• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-17 10:19:34 följande:
    Hello girls!! Idag är det en fantastisk dag Har precis kommit tillbaka från vul. Hon hittade 3-4 ägg som var större än alla andra och framför allt 1 som var störst som hon trodde var det som skulle släppa, troligtvis har jag äl på lör. HÄR SKA BAKAS BEBIS!!!! Sen ska jag dit ca 1 vecka efter äl och ta blodprov (det gjorde väl du också liffan) och se så jag verkligen haft äl.  Så nu vet ni var jag håller hus de närmsta dagarna  Liffan: Aha, så var det kanske. Han ville inte ha jobbet...så tänkte aldrig jag. Skulle verkligen gett honom jobbet då.hahhhaha Gud, vad jag blev sugen på sushi nu när du sa det Macpau. Får kanske bli snart Hur är det med er alla? Hoppas bra! Hur gick det idag Mia med insättning? Jag tänkte på dig när jag var där och undrade om du kanske var där samtidigt. Hoppas det gick bra!! Nu ska jag förbereda mig och läsa på lite inför min intervju imorgon.  Kram kram
    Hej! vad härligt med en fantastisk dag!! och förhoppningsvis några fantastiska dagar framöver (man får ju försöka att motivera ändå ) Yes, blodprov även för mig, ska dit imorgon.

Mia, jag håller tummarna för att det går bra för dig idag!! *skickar stärkande tankar till dig och äggen*

Jag är lite trött idag av ingen anledning. har precis fikat och fick i mig fyra espresso så jag gissar att jag kommer att bli lite piggare snart. och så blev jag så upplivad av din energi Försöker!

tror faktiskt att jag ska ta mig lite sushi till lunch jag med!

Kram
  • Stella Kardunn

Tänkte bara lämna ett livstecken...har hållit lite låg profil ett tag, kände att jag "knarkade FL" alldeles för hårt och bara blev mer och mer ´"deprimerad"...tror det kanske hade lite att göra med att jag verkligen kände hormonerna svalla denna pergokur...

• MaMaS
    Liffan skrev 2010-03-17 10:29:15 följande:
    Hej! vad härligt med en fantastisk dag!! och förhoppningsvis några fantastiska dagar framöver (man får ju försöka att motivera ändå ) Yes, blodprov även för mig, ska dit imorgon. Mia, jag håller tummarna för att det går bra för dig idag!! *skickar stärkande tankar till dig och äggen* Jag är lite trött idag av ingen anledning. har precis fikat och fick i mig fyra espresso så jag gissar att jag kommer att bli lite piggare snart. och så blev jag så upplivad av din energi Försöker! tror faktiskt att jag ska ta mig lite sushi till lunch jag med! Kram
    ja, jag hoppas vi får till det lika lätt som förra mån
    hoppas det går bra imorgon med blodprov!!! Du är exakt 1 vecka före mig verkar det som  
    efter 4 espresso lär du bli pigg Och vad skönt att jag kunde smitta av mig lite Jag brukar ju vara den som mest sitter och klagar hela dagarna tycker jag
    Synd att jag inte skulle på intervju idag, då hade jag verkligen kommit in med positiv energi. Fast det hade kanske blivit för mycket, de hade kanske tyckt jag mest liknade en duracell-kanin eller nåt  
    Jag vill också ha sushi!!
  • Liffan
    Stella Kardunn skrev 2010-03-17 10:48:12 följande:
    Tänkte bara lämna ett livstecken...har hållit lite låg profil ett tag, kände att jag "knarkade FL" alldeles för hårt och bara blev mer och mer ´"deprimerad"...tror det kanske hade lite att göra med att jag verkligen kände hormonerna svalla denna pergokur...
    Kul att se dig! full förståelse för att man behöver paus ibland men du är alltid välkommen när du känner för det! Hoppas att du mår ok förutom de där hormonjävlarna!
    MaMaS skrev 2010-03-17 10:52:24 följande:
    ja, jag hoppas vi får till det lika lätt som förra mån hoppas det går bra imorgon med blodprov!!! Du är exakt 1 vecka före mig verkar det som   efter 4 espresso lär du bli pigg Och vad skönt att jag kunde smitta av mig lite Jag brukar ju vara den som mest sitter och klagar hela dagarna tycker jag Synd att jag inte skulle på intervju idag, då hade jag verkligen kommit in med positiv energi. Fast det hade kanske blivit för mycket, de hade kanske tyckt jag mest liknade en duracell-kanin eller nåt   Jag vill också ha sushi!!
    just det! ni slösade ju på simmarna förra månaden... Häng med på sushi då, vet ja!
  • Macpau

Kul att höra att alla mår bra!! jag har lite körigt på jobbet just nu så jag läser bara allt lite snabbt..

Miss Star- jag tror att vi alla har varit där. FL är på både gott & ont tycker jag...det är ju det enda som snurrar i ens hjärna. Jag tog en paus på 1-2 månader förra sommaren och det gjorde mig faktiskt gott...gör nog samma sak i år med, i smaband med vårt bröllop och smekmånad.

Liffan-  fika 31 mars runt 17.00 på lämpligt ställe låter som en plan . OK, vilka kommer med? Jag akn kika på några ställen där vi kan "fika ifred" då våra samtalsämnen säkert gör att många skulle sätta kaffet i vrångstrupen . Vi kan säkert anpassa oss plus/minus nån timme så att alla som vill kan komma!

kram till er alla fina.

• MaMaS

Liffan: Ja, men inte hjälpte det Känns dock som det kommer bli lite kämpigare (finns det ett ord som heter så?) denna gången. 

Förlåt, glömt svara ang fika. Jag är gärna med på fika! Kul!
  • MIA SD

Bara ett ägg har delat sig...
    Insättning ev i morgon
    Har gråtit hela fm..
    från 12 till 6 till 1... Inte så stor chans

• Liffan
    MIA SD skrev 2010-03-17 14:09:19 följande:
    Bara ett ägg har delat sig...Insättning ev i morgonHar gråtit hela fm..från 12 till 6 till 1... Inte så stor chans
    Nej vad tråkigt Mia!! Förstår att du är ledsen! önskar att jag kunde ge dig en stor kram. jag håller tummarna för att det kvarvarande ägget är en tuffing men förstår att det känns tungt nu. KRAM
    MaMaS skrev 2010-03-17 11:35:08 följande:
    Liffan: Ja, men inte hjälpte det Känns dock som det kommer bli lite kämpigare (finns det ett ord som heter så?) denna gången.  Förlåt, glömt svara ang fika. Jag är gärna med på fika! Kul!
    Nej, det är oförklarligt när man jobbar så hårt på det... min sushi var fantastisk - där missade du något Vi får helt enkelt ses den 31/3 istället.
  • MaMaS

Mia: Fy, vad tråkigt, och fy vad orättvist mot dit. Jag är jätte ledsen för din skull. Jag hoppas, hoppas att ägget som är kvar är ett starkt ägg och det går vägen imorgon. Håller tummarna!!

Liffan: det förstår jag att den var jag satt och väntade på att någon skulle komma hem till mig och leverera en sushi, men icke så nicke (så lat är jag, hahhahaha)
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?