• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • MIA SD

Idag är lite bättre!! De har inte hört av sig än så då är meningen att vi skall vara där kl 14 för insättning!!
    OKEJ nya tag . Det krävs ju bara ett...
    Hur man sedan gör OM detta inte funkar får vi ta då..
    Jag vill inte ta sprayen igen för den däckade mig ganska rejält..
    Positiva tankar positiva tankar positiva tankar positiva tankar...

Blastocy- behandling- Har ni hört talas om det!?!?
    Tydligen är det bra med långtidsodlingen..

• Macpau
    MIA SD skrev 2010-03-18 11:33:12 följande:
    Idag är lite bättre!! De har inte hört av sig än så då är meningen att vi skall vara där kl 14 för insättning!!OKEJ nya tag . Det krävs ju bara ett... Hur man sedan gör OM detta inte funkar får vi ta då..Jag vill inte ta sprayen igen för den däckade mig ganska rejält..Positiva tankar positiva tankar positiva tankar positiva tankar...Blastocy- behandling- Har ni hört talas om det!?!?Tydligen är det bra med långtidsodlingen..
    Skönt att höra:)

Blasocyst är väl när de odlar längre, ca 3-5 dagar? Tydligen ska det ge bättre chans då man bedömer vilket ägg har störst chans att klara sig..(eller att det har klarat sig så längt som till en blaso).

tror jag.
  • Liffan
    MIA SD skrev 2010-03-18 11:33:12 följande:
    Idag är lite bättre!! De har inte hört av sig än så då är meningen att vi skall vara där kl 14 för insättning!!OKEJ nya tag . Det krävs ju bara ett... Hur man sedan gör OM detta inte funkar får vi ta då..Jag vill inte ta sprayen igen för den däckade mig ganska rejält..Positiva tankar positiva tankar positiva tankar positiva tankar...Blastocy- behandling- Har ni hört talas om det!?!?Tydligen är det bra med långtidsodlingen..
    Skönt att det känns lite bättre! jag håller tummarna att allt ska gå bra nu! har inte riktigt koll på långtidsodling... kommer skicka alla stärkande krafter jag har till dig vid två!

Försöker: Intervju idag! håller tummarna även för dig!
    Macpau skrev 2010-03-18 10:19:38 följande:
    Hoppas allt gick bra med provtagningen. Hurra för frikort!! Minns när jag hade det förra året *drömmer mig bort*
    Ja det känns härligt! sorgligt att man som ung och frisk kvinna har frikort inom sjukvården. nu ska jag jobba för att vi kan dra igång med IVF innan mitten av augusti men inser att det blir svårt eftersom de har sommaruppehåll. Hur är det med dig då Macpau?

Kram
  • Dizzi82

Hej hoppas in här om det är ok.

Jag och min sambo blev färdiga med vår utredning i slutet av januari och blev då satta i ivf kö på sahlgrenska.
    Läkaren säger att det är tre månaders väntetid så jag inte väntat mig någon tid fören april-maj, dom ringde i går och erbjöd oss en tid redan på tisdag nästa vecka, självklart tog vi ju den.
    Så nu ska vi få vårat första möte med läkare och MB, shit va nervös jag är nu, det gick nästan lite för fort.

Vad händer på första mötet? tacksam för alla svar.

Ska läsa på lite mer i tråden så snart jag hinner.

• MaMaS

Hejsan, svejsan!!

