• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-11 14:29:33 följande:
    Ville bara berätta.  Tel.intervjun jag hade i tis gick tydligen bra. Ska dit på intervju nästa tis
    Underbart! tänk att man kan känna så fel...

VUL idag gick bra tror jag. inga förstorade äggledare, inga cystor och en äggblåsa på 21 mm och någon som var mindre. så hon trodde att ÄL skulle komma närsomhelst. det är väl bara att köra på...
  • MaMaS

Macpau och Liffan: Ja, ja, ja nu får man väl höra det där "vad var det jag sa..." Men jag fattar verkligen ingenting. Jag svamlade så mycket så jag visste inte själv vad jag pratade om och svarade absolut inte på några frågor. Men, men. Det kanske bara var väldigt få som sökte helt enkelt, så de var tvungna att ringa mig igen. 

Nu har jag en intervju på tis och en på tors nästa vecka. Kul att det händer något iallafall. Och så vul på ons
    Liffan: Men det låter ju hur bra som helst. Jag har för mig att jag läst att runt 21mm spricker de när som helst, så du vet vad du ska göra de närmaste dagarna {#lang_emotions_tongue_out} HOPPAS, HOPPAS, HOPPAS det funkar denna gången!!!! 
    Är det nån som vet. Om man har så stor blåsa, är det säkert att den släpper då så man med säkerhet kan säga att man HAR äl den månaden? 
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-11 15:14:05 följande:
    Macpau och Liffan: Ja, ja, ja nu får man väl höra det där "vad var det jag sa..." Men jag fattar verkligen ingenting. Jag svamlade så mycket så jag visste inte själv vad jag pratade om och svarade absolut inte på några frågor. Men, men. Det kanske bara var väldigt få som sökte helt enkelt, så de var tvungna att ringa mig igen.  Nu har jag en intervju på tis och en på tors nästa vecka. Kul att det händer något iallafall. Och så vul på ons Liffan: Men det låter ju hur bra som helst. Jag har för mig att jag läst att runt 21mm spricker de när som helst, så du vet vad du ska göra de närmaste dagarna  HOPPAS, HOPPAS, HOPPAS det funkar denna gången!!!!  Är det nån som vet. Om man har så stor blåsa, är det säkert att den släpper då så man med säkerhet kan säga att man HAR äl den månaden? 
    Två intervjuer och VUL! ingen dålig vecka må jag säga!

Jag tror inte att det behöver vara så att man säkert har ÄL för jag ska ju fortfarande dit nästa torsdag och ta blodprov för att kolla progesteronet just för att kolla om jag har haft ÄL. så enligt den logiken är mitt svar nej. men vad vet jag, jag bara svamlar en massa utan att egentligen ha någon aning...  som vanligt faktiskt!

kan vi bestämma någon tid för fika nu då? Försöker, hur går det med din resa? är det inga fler som vill hänga på?
  • MaMaS
    Liffan skrev 2010-03-11 16:42:13 följande:
    Två intervjuer och VUL! ingen dålig vecka må jag säga! Jag tror inte att det behöver vara så att man säkert har ÄL för jag ska ju fortfarande dit nästa torsdag och ta blodprov för att kolla progesteronet just för att kolla om jag har haft ÄL. så enligt den logiken är mitt svar nej. men vad vet jag, jag bara svamlar en massa utan att egentligen ha någon aning...  som vanligt faktiskt! kan vi bestämma någon tid för fika nu då? Försöker, hur går det med din resa? är det inga fler som vill hänga på?
    Nä, verkligen inte
    Ok, men det är ju bra att de kollar prog.värdet också. vi svamlar nog en del vi andra också  
    Resan har vi inte bestämt ännu, men blir det så blir det nog v. 15. Men när jag räknar så är det just den veckan jag ska göra vul om jag kör med pergo nästa mån också. Så vi har lite svårt att få ihop veckorna. Så det är bättre att vi bokar en fikaträff tycker jag. Ska vi vänta på att vi bestämmer resa kan vi nog vänta länge
  • Liffan

Jag slänger ur mig lite förslag på datum för date: 31 mars eller 7 april. vad säger ni?

• Macpau

God morgon allesamman!

Idag är jag ledig så nu hinner jag läsa ikapp!

Jag ska titta på de två datumen ovan-bra initiativ Liffan!

kramar

• bubblan79
    MaMaS skrev 2010-03-11 15:14:05 följande:
    Macpau och Liffan: Ja, ja, ja nu får man väl höra det där "vad var det jag sa..." Men jag fattar verkligen ingenting. Jag svamlade så mycket så jag visste inte själv vad jag pratade om och svarade absolut inte på några frågor. Men, men. Det kanske bara var väldigt få som sökte helt enkelt, så de var tvungna att ringa mig igen.  Nu har jag en intervju på tis och en på tors nästa vecka. Kul att det händer något iallafall. Och så vul på ons Liffan: Men det låter ju hur bra som helst. Jag har för mig att jag läst att runt 21mm spricker de när som helst, så du vet vad du ska göra de närmaste dagarna  HOPPAS, HOPPAS, HOPPAS det funkar denna gången!!!!  Är det nån som vet. Om man har så stor blåsa, är det säkert att den släpper då så man med säkerhet kan säga att man HAR äl den månaden? 
    jag hade älblåsa på 25mm när läkaren sa att oj oj oj nu spricker den precis när som helst
    (¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
  • MaMaS
    bubblan79 skrev 2010-03-12 09:30:08 följande:
    jag hade älblåsa på 25mm när läkaren sa att oj oj oj nu spricker den precis när som helst
    ok, tack för info. Kan vara bra att veta.
    Jag ska också kolla datumen du sa Liffan, bra att du styr upp det hela
    Jag tror mina pergotabletter börjar göra sig tillkänna nu. Jag som trodde jag skulle klara mig jätte ont i huvudet, illamående och trött. Men vad gör man inte för en liten bebis  
    Äntligen fre iallafall - gött!!
    Macpau: Inte fel att vara ledig  
  • MIA SD

Äggplock på Måndag!!
    Precis hemkommen ifrån VUL och allt såg bra ut!!
    DR hittade 12 follikar vilket var bra sa hon så nu kör vi!!!
    Herregud!{#lang_emotions_sealed}
    Det är nära nu.. Ett under om man kan sova ngt den här helgen!!!

• Finiz
    MIA SD skrev 2010-03-12 13:16:24 följande:
    Äggplock på Måndag!! Precis hemkommen ifrån VUL och allt såg bra ut!! DR hittade 12 follikar vilket var bra sa hon så nu kör vi!!! Herregud! Det är nära nu.. Ett under om man kan sova ngt den här helgen!!!
    Åh vad spännade!! Kommer säkert gå toppenbra, du får berätta hur det kändes sen efteråt.
    Lycka till!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?