MIA SD skrev 2010-03-21 12:01:52 följande:
Det känns så jobbigt att vänta. Jag tycker det gått lång tid men s har det bara gått TRE dagar!!! Jag är bra sugen på att ta ett test en eftersom man tar ngn form av graaviditetshormon så kanske testet visar fel...Jag har inte mått bra.. Allmän sjukkänsla och jättetrött.. Antigen så ställer kroppen in sig på gravid eller så stöter det bort ägget...Man är så jäkla superkänslig...När jag mår bra är jag pigg..Försöker hålla mig vid gott mod..Många söndags kramar
Det kan jag verkligen tänka mig! jag föreställer mig att man inför äggplock och insättning fokuserar på alla sprayer och sprutor och praktiskt och efter insättningen är man liksom utelämnad till tankar och känslor och har inte något riktigt lika konkret att fokusera på (förutom de här vagitatorerna som jag hört talas om). jag tyckte att de första sju månaderna av försök till barnalstrande på ett sätt nästan var jobbigast för då hoppades jag inför varje mens. jag kan tänka mig att ruvartiden är lite som det fast upphöjt med massor.
jobbigt att du inte mår bra heller men det beror ju säkert på alla hormoner som sätter kroppen i obalans. vi håller tummarna för att kroppen ställer in sig på att vara gravid och inte det andra!
Kram