• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Macpau

God morgon i tråden!

Jag har kollat lite, men kan tyvärr inte imorgon då vi har lite bröllopsförberedelser att stå i...känns som en evighet kvar och jag har latat mig lite med allt, men insåg precis att det bara är 10 veckor kvar...

Hoppas ni får en underbar pre-fika . Ser fram emot att träffa er alla nästa onsdag!

Lycklig vill ha mer skrev 2010-03-29 11:12:21 följande:
    Jäkla skitmens. När man inte vill att den ska komma så kommer den alltid och tvärt om. Är på dag 34 i dag och den visar sig inte och nej tyvärr är jag inte gravid. Hade hoppats att få börjat på sprutorna i helgen men nej då. Håll tummarna för att den kommer snart.
    Visst är det så sjukt irriterande?? Jag lovar, mensen lever ett eget liv vars enda uppgift är att göra oss galna!
    Stella Kardunn skrev 2010-03-29 11:20:15 följande:
    Jag kan inte annat än hålla med, jag är övertygad om att den gör allt för att jävlas Själv hoppas jag på normal eller tidig den här månaden då jag ska sova borta hela påsken och jag helst klarar av de första 2 dagarna hemma. Drömscenariot...dvs ett test i påskägget till sambon törs jag inte ens hoppas på...
    ...drömmer vidare på ditt scenario...hade varit lika fint på sambons födelsedag eller som en julklapp:). Men påskägg hade vart nåt extra
    MaMaS skrev 2010-03-29 13:39:25 följande:
    Vad roligt att så många kan den 7 april!!  Liffan: Skönt att ni hade det mysigt på spa, fast det var mycket folk. Det är lite tråkigt när ett ställe blivit väldigt populärt att alla ska dit. Hoppas mensen fortsätter med sin frånvaro Macpau: Jag tror jag har glömt att säga GRATTIS till dig och din tid hos sahlgrenska, fantastiskt att det rör på sig!!! (ursäkta mitt sena svar) Ja, mensen lever verkligen sitt egna liv, kommer alltid när man inte vill att den ska komma och när man väl vill ha den...ja, då kommer den inte.... Idag var jag på sahlgrenska och tog mitt prog.prov. Frågade då när man får svar på alla andra prov vi tog i feb. Hade ju känns bra att veta att allt ser ok ut. Då kom det fram att läkaren vi haft har slutat....så nu har vi ingen, så inte så konstigt att vi inte fått några papper...suck, säger jag bara. Det kanske kan vara bra att meddela en sån sak kanske..... Liffan, har du fått svar på ditt prog.värde? 
    Tyvärr är SU lite så...jag har nästan aldrig haft samma läkare under min utredning. Men man lär känna en väldans många läkare! Vad fick ni för förklaring? Hur ska ni få era resultat nu?

kram på er alla & ha en fin dag!
  • Macpau
    FrkSommar skrev 2010-03-30 00:08:53 följande:
    Hmm... vaken alldesles försent som vanlig men men ....... är det någon som har en bra idé om hur vi skall känna igen varandra på onsdag???Inboxa mig, jag kommer tyvärr inte att hinna med tråden. Min syster och mitt senaste tillskott av syskonbarn kommer i morgon, lagom till min sambos födelsedag..... som vanligt när det gäller mig så är det allt på en gång *ler*Kram Sommar som verkrigen ser fram emot en fika!!!!
    låter hektiskt men roligt:)
  • Lycklig vill ha mer

Det hjälpte att skälla lite på min kropp så kom faktiskt mensen igång igår på dag 34 så i morse tog jag första sprutan igen. Den här gången dubbel dos. Vi får hoppas att det gör susen. Vill åtminstone gå igenom hela processen den här gången. Sist fick jag ju lägga av på den 11:e sprutdagen.

• Liffan

Godmorgon!

Har varit och yogat på morgonen, underbart! Och mensen kom i morse också men ingen mensvärk så det är ju bra iaf... ska ringa och höra med SU om mitt progvärde för att höra vad de säger. jag blir knappt berörd längre när jag får mens - så låga är mina förväntningar...

FrkSommar: det blir väl du och jag, jag inboxar en liten beskrivning av mig. eller kanske en bild om det går... men tror inte att det är något fara - lite förvirrade, kanske lite nervösa, jag har definitivt en sjal...

Kram

• Liffan
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-03-30 08:33:24 följande:
    Det hjälpte att skälla lite på min kropp så kom faktiskt mensen igång igår på dag 34 så i morse tog jag första sprutan igen. Den här gången dubbel dos. Vi får hoppas att det gör susen. Vill åtminstone gå igenom hela processen den här gången. Sist fick jag ju lägga av på den 11:e sprutdagen.
    Grattis får man väl säga då! Åh vad vi ska hålla tummarna för dig den här gången!! fast det gjorde vi ju förra gången också. vi får väl förlita oss på vetenskapen lite också...

kram
  • MaMaS

Liffan_ Vad jag förstod skulle provet vara färdigt runt när jag får mens (på sön) så jag skulle ringa dit när jag fått mens så skulle de kolla vilket värde jag fått och om jag ska äta enkelkur igen eller öka. Beroende på om jag haft äl eller ej. Så fattade jag det iallafall. 

