• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Liffan

Nu har jag lagt till en rubrik om samordnad fika i anslutning till SU i medlemstråden.

När jag var där såg jag MissDruttens namn och undrar hur det går för dig med sprutande och sprayande? om du läser det här får du gärna rapportera!

• Liffan

FrkSommar: kom på att du redan berättat om din reumatism och allt du varit tvungen att gå igenom pga det. sorry, ibland är man inte helt med...

• MaMaS

Hinner inte läsa ikapp nu heller, eller orkar inte är väl rätta ordet Konserten var bra igår, dock är jag sjukt bakis idag, mindre roligt, men självförvållat

• Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-20 18:43:18 följande:
    Hinner inte läsa ikapp nu heller, eller orkar inte är väl rätta ordet Konserten var bra igår, dock är jag sjukt bakis idag, mindre roligt, men självförvållat
    Du får passa på

herregud vad lungt det var här idag då! menar ni att alla har något vettigt att göra utom jag? mina lördagskvällsplaner blev inställda pga sjukdom och min sambo jobbar så jag roar mig med indisk take away och nu ska jag kolla på Millenium.

Hoppas att ni andra har en trevlig kväll!
  • Macpau

God kväll tjejer!

Liffan-Indisk take away låter inte alls dumt! jag har lyckats smälla i mig en hel pizza, en halv påse med ostbågar och en twix idag-inte illa!

Försöker79- fortfarande bakis? Roligt att du hade en bra kväll igår. 

Japp, alla är väl busy busy...jag passar på att ha en slappehelg då jag har jobbat 2 veckor i streck, inkl. förra helgen.

Har fortfarande inte hört nåt från SU-jättefrustrerande. Ska ringa dem på måndag och pusha på lite.

Den här Pergokuren har inte gjort mig gott...jag har haft inte haft så ont sen jag blev överstimulerad och hade cystor. Har legat i sängen hela dagen med en värmekudde på magen. Känns lite bättre nu mot kvällen.

Nu ska jag lägga mig och sova tror jag (jag låter som värsta pensionären )

kram på er allihopa!

• Lycklig vill ha mer

Hoppas att ni har haft en härlig lördag fina flickor. Idag har jag hämtat ut ny medicinering på apoteket och hoppas att min mens kommer snart så jag får börja om på ny kula. Dubbel dos Gonal-F den här gången.

Å tur att det finns högkostnadsskydd. Medicinen jag hämtade ut idag skulle kostat över 12.000 kronor. Hua

• MIA SD

Det känns så jobbigt att vänta. Jag tycker det gått lång tid men s har det bara gått TRE dagar!!! Jag är bra sugen på att ta ett test en eftersom man tar ngn form av graaviditetshormon så kanske testet visar fel...
    Jag har inte mått bra.. Allmän sjukkänsla och jättetrött..
    Antigen så ställer kroppen in sig på gravid eller så stöter det bort ägget...
    Man är så jäkla superkänslig...
    När jag mår bra är jag pigg..
    Försöker hålla mig vid gott mod..
    Många söndags kramar

• Liffan
    MIA SD skrev 2010-03-21 12:01:52 följande:
    Det känns så jobbigt att vänta. Jag tycker det gått lång tid men s har det bara gått TRE dagar!!! Jag är bra sugen på att ta ett test en eftersom man tar ngn form av graaviditetshormon så kanske testet visar fel...Jag har inte mått bra.. Allmän sjukkänsla och jättetrött.. Antigen så ställer kroppen in sig på gravid eller så stöter det bort ägget...Man är så jäkla superkänslig...När jag mår bra är jag pigg..Försöker hålla mig vid gott mod..Många söndags kramar
    Det kan jag verkligen tänka mig! jag föreställer mig att man inför äggplock och insättning fokuserar på alla sprayer och sprutor och praktiskt och efter insättningen är man liksom utelämnad till tankar och känslor och har inte något riktigt lika konkret att fokusera på (förutom de här vagitatorerna som jag hört talas om). jag tyckte att de första sju månaderna av försök till barnalstrande på ett sätt nästan var jobbigast för då hoppades jag inför varje mens. jag kan tänka mig att ruvartiden är lite som det fast upphöjt med massor.

jobbigt att du inte mår bra heller men det beror ju säkert på alla hormoner som sätter kroppen i obalans. vi håller tummarna för att kroppen ställer in sig på att vara gravid och inte det andra!

Kram
  • Liffan

jag har lite av en städdag. jag är inget fan av städning. jag skar mig dessutom på någon vass kant under badkaret och började blöda ymnigt. jag hatar verkligen att städa.

BLÄ

men annars är det bra

• FrkSommar

Hej Tjejer,

nu kommer jag antagligen att försvinna i en vecka eller så ... lite för mycket att gör apå jobbet så jag är rädd att FL får vänat på mig!

Skall absolut lägga in mig på listan med bokade datum, jag är en fikaqueen!!!
    Hoppas att den listan kan bli en succé.
    Alla måste ju inte träffas samtidigt, men om vi nu är samtidigt på SU så var för inte :)

Hoppas att alla sover gott!!!!

Jag skall försöka få några timmars sömn innan jobbet :)

Kram så länge!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?