naas skrev 2010-03-06 22:54:01 följande:
Jag längtar tills jag får vår kallelse till Sahlgrenska. Det känns som det tar en evighet! Varje dag när jag går till postlådan hoppas jag på ett brev från från dem. För några dagar sedan fick jag ett och blev jätteglad; jag tänkte: Ja, nu har vi fått en tid :) ! Men nej... istället för en tid, så stod det bara att de har mottagit remissen från vår läkare och att vi ska få en tid inom tre månader. Betyder detta alltså att vi blir kallade inom tre månader från att deras brev, eller är det inom tre månader från att vår läkare skickade in remissen (vi har fått brev från honom nämligen också, och då står remissdatumet)? Jag har skummat igenom sidorna här i formumet; ni skriver så mycket att det är svårt att hinna med och läsa allt :) Men jag läste att några av er har funderat på adoption och skickat efter information. Jag är också intresserad av att veta mer. Har ni några tips på vilka organisationer som man kan höra av sig till?Miss star, du skulle se på Alice i Underlandet läste jag. Jag är ett biofreak och har funderat på att se på den. Vad tyckte du? Var den sevärd? Jag har hört både bra och dåligt om den. Jag och min man var och såg Percy Jackson på bio för några dagar sedan, och den var sevärd tycker jag. Det var lite Harry Potter vs X-men över den, så om man gillar båda de filmerna ska man definitivt se den. Det är skönt att gå på bio och bara koppla bort allt tungt. Fortsätt skriva på som ni gör. Det är intressant att läsa allt, men jag tror tyvärr inte att jag kan hålla samma tempo. Men jag flikar gärna in så här ibland, och hoppas att det är okej det med :)
Hej naas!
Det är ju självklart att du är med! Spelar väl ingen roll hur mycket eller lite man skriver
Jag undrar detsamma! Vi var på mötet där remissen skrevs den 26 januari, sen tog det en vecka innan vi fick hem brevet (4 feb.). Hoppas, hoppas att det är det första datumet som gäller, så man förhoppningsvis hinner med ett ivf innan de stänger precis innan midsommar!
Jag har skickat efter adoptionspapper jag med-vi har ännu bara bestämt oss att ställa oss i kö till bfa (barnen framför allt). Då jag fick hem lite mer info vill många av de länder vi vill ha, att man är gift. Vi gifter oss nu i juni så det är skönt
Åh jag är så glad!! Jag har varit med i en tråd sen 2008 och jag har en vän i tråden som aldrig varit gravid tidigare-hon har nu gjort sin 1a ivf och är nu gravid!!!
Åh vad jag vill få hem det där datum för mötet!!
kram till er alla