• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Macpau

God morgon!

Oj! Jag har ingen aning om mona värden...jag har aldrig fått reda på något sånt. Har ni alla fått besked om era värden? I vilket samband har ni det? jaja, de kanske tog det och allt var ok, så de sa inget....jag har ju fungerande mens & äl. Detta ska jag fr¨åga om nästa gång!

Nu har jag fått upp sambon ur sängen- vi ska snart bege oss till mina föräldrar för frukost. Min lillasyster & mitt lilla bustroll till guddotter ska dit med:).

Vitsippa-har du testat än?? häller tummarna jätehårt...miracles do happen ;)
     (oftast inte oss, men ändå )

Försöker79-har den eländiga mensen kommit än?

Då kan vi kanske snart bestämma datum för en fika!

Liffan-vad duktig du är med träningen! Själv har jag köpt ett gymkort för ett helt år för en massa pengar men har inte satt min fot där sen innan jul...jag gör alltid så!! Undrar när jag ska lära mig ?

kram till er alla-hös senare!

• Vitsippa76

Tack för era hållna tummar, men det hjälpte tyvärr inte... Testade i morse och naturligtvis var det negativt.{#lang_emotions_frown} Suck!

• Liffan

God eftermiddag i tråden!

Miss Star: OK, där ser man. jag tog dag 21 har jag för mig.

Macpau: jag tog det under utredningen. det var inte ett av de testerna som man tog först utan de tog några extra tester då jag klagade på min minimala mens så det är möjligt att de tog det för att kolla ÄL och att det inte är rutin. jag tog det iaf samtligt som prolaktin-testet som också var extraordinerat.

Vitsippa: trist med minus!!

idag har jag hängt med en kompis och hennes 9-månaders underbart glada dotter. hon bara skratter HELA tiden. allt är liksom roligt. helt fantastiskt! ikväll blir det födelsedagskalas för en kompis som fyller år. ska bli så trevligt!

Hoppas att ni har en skön lördag och att ni får en trevlig kväll!

• Macpau
    Vitsippa76 skrev 2010-03-06 11:52:02 följande:
    Tack för era hållna tummar, men det hjälpte tyvärr inte... Testade i morse och naturligtvis var det negativt. Suck!
    åh...jag vet hur det känns...

Ny dag, nya tag, eller vad säger man?

Liffan- visst är de underbara i den åldern!Speciellt om det är glada bebisar

Med risk att låta som en medelålders tant-nu ska jag titta på Morden i Midsomer"
  • naas

Jag längtar tills jag får vår kallelse till Sahlgrenska. Det känns som det tar en evighet! Varje dag när jag går till postlådan hoppas jag på ett brev från från dem. För några dagar sedan fick jag ett och blev jätteglad; jag tänkte: Ja, nu har vi fått en tid :) ! Men nej... istället för en tid, så stod det bara att de har mottagit remissen från vår läkare och att vi ska få en tid inom tre månader. Betyder detta alltså att vi blir kallade inom tre månader från att deras brev, eller är det inom tre månader från att vår läkare skickade in remissen (vi har fått brev från honom nämligen också, och då står remissdatumet)? 

Jag har skummat igenom sidorna här i formumet; ni skriver så mycket att det är svårt att hinna med och läsa allt :) Men jag läste att några av er har funderat på adoption och skickat efter information. Jag är också intresserad av att veta mer. Har ni några tips på vilka organisationer som man kan höra av sig till?

Miss star, du skulle se på Alice i Underlandet läste jag. Jag är ett biofreak och har funderat på att se på den. Vad tyckte du? Var den sevärd? Jag har hört både bra och dåligt om den. Jag och min man var och såg Percy Jackson på bio för några dagar sedan, och den var sevärd tycker jag. Det var lite Harry Potter vs X-men över den, så om man gillar båda de filmerna ska man definitivt se den. Det är skönt att gå på bio och bara koppla bort allt tungt.

Fortsätt skriva på som ni gör. Det är intressant att läsa allt, men jag tror tyvärr inte att jag kan hålla samma tempo. Men jag flikar gärna in så här ibland, och hoppas att det är okej det med :)

• JaMA08

Naas: Vi fick brev om tid när det var 3veckor kvar tills de 3månaderna hade gått, alltså vi skulle få tid innan slutet av mars & nu ska vi dit 23mars. Vår gynekolog skickade remiss till IVF 29/12 och de har vårdgaranti att man ska få sitt besök inom 3månader. Lycka till...

