fara! läkaren har ju sagt att det ser bra ut. men det är ju jobbigt om man har så ont att det hindrar för befruktning nödvändig aktivitet. min läkare sa att man kunde ta en alvedon om det gjorde alltför ont. eller är det alvedon man inte får ta när man försöker bli gravid? läs på förpackning innan, och om, du tar något...
  • FrkSommar

Hej Tjejer,

alvedon och panodil kan ni ta men inte Ipren eller liknande... kan inte alla namn på de man skall undvika men jag är helt säker på att alvedon och panodil är helt säkert....
    ... tycker att jag hinkar i mig dem nu när jag inte får ta mina vanliga mediciner...

en liten sak att tänka på som man kanske inte uppfattar är att man INTE skall använda typ zongel och liknande utanpåkropen produkter. De innehåller antiflamatoriska ämnen precis som Ipren mm, tydligen blir det samma effekt om man kladdar in sig som när man sväljer ...(åh jösses så illa det lät men jag skrattade och det kankse någon annan också gör...)
    Jag blev informerad om detta först efter vårat första MF och kan inte låta bli att unda om det hade någon inverkan...

Kan inte tänka mig att någon enstaka dos är farlig för vi fick ju diklofenak vid spolningen.... men varaktigt bruk kan vara skadligt.

När jag ändå sitter här och för en gångs skull har händerna på min sida så vill jag passa på att be om ursäkt för alla felskrivningar, fel stavningarna rår jag inte på men felskrivningar handlar om att mina händer inte lyder och att jag blir för irriterad för att gå tillbaka och ändra. Som ni kanske märkt är jag stressad i överkant och då hoppas jag att ni står ut med mina inlägg och förlåter mig när det blir galet...

... jag tror att gårdagens panikattak fylde sin funktion, jag är ganska lugn nu faktist.... fast det står två två mellan Timrå & Frölunda i tredje perioden *ler*

Jag vill verkligen och skall verkligen anstränga mig för att bli bättre på att hänga med och försöka komma med vettiga inlägg här...

... kom på att det där med röda hårspännen kan vara bra när man går ensam, gubben är ju inte alltid närvarande...

Skulle ni tycka att det vore vansinnigt att lägga upp våra besöksdatum och tider för dem som VILL ha kontakt?
    Jag har tex ett BM möte den 11/5 runt 9 på morgonen ---- är någon annan där i samma veva så kunde man ju dela en kopp kaffe ...om man vill.... jag vill gärna det...
    Skulle man kunna lägga till en rubrik i tilläggstråden där man listar sina inbokade besök och så får folk lista de besök de vill och om någon sedan är nyfiken på att träffas så kan de inboxa? Fattar ni vad jag är ute efter?
    Finns det regler emot sådant??

Ja som ni ser så är det fortfarande ganska rörigt i min hjärna efter de senaste dagarnas hastiga händelser..... jag tänker för mycket och har svårt för att vara tyst, eftersom sambon har sällskap i hockeysoffan så får ni ta konsekvenserna!

på tal om vin så.... sitter jag här med ett glas vitt och försöker tycka att det är okay men... Gött ´é de i alla fall {#lang_emotions_demon} och när jag ändå erkänner synder så skall jag tala om att jag inte riktigt slutat röka ännu... har minskat massor men är inte helt rökfri. Har en månad innna spraystart och hoppas att jag lyckas tills dess. Mitt nikotinberoende är tyvärr nästan lika gammat som jag och jag är KASS på att sluta... den goa doktorn rekomenderade att jag skulle gå över till snus och sedan sluta, det skulle tydligen vara både nyttigare och enklare än att bara klippa banden.

En fråga? Får man skriva namn på Läkare, BM och Uskor här, så länge man inte baktalar någon.
    Känns lite viktigt att få lyfta fram dem som gör ett fantastiskt jobb och bara är allmänt goa, skulle kunna skrivka från berg om uskan som stack mig i dag, hon var såååå toppen.
    OM man nu alls får lyfta in namn så borde det bara vara för att lyfta fram något bra och inte något negativt.
    Vad tror ni som har läst reglerna? Skall göra det själv i morgon men någon kanske kan hjälpa mig så att jag helt enkel slipper {#lang_emotions_tongue_out}

Snälla säg att det är någon online som kan "tjattra lite" jag är aldeles för uppskruvad för att bara krypa till sängs och sedan kasta mig in i min arbetsdag.

Dizzy82 jag fattade aldrig att informationen var frivillig.... passade på att klaga lite på den idag så de lovade att vara tydligare med att den är frivillig, samtidigt är det ju så att våra partners ju slipper några besök och vi kanske inte alltid får med oss all information hem så den kanske är bra för grabbarna som inte är kllistrade på sina blivande mammor...
    ... observerade i väntrummer idag att vi var de enda som inte hade någon fysisk kontakt med varandraoch att vi inte ens pratade med varandra i väntrummer .... vi måste sett konstiga ut i mångas ögon.....

jag fick inte skriva mer men tjöta gärna med mig :) Det finns mer i min hjärna än man kan tro.... och mindre :)
  • Liffan

FrkSommar! Fina du! Önskar att jag hade varit vaken så vi hade kunnat snicksnacka lite... Så det är ett så långt ett inlägg får bli innan de säger till med andra ord {#lang_emotions_laughing}

Ville bara säga att jag har läst det men att jag måste rusa nu. ska vara i hamlstad om en timma och senast jag kollade så tog det mer än så att köra dit. men återkommer (om än inte på hela dagen)!

Kram på dig frkS!

