• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • MIA SD

Alla sprutor tagna. Näsprayen slut!!  Allt är klart!!!

Har haft migrän för första gången på ett halvår!!! typiskt!!

Imorgon 9.30 smäller det!!

• Finiz
    MIA SD skrev 2010-03-14 18:12:41 följande:
    Alla sprutor tagna. Näsprayen slut!!  Allt är klart!!! Har haft migrän för första gången på ett halvår!!! typiskt!! Imorgon 9.30 smäller det!!
    Stort LYCKA TILL idag på äggplock! Hoppas dom får ut massa fina ägg som sedan blir befruktade!!
    Macpau skrev 2010-03-12 19:12:35 följande:
    åh vad spännande!!! 12 st, det är ju underbart! Det måste vara jättenervös nu, mend det kommer att gå toppenbra:) Liffan-har du haft en trevlig, ledig eftermiddag (läs:massa sex) ? Försöker79-hahha..."mår som en rutten räka" var bra. Ja gud, jag har bara kört med enkeldoser med pergon-tänk om man skulle göra det än mer spännande... Vitsippa76 & Finic-hur mår ni? kram:) Jag kan också ses båda datumen! (31 mars & 7 april). Vad roligt! OK, hur ser det ut nu? Vi tar ju givetvis det datum som passar så många som möjligt... vad roligt att träffas "live" . Jag har nu pratat med ivf-avdelningen. Jag fick besked att jag ska få komma dit på ett 1a möte innnan den 27 april-brevet med det exakta datumet ska komma ca 3 veckor innan det....så runt den 7 april så borde jag veta datumet! Nu är jag laddad inför detta-och det måste bara funka! Statistiskt set så är ju chansen större att lyckas...så får man se det
    Spännade, då är du också snart igång ska du se! är så jobbigt när man går och väntar på det där brevet, man vill ju ha datum att gå efter, det känns lite närmare då.

Har vart en gråthelg denna helgen, jag beräknade mensen till i lördags men då den inte kom så gjorde jag ett test. Självklart visade det inget, man är ju så van vid det här laget men ändå är det jobbigt, men man hoppas ju så in i det sista att det ska ta sig. Detta var sista gången det kunde ske naturligt också så nu blir det garanterat ivf.
    Och imorse kom mensen, så nu räknar jag 23 dagar fram då det är spraystart.
  • MaMaS
    Alla sprutor tagna. Näsprayen slut!!  Allt är klart!!! Har haft migrän för första gången på ett halvår!!! typiskt!! Imorgon 9.30 smäller det!!
    Nu är kl prick 9.30. wwhhiiiiiii!!!!! Nu smäller det!! Jag håller alla tummar och tår att det går vägen. *kramar*
  • Liffan
    Alla sprutor tagna. Näsprayen slut!!  Allt är klart!!!Har haft migrän för första gången på ett halvår!!! typiskt!!Imorgon 9.30 smäller det!!
    Hoppas att det har gått bra för er!!
    Finiz skrev 2010-03-15 07:37:36 följande:
    Stort LYCKA TILL idag på äggplock! Hoppas dom får ut massa fina ägg som sedan blir befruktade!! Spännade, då är du också snart igång ska du se! är så jobbigt när man går och väntar på det där brevet, man vill ju ha datum att gå efter, det känns lite närmare då.Har vart en gråthelg denna helgen, jag beräknade mensen till i lördags men då den inte kom så gjorde jag ett test. Självklart visade det inget, man är ju så van vid det här laget men ändå är det jobbigt, men man hoppas ju så in i det sista att det ska ta sig. Detta var sista gången det kunde ske naturligt också så nu blir det garanterat ivf.Och imorse kom mensen, så nu räknar jag 23 dagar fram då det är spraystart.
    Åh, inte kul med gråthelg! Det där jälva hoppet som ställer till sådana spratt men som vi ändå lever på. Ja ja, det blir spännande att dra igång det hela om bara några veckor!

Kissie: Skönt att höra att du lever!

Macpau och Försöker: hej på er fina! hoppas ni har haft en bra helg!
  • Macpau
    Finiz skrev 2010-03-15 07:37:36 följande:
    Stort LYCKA TILL idag på äggplock! Hoppas dom får ut massa fina ägg som sedan blir befruktade!! Spännade, då är du också snart igång ska du se! är så jobbigt när man går och väntar på det där brevet, man vill ju ha datum att gå efter, det känns lite närmare då.Har vart en gråthelg denna helgen, jag beräknade mensen till i lördags men då den inte kom så gjorde jag ett test. Självklart visade det inget, man är ju så van vid det här laget men ändå är det jobbigt, men man hoppas ju så in i det sista att det ska ta sig. Detta var sista gången det kunde ske naturligt också så nu blir det garanterat ivf.Och imorse kom mensen, så nu räknar jag 23 dagar fram då det är spraystart.
    Jag vet...varför fortsätter man att hoppas?? men visst är det "skönt" att bara få tycka synd om sig själv och få nya krafter?