Trist med mens. Har du pratat med sahlgrenska? Ska du öka dosen? Hade du äl? *många frågor*
    Macpau: Hon som tog proverna skulle se till att den läkaren vi hade sist skickade provsvaren till oss. Man blir ju bara så trött på att man måste hålla koll på allt själv...suck... 
    Roligt med lite bröllopsplanering Det är ju inte långt kvar nu!! 
    Hoppas ni känner igen varandra ni som ska fika imorgon Det är alltid så kul det där första gången man ska träffa någon för man har alltid en bild i huvudet hur personen ser ut och den brukar aldrig stämma
    Jag tror jag fått magkatarr eller nåt Har så sjukt ont i magen, liksom suger högst upp i magen och illamående. Sitter och knaprar tabletter, men hjälper tyvärr inte Hoppas det går över snart. 
    Kram på er!
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-30 15:09:40 följande:
    Liffan_ Vad jag förstod skulle provet vara färdigt runt när jag får mens (på sön) så jag skulle ringa dit när jag fått mens så skulle de kolla vilket värde jag fått och om jag ska äta enkelkur igen eller öka. Beroende på om jag haft äl eller ej. Så fattade jag det iallafall.  Trist med mens. Har du pratat med sahlgrenska? Ska du öka dosen? Hade du äl? *många frågor* Macpau: Hon som tog proverna skulle se till att den läkaren vi hade sist skickade provsvaren till oss. Man blir ju bara så trött på att man måste hålla koll på allt själv...suck...  Roligt med lite bröllopsplanering Det är ju inte långt kvar nu!!  Hoppas ni känner igen varandra ni som ska fika imorgon Det är alltid så kul det där första gången man ska träffa någon för man har alltid en bild i huvudet hur personen ser ut och den brukar aldrig stämma Jag tror jag fått magkatarr eller nåt Har så sjukt ont i magen, liksom suger högst upp i magen och illamående. Sitter och knaprar tabletter, men hjälper tyvärr inte Hoppas det går över snart.  Kram på er!
    Hello!

Jag ringde precis och fick mitt provsvar. Jag hade ett värde på 43 vilket hon sa var jättebra. jag invände att det var lägre än när jag var obehandlad (66) men hon sa att 43 var ett bra värde och jag vet ju själv med mig att jag tog det två dagar för tidigt om man jämför med förra gången. så jag hade ÄL och skulle inte öka dosen utan fortsätter på enkeldos i två månader till.

Jobbigt med magkatarr! vad tar du för tabletter? jag tycker att något med omeprazol (typ losec) brukar funka men också pepcid duo faktiskt. inte roligt...

NU har mensverken börjat komma. om inte så farligt som förra gången (mensvärk från HELL då). men ont i magen och lite skakig... utan intention att äckla er alltför mycket så verkar pergon göra min mens lite rikligare iaf. det tycker jag bådar gott (även om det är en marginell ökning).

Kram
  • MaMaS

43 är ju jätte bra! Jag hade ju 23 förra gången och då hade jag äl (tydligen) ska bli intressant att se vad jag får med pergo...

Ok, så fast det inte gick denna gången ska du inte öka dosen? Risk för överstimulering då eller?
    Ja, jag blir knäpp på min magen snart. Sjukt jobbigt. jag tar nån som heter nåt sånt omeprazol eller nåt, den brukar hjälpa direkt, men nu inte alls  
    känns som pergon gjort vad den ska iallafall. Synd att det inte blev ett plus bara Hoppas kroppen fattar till nästa gång!
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-30 15:51:11 följande:
    43 är ju jätte bra! Jag hade ju 23 förra gången och då hade jag äl (tydligen) ska bli intressant att se vad jag får med pergo... Ok, så fast det inte gick denna gången ska du inte öka dosen? Risk för överstimulering då eller? Ja, jag blir knäpp på min magen snart. Sjukt jobbigt. jag tar nån som heter nåt sånt omeprazol eller nåt, den brukar hjälpa direkt, men nu inte alls   känns som pergon gjort vad den ska iallafall. Synd att det inte blev ett plus bara Hoppas kroppen fattar till nästa gång!
    Ja, barnmorskan sa att har man över 15 så brukar man säga att man har haft ÄL så man ökar inte eftersom den gör sitt jobb. även om jag tycker att min kropp verkar göra jobbet bättre...

nu har jag skickat beskrivning av hur jag ser ut till FrkSommar. jag var nog inte jättebra på det... det kommer vara ett under om jag kan identifieras på det... fick med brunt hår och krokig näsa iaf.

ja, omeprazol brukar ju funka - är det ett gravtecken kanske ...

Kram
  • MaMaS
    Liffan skrev 2010-03-30 15:56:05 följande:
    Ja, barnmorskan sa att har man över 15 så brukar man säga att man har haft ÄL så man ökar inte eftersom den gör sitt jobb. även om jag tycker att min kropp verkar göra jobbet bättre... nu har jag skickat beskrivning av hur jag ser ut till FrkSommar. jag var nog inte jättebra på det... det kommer vara ett under om jag kan identifieras på det... fick med brunt hår och krokig näsa iaf. ja, omeprazol brukar ju funka - är det ett gravtecken kanske ... Kram
    ok, hoppas det funkar nästa gång då, heja heja!!!
    hahahhaha, jag tänkte faktiskt att du hade brunt hår så då hade jag rätt
    inget verkar funka nu, jobbigt. nä, men magkatarr är ju inget grav.tecken. 
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?