• Macpau
    naas skrev 2010-03-06 22:54:01 följande:
    Jag längtar tills jag får vår kallelse till Sahlgrenska. Det känns som det tar en evighet! Varje dag när jag går till postlådan hoppas jag på ett brev från från dem. För några dagar sedan fick jag ett och blev jätteglad; jag tänkte: Ja, nu har vi fått en tid :) ! Men nej... istället för en tid, så stod det bara att de har mottagit remissen från vår läkare och att vi ska få en tid inom tre månader. Betyder detta alltså att vi blir kallade inom tre månader från att deras brev, eller är det inom tre månader från att vår läkare skickade in remissen (vi har fått brev från honom nämligen också, och då står remissdatumet)? Jag har skummat igenom sidorna här i formumet; ni skriver så mycket att det är svårt att hinna med och läsa allt :) Men jag läste att några av er har funderat på adoption och skickat efter information. Jag är också intresserad av att veta mer. Har ni några tips på vilka organisationer som man kan höra av sig till?Miss star, du skulle se på Alice i Underlandet läste jag. Jag är ett biofreak och har funderat på att se på den. Vad tyckte du? Var den sevärd? Jag har hört både bra och dåligt om den. Jag och min man var och såg Percy Jackson på bio för några dagar sedan, och den var sevärd tycker jag. Det var lite Harry Potter vs X-men över den, så om man gillar båda de filmerna ska man definitivt se den. Det är skönt att gå på bio och bara koppla bort allt tungt. Fortsätt skriva på som ni gör. Det är intressant att läsa allt, men jag tror tyvärr inte att jag kan hålla samma tempo. Men jag flikar gärna in så här ibland, och hoppas att det är okej det med :)
    Hej naas!

Det är ju självklart att du är med! Spelar väl ingen roll hur mycket eller lite man skriver

Jag undrar detsamma! Vi var på mötet där remissen skrevs den 26 januari, sen tog det en vecka innan vi fick hem brevet (4 feb.). Hoppas, hoppas att det är det första datumet som gäller, så man förhoppningsvis hinner med ett ivf innan de stänger precis innan midsommar!

Jag har skickat efter adoptionspapper jag med-vi har ännu bara bestämt oss att ställa oss i kö till bfa (barnen framför allt). Då jag fick hem lite mer info vill många av de länder vi vill ha, att man är gift. Vi gifter oss nu i juni så det är skönt

Åh jag är så glad!! Jag har varit med i en tråd sen 2008 och jag har en vän i tråden som aldrig varit gravid tidigare-hon har nu gjort sin 1a ivf och är nu gravid!!!

Åh vad jag vill få hem det där datum för mötet!!

kram till er alla
  • Stella Kardunn
    naas skrev 2010-03-06 22:54:01 följande:
     Miss star, du skulle se på Alice i Underlandet läste jag. Jag är ett biofreak och har funderat på att se på den. Vad tyckte du? Var den sevärd? Jag har hört både bra och dåligt om den. Jag och min man var och såg Percy Jackson på bio för några dagar sedan, och den var sevärd tycker jag. Det var lite Harry Potter vs X-men över den, så om man gillar båda de filmerna ska man definitivt se den. Det är skönt att gå på bio och bara koppla bort allt tungt.
    Handlingen var lite tunn och vissa karaktärers roller lite platta tyckte jag, men förövrigt var den verkligen jättesnyggt gjord! Det var min första hela film med den nya 3D tekniken så jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig, men det var riktigt häftigt tyckte jag, de har inte lagt in en massa händelser bara för att det ska bli coolt i 3D. Det var coolt att undertexterna hela tiden "hängde i luften" framför allting.
  • Liffan

Hoppas att ni mår bra idag! Hade en fantastiskt rolig kväll igår med mycket dans! hemma vid halv fem och det är inte ofta jag är ute så sent nu för tiden. Underbart roligt!!

Naas: vi kollade lite på adoption och tänkte nog köra på någon av de större, FFIA eller AC. de verkar ha flest länder vilket jag tycker skulle kännas skönt om det är så att det finns hinder för att stå som sökande till vissa länder. Men är inte alls så insatt...

Macpau: Kul att de lyckades! det ger allt lite hopp!

Försöker: hur mår du? Tänkte meddela att jag nu har bokat StJörgen för mig och några tjejkompisar om några veckor - på inspiration från dig!

Idag har jag tagit så sista pergotabletten så nu jävlar...

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?