• MIA SD
    Liffan skrev 2010-03-19 06:26:43 följande:
    FrkSommar! Fina du! Önskar att jag hade varit vaken så vi hade kunnat snicksnacka lite... Så det är ett så långt ett inlägg får bli innan de säger till med andra ord Ville bara säga att jag har läst det men att jag måste rusa nu. ska vara i hamlstad om en timma och senast jag kollade så tog det mer än så att köra dit. men återkommer (om än inte på hela dagen)!Kram på dig frkS!
    Så roligt att du besöker min hemstad!!!!
  • Dizzi82

FrkSommar: mycket tankar ; )  vet inte exakt med namn men jag läser mycket på en annan tråd och dom skriver inte ut namnen på någon utom psykologen som många pratar med på SU, skulle vilja veta vilka som är dåliga och bra men det får man tydligen ta reda på själv.

känns konstigt om man skulle gå på mötet själv så jag skippar det. tydigen ingen höjdare om man ska lita på vad andra säger heller.

• MaMaS

Hej, hej!

Hinner inte läsa igenom allt nu, men återkommer under helgen. Ikväll är det dags för Kent, kul. Hoppas på en bra konsert!! 
    Önskar er alla en mysig fre och helg!!
    Kram!
  • FrkSommar

Hej och Hallå,

jag skall med hjälp av familjeliv.se svara på min egen fråga när det gäller namn!
    Det var verkligen en feltänkning av mig. Självklart skall vi inte publicera namn, risken finns att någon för säger sig och säger något taskigt eller att det blir väldigt skevt med berömmen :)

... det är ju inte helt omöjligt att personalen har koll på vår tråd och så mycket som de ställer upp så vill vi ju inte trampa någon på tårna! Jag är helt säker på att om någon av dem är här så VET de vem jag är *ler*... så det är skönt att man är nöjd och glad.

Jag hoppas att alla får en trevlig helg, skall sitta barnvakt till tre illbattingar under 6år hela nästa helg så denna helgen är vigd åt MIG, MIG & MIG... skall göra mitt bästa för att samla tankarna och försöka landa i verkligeheten på ett sunt och balanserat sätt... *fniss*

Har bestämmt mig för att dra ner så mycket jag kan på rökandet för att sedan lägga av helt i kombination med spraystart.... om jag blir en hormonhäxa så kan jag skylla på rökstoppet ... åsså är jag lite bekväm också, lika bra att ta allt det jobbiga på en gång och inte dra ut på det ... åsså är jag lite ego.. eller mycket... för jag gillar ju mina vidriga cigaretter ...

Nä, nu skall jag försöka sluta pladdra .. gissa hur jobbig jag är IRL när jag kan skriva så här mycket om inget...

*helgkram*

• Macpau

Hej hej tjejer! Nu är det dags för fredagsmys...

Jäklar vad det skrivs!  Bådar gott inför vår träff .

Mia SD-hur känns det att ruva?? superspännande ju!

Försöker79-hoppas konserten är bra!

Frk Sommar..hahaha...hellre en som pratar för mkt än ingenting alls

Liffan- trevlig fredagskväll

Dizzi82- jag visste inte att infomötet är frivilligt! Men jag kommer nog att gå ändå-förmodligen utan min sambo som har ett vik. som jag inte vill att han ska vara borta ifrån...

Ha en underbar fredag allihopa. Idag ska jag bara läsa, läsa, läsa. Känner mig lite krasslig så jag ska lägga mig i sängen med lite té.

Kram till er alla så hörs vi imorgon

• Vitsippa76
    MaMaS skrev 2010-03-19 16:05:45 följande:
    Hej, hej! Hinner inte läsa igenom allt nu, men återkommer under helgen. Ikväll är det dags för Kent, kul. Hoppas på en bra konsert!!  Önskar er alla en mysig fre och helg!! Kram!
    Jag var på Kent igår. Det var bra!!

FrkSommar - Kul att höra mer från dig! Vilken kämpare du är! Vi har äggplock samma vecka om kroppens klocka inte går ur led en gång till...

Jag skall också gå hem och bädda ner mig i sängen, har nog satt rekord i antal nysningar på en dag idag. Te och läsning lät bra MacPau, jag tror att jag följer ditt exempel.

Mia - underbart att höra att det gått bra! Ruva vackert!

Ha en skön helg allihop!
  • Liffan

Goddag! Hoppas ni har en skön lördag!!

FrkSommar: jag är gärna med på en sådan 'tid på SU-lista' så kan man försöka ta en fika om någon annan är där och vill! jag kan lägga till en sådan rubrik. nu har jag ju ifs inga inbokade möten men det kommer väl... Har du någon reumatisk sjukdom (om du vill prata om det)? och jag feströker själv ibland så jag är inte den som dömer i det avseendet... Hoppas att du har en riktigt skön helg för dig själv!! och jar har inget emot tjattrande, bara trevligt! jag har själv en tendens att prata en del...

MIA SD skrev 2010-03-19 09:34:32 följande:
    Så roligt att du besöker min hemstad!!!!
    Så du är från Halmstad! det är en trevlig stad! nu strosade jag ju inte riktigt omkring igår men jag gillar verkligen Halmstad även om jag inte har varit där överdrivet mycket! Hur mår du?

Försöker: Hoppas att konserten var bra och att du har en skön helg!

Macpau: Hoppas att te och läsning gjorde susen och att du mår bättre idag!!

Vitsippa: hoppas att du mår bättre också!

Jag hade en lång dag igår - gav mig iväg hemifrån vid 5.30 och kom hem från Halmstad vid sex då jag bytte om, gjorde lite goda tilltugg och SPRANG iväg på tjejmiddag som började halv sju och som jag typ kom i tid till. jag var mäkta imponerad. var hemma vid 01 och var SÅ trött då. men det var himla trevligt!!

Ha en skön lördag allihop!

KRAM
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?