23 dagar...då är det ju jättesnart!! Jättespännande ju! jag är avundsjuk (så avundsjuk man kan vara med tanke på allt man ska genomgå).

Hej Liffan! Allt bra på den här kanten av stan, tackar & bockar
  • MaMaS

Finiz: Dom där dagarna är så tråkiga och man hoppas alltid in i det sista. Ledsen att det inte gick vägen, men 23 dagar till spraystart är ju inte alls länge. Nu kan du istället blicka framåt mot det. Lycka till!

Liffan och Macpau: Hej Hej *vinkar*
    Jag ska på intervju imorgon och just nu känns det sådär. Jag läste igenom annonsen och den låter ju inte jätte rolig, ganska enformigt arbete och det gillar ju inte jag. Samt att det kommer vara minst 1 timmes resväg, enkel väg. 
    Nu tycker väl ni jag är jätte konstig som ena stunden sitter och klagar för att jag inte har ett jobb, och andra när jag väl ska på en intervju att jobbet verkar tråkigt. Men jag vill ha ett ROLIGT jobb som jag trivs med. Är så trött på att ta jobb man egentligen inte vill ha. Man visar inte sitt allra bästa då, jag tror det lyser igenom att man inte tycker det är helt 100. Men jag får gå dit så får vi se, ska ju på en till på tors. Inte heller världens roligaste jobb, men där har jag en restid på ca 15 min
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-03-15 14:26:15 följande:
    Finiz: Dom där dagarna är så tråkiga och man hoppas alltid in i det sista. Ledsen att det inte gick vägen, men 23 dagar till spraystart är ju inte alls länge. Nu kan du istället blicka framåt mot det. Lycka till! Liffan och Macpau: Hej Hej *vinkar* Jag ska på intervju imorgon och just nu känns det sådär. Jag läste igenom annonsen och den låter ju inte jätte rolig, ganska enformigt arbete och det gillar ju inte jag. Samt att det kommer vara minst 1 timmes resväg, enkel väg.  Nu tycker väl ni jag är jätte konstig som ena stunden sitter och klagar för att jag inte har ett jobb, och andra när jag väl ska på en intervju att jobbet verkar tråkigt. Men jag vill ha ett ROLIGT jobb som jag trivs med. Är så trött på att ta jobb man egentligen inte vill ha. Man visar inte sitt allra bästa då, jag tror det lyser igenom att man inte tycker det är helt 100. Men jag får gå dit så får vi se, ska ju på en till på tors. Inte heller världens roligaste jobb, men där har jag en restid på ca 15 min
    Nä, jag tycker inte att man är otacksam-det betyder bara att du ine nöjer dig och letar efter något som passar dig! Det gör nog de flesta tror jag...sen får man väl vara lite "tråkig" och emellanåt välja det praktiska framför det man helst vill...men se det bara som en liten omväg
  • MIA SD

Hemma..
    6 dugliga ägg som skall befruktas..
    Insättning på onsdag..

det gick bra men gjorde lite ont, man fick ju lite droger så det va OK..
     blöder nu och lite mensont..

• Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-15 14:26:15 följande:
    Finiz: Dom där dagarna är så tråkiga och man hoppas alltid in i det sista. Ledsen att det inte gick vägen, men 23 dagar till spraystart är ju inte alls länge. Nu kan du istället blicka framåt mot det. Lycka till! Liffan och Macpau: Hej Hej *vinkar* Jag ska på intervju imorgon och just nu känns det sådär. Jag läste igenom annonsen och den låter ju inte jätte rolig, ganska enformigt arbete och det gillar ju inte jag. Samt att det kommer vara minst 1 timmes resväg, enkel väg.  Nu tycker väl ni jag är jätte konstig som ena stunden sitter och klagar för att jag inte har ett jobb, och andra när jag väl ska på en intervju att jobbet verkar tråkigt. Men jag vill ha ett ROLIGT jobb som jag trivs med. Är så trött på att ta jobb man egentligen inte vill ha. Man visar inte sitt allra bästa då, jag tror det lyser igenom att man inte tycker det är helt 100. Men jag får gå dit så får vi se, ska ju på en till på tors. Inte heller världens roligaste jobb, men där har jag en restid på ca 15 min
    Klart man vill ha ett roligt jobb! men att gå på intervju är ju också en bra träning och ett tråkigt jobb kan ju vara vägen till ett roligt! jag håller iaf tummarna att det ska gå bra för dig! fast 15 minuter låter bättre än 1 timma. hur mår du av pergon nu?
    MIA SD skrev 2010-03-15 17:39:40 följande:
    Hemma..6 dugliga ägg som skall befruktas..Insättning på onsdag..det gick bra men gjorde lite ont, man fick ju lite droger så det va OK.. blöder nu och lite mensont..
    Grattis till fina ägg! håller mina tummar att de ska befruktas och frodas!!

har haft en skön och rolig helg! men är glad att jag har flyttat till gbg! herregud vilka otrevliga klubbar det finns i sthlm, som mina vänner dessutom hänger på. dyrt, trångt och oavslappnat. man kan ju inte ens dansa och jag ÄLSKAR att dansa!

kram
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?