Idag har jag sjukt ont i magen, äl börjar närma sig. Just nu är jag lite nervös över att det är FÖR många ägg som mognar. Men läkaren sa ju igår att det är ok så man får väl lita på det. 
    Har varit på intervju idag, tack Liffan för din tanke!! Det var bland den roligaste och konstigaste intervju jag varit på Jag kan ju inte säga vilket ställe det var, men hade jag gjort det hade ni nog förstått bättre. Men de var inte alls vana av att intervju och det märkets De ställde i princip ingen fråga till mig, eller ville veta något om mig. De var liksom mer ett samtal oss alla emellan (de var 4 från dom) och ibland pratade de med varandra och jag tänkte, hallå, detta är en intervju Så efter jag suttit och skrattat i ca 1 timme var "intervjun" slut och de kände sig nöjda. Jag frågade om de inte ville veta nåt mer om mig, men de var jätte nöjda med min intervju och vad jag jobbat med tidigare och sa flera gånger att jag skulle passa jätte bra för tjänsten. Och han som tackade av mig sa när jag skulle gå att det var en mycket bra genomförd intervju....ok.....??? Men de ska träffa några till och ge besked om ca 2-3 veckor. Detta är absolut inte mitt drömjobb, men det är ett jobb och de 4 jag träffade var hur sköna som helst. Jag kom ut med ett leende på läpparna, om man jämför med i tis....Så vi får se. 
    Jag har också frikort - grymt skönt!! 
    Skönt att det gick bra idag när du tog ditt blodprov, nu håller vi tummarna att resultatet blir bra
    Mia: Bra med positiva tankar!! Önskar dig stort lycka till nu idag. Och som sagt det behövs bara ett och att de inte har ringt är ju jätte bra för det betyder att ett har överlevt!! Jippi!!!! Jag tror att med ivf får man nog bara tänka små steg i taget. Nu har ni ett ägg som överlevt, det är jätte bra. Skulle det inte gå vägen får man ta det då. Man får nog försöka att inte tänka så mycket vad som kan gå fel under vägens gång för då blir man nog knäpp. *kramar till dig*
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-18 14:19:29 följande:
    Hejsan, svejsan!! Idag har jag sjukt ont i magen, äl börjar närma sig. Just nu är jag lite nervös över att det är FÖR många ägg som mognar. Men läkaren sa ju igår att det är ok så man får väl lita på det.  Har varit på intervju idag, tack Liffan för din tanke!! Det var bland den roligaste och konstigaste intervju jag varit på Jag kan ju inte säga vilket ställe det var, men hade jag gjort det hade ni nog förstått bättre. Men de var inte alls vana av att intervju och det märkets De ställde i princip ingen fråga till mig, eller ville veta något om mig. De var liksom mer ett samtal oss alla emellan (de var 4 från dom) och ibland pratade de med varandra och jag tänkte, hallå, detta är en intervju Så efter jag suttit och skrattat i ca 1 timme var "intervjun" slut och de kände sig nöjda. Jag frågade om de inte ville veta nåt mer om mig, men de var jätte nöjda med min intervju och vad jag jobbat med tidigare och sa flera gånger att jag skulle passa jätte bra för tjänsten. Och han som tackade av mig sa när jag skulle gå att det var en mycket bra genomförd intervju....ok.....??? Men de ska träffa några till och ge besked om ca 2-3 veckor. Detta är absolut inte mitt drömjobb, men det är ett jobb och de 4 jag träffade var hur sköna som helst. Jag kom ut med ett leende på läpparna, om man jämför med i tis....Så vi får se.  Jag har också frikort - grymt skönt!!  Skönt att det gick bra idag när du tog ditt blodprov, nu håller vi tummarna att resultatet blir bra Mia: Bra med positiva tankar!! Önskar dig stort lycka till nu idag. Och som sagt det behövs bara ett och att de inte har ringt är ju jätte bra för det betyder att ett har överlevt!! Jippi!!!! Jag tror att med ivf får man nog bara tänka små steg i taget. Nu har ni ett ägg som överlevt, det är jätte bra. Skulle det inte gå vägen får man ta det då. Man får nog försöka att inte tänka så mycket vad som kan gå fel under vägens gång för då blir man nog knäpp. *kramar till dig*
    Gud vilken härlig intervju! nu blir man ju lite nyfiken på vad det var för ställe. håller tummarna för att det går vägen - att ha bra och roliga arbetskamrater är inte att förakta och dessutom inte att ha bara 15 minuter till jobbet. *hoppas hoppas hoppas*

Mia: hoppas att du har känt de krafiga tankeöverföringarna som har försiggått under tiden du har varit på insättning. *kraft och styrka och lyckosamhet*

Hej och välkommen Dizzi. jag har själv inte varit på något första besök så jag överlämnar det till dem som är bättre informerade. Lycka till!

Jag har inte haft bra arbetsveckor alls de senaste två veckorna. och nu har jag rätt mycket att göra och jag ska resa bort nästa vecka och har en massa att läsa och förbereda inför det. dessutom är jag borta hela dagen imorgon så sen är det bara måndag kvar. *jag måste komma igång nu!*
  • MaMaS
    Liffan skrev 2010-03-18 14:42:24 följande:
    Gud vilken härlig intervju! nu blir man ju lite nyfiken på vad det var för ställe. håller tummarna för att det går vägen - att ha bra och roliga arbetskamrater är inte att förakta och dessutom inte att ha bara 15 minuter till jobbet. *hoppas hoppas hoppas* Mia: hoppas att du har känt de krafiga tankeöverföringarna som har försiggått under tiden du har varit på insättning. *kraft och styrka och lyckosamhet* Hej och välkommen Dizzi. jag har själv inte varit på något första besök så jag överlämnar det till dem som är bättre informerade. Lycka till! Jag har inte haft bra arbetsveckor alls de senaste två veckorna. och nu har jag rätt mycket att göra och jag ska resa bort nästa vecka och har en massa att läsa och förbereda inför det. dessutom är jag borta hela dagen imorgon så sen är det bara måndag kvar. *jag måste komma igång nu!*
    Jag kan inboxa dig om du är nyfiken vilket ställe jag var på. Vill bara inte skriva det här. 
    Nä, vi fick verkligen bra kontakt, men sen tycker jag kanske jobbet i sig är sådär...men vi får se...Nä, 15 min är inte illa, är det fint väder hade jag kunnat gå (iallafall hem). 
    Här får du lite pushning av mig *Go Liffan, Go Liffan, Go Liffan* 
  • Macpau

Mia SD-Hoppas allt går bra med insättnignen nu!

Dizzi82-välkommen! Hur ser det ut för dig och din sambo, er "historia" till varför ni gör ivf? (bara om du vill berätta givetvis) . Hmm...vi var där den 26 janauri, men inte hört något alls från dem ännu vafan!!

Försöker-hahhaha....VAD var det för ställer du var på??? Jag vill också veta

Liffan- jag akn säga att jag inte arbetat ihjäl mig den sista tiden...om min chef skulle ha något spoionprogram (hjälp, det kanske han har??) så hade jag nog blivit inkallad till hans rum för ett snack...men vafan...livet kommer emellan ibland, så är det bara . Så länge man sköter sitt jobb hyfsat:)

• MaMaS

Ska iväg och försöka springa lite, får se hur det går med min mage. Jag måste bara fråga er andra som ätit pergo. Fick ni sjukt ont i magen dagarna innan äl? Jag brukar känna av min äl lite grann, men inte såhär...sista timmarna har jag börjat få sjukt ont. Kan knappt sitta ner så öm jag är. Hoppas det är ok att bli så? 

• Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-18 14:51:17 följande:
    Jag kan inboxa dig om du är nyfiken vilket ställe jag var på. Vill bara inte skriva det här.  Nä, vi fick verkligen bra kontakt, men sen tycker jag kanske jobbet i sig är sådär...men vi får se...Nä, 15 min är inte illa, är det fint väder hade jag kunnat gå (iallafall hem).  Här får du lite pushning av mig *Go Liffan, Go Liffan, Go Liffan* 
    Varför är min inbox inte överbelamrad än?

tack för pushing!
    Macpau skrev 2010-03-18 14:56:22 följande:
    Mia SD-Hoppas allt går bra med insättnignen nu!Dizzi82-välkommen! Hur ser det ut för dig och din sambo, er "historia" till varför ni gör ivf? (bara om du vill berätta givetvis) . Hmm...vi var där den 26 janauri, men inte hört något alls från dem ännu vafan!!Försöker-hahhaha....VAD var det för ställer du var på??? Jag vill också veta Liffan- jag akn säga att jag inte arbetat ihjäl mig den sista tiden...om min chef skulle ha något spoionprogram (hjälp, det kanske han har??) så hade jag nog blivit inkallad till hans rum för ett snack...men vafan...livet kommer emellan ibland, så är det bara . Så länge man sköter sitt jobb hyfsat:)
    ja, spionprogram hade varit döden... jag funderar rätt ofta på att höra lite försiktigt med IT-killarna (för de är ju alltid killar) och se om de har något sådant. men det hade ju också varit lite misstänkt... men visst, just nu sköter jag mitt jobb hyfsat men jag är inte direkt initierande.

Macpau: ja, nu tycker jag att det är din tur att få ett brev, eller ännu hellre ett litet samtal!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?