• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Macpau

Sicket liv i luckan!

Skriver jättefort då jag säkert blir utbumpad från Explorer igen!

Jag har haft Åsa Magnusson! Hon är supertrevlig & känns trygg. Jag vill oxå få mitt jäkla brev med datum för förstamöte!!

Liffan-vad spännande att ni har satt igång med Pergon! Jobbet låter inte så pjåkigt;). Min syster sitter med EU anslag på Sahlgrenska, men hon är ekonom i botten.

MiaSD-sprutstart för dig!!! Nu är det allvar...nu börjar det på riktigt! *avundsjuk*

Miss Star- jag tror verkligen att mensen har en egen vilja och gör allt för att jävlas med oss...tills motsatsen bevisas:)

OK, nu börjar vi närma oss nåt datum kanske...eller ja, rätt månad iallafall!

kramar till er alla

• MIA SD

Första gjord!!!
    Inga problem för mig, maken knycklade ihop ansiktet när nålen gick in...
    Allt känns overkligt men är på G!!
    Mådde lite dåligt efter ca en timme men det gick över..
    Jag har mått jättedåligt sen jag fick min mens.. Bla med en blixtrande Huvudvärk och en helt enkelt en sjukkänsla i kroppen..

Nu ska jag njuta av min lyxglass och heja på min svägerska som ligger på BB och krystar för fullt..

Måste väl vara ett gott tecken?!?!?!

• Lycklig vill ha mer
    MIA SD skrev 2010-03-03 21:35:24 följande:
    Första gjord!!!Inga problem för mig, maken knycklade ihop ansiktet när nålen gick in...Allt känns overkligt men är på G!!Mådde lite dåligt efter ca en timme men det gick över..Jag har mått jättedåligt sen jag fick min mens.. Bla med en blixtrande Huvudvärk och en helt enkelt en sjukkänsla i kroppen..Nu ska jag njuta av min lyxglass och heja på min svägerska som ligger på BB och krystar för fullt..Måste väl vara ett gott tecken?!?!?!
    Vad bra! Första är helt klart värst. Vad är det för typ som du sprutar?
    Jag är inne på min 7:e dag med Gonal-F, bara några dagar kvar
  • Liffan
    MIA SD skrev 2010-03-03 21:35:24 följande:
    Första gjord!!!Inga problem för mig, maken knycklade ihop ansiktet när nålen gick in...Allt känns overkligt men är på G!!Mådde lite dåligt efter ca en timme men det gick över..Jag har mått jättedåligt sen jag fick min mens.. Bla med en blixtrande Huvudvärk och en helt enkelt en sjukkänsla i kroppen..Nu ska jag njuta av min lyxglass och heja på min svägerska som ligger på BB och krystar för fullt..Måste väl vara ett gott tecken?!?!?!
    Grattis till lyckad sprutstart! Hoppas att det gick bra för svägerskan också! det måste båda gott!
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-03-04 08:20:40 följande:
    Vad bra! Första är helt klart värst. Vad är det för typ som du sprutar? Jag är inne på min 7:e dag med Gonal-F, bara några dagar kvar
    Vi närmar oss trådens första ÄP!

Jag är så imponerad av er! jag kommer säkert fixa det men det kommer säkert ske under panikångestattacker...

Jag är inne på FL på jobbet... debut och lite ångestladdat... men kunde inte hålla mig

hoppas ni har en bra dag!!

Kram
  • MaMaS

Mia: Vad bra att det gick bra med första sprutan. Kan förstå att din man tyckte det var lite obehagligt Du var verkligen värd lyxglass efter det Nu är ni verkligen på G!!

Liffan: Hur känns det med Pergo idag? Känner du något? Låter som ett spännande jobb du har. Jag söker jobb inom personal-området. Har du något?  
    Såg en jätte roligt tjänst idag, men tyvärr i Sthlm. Alla roliga jobb inom mitt område finns i Sthlm
    Lycklig: Oj, redan 7 dagar, spännande. Mår du bra?
    Pratade med min syster tidigare. Hon är några år yngre än mig men funderar på att skaffa barn (nej, nej, nej säger jag, inte hon också innan mig) men hon har inte haft nån riktigt mens efter hon slutade med p-piller och nu efter hon tagit tester och testat tabletter för att få igång mens har det visat sig att hon inte har äl. Så nu ska hon få nån liknade tablett som pergo för att få igång det. Hon sa dock att de skulle vänta och skaffa barn tills jag var gravid, så jag hoppas på det Men jag blir så trött på att SÅ många har problem med mens och äl efter de slutat med p-piller (inkl mig själv). Det var aldrig nån som sa detta när man började. Jag är helt övertygad att det är pga dom jag har så konstig mens, dålig äl och alla mellanblödningar nu. Hade aldrig det innan jag började med p-piller. Så tänk om jag kollat upp detta långt innan vi skulle börja skaffa barn, då kanske jag hade varit gravid nu?? Fast så får man ju inte tänka, men kan inte låta bli...
  • Stella Kardunn

Heja heja --> "Mia SD" och "Lycklig vill ha mer", jag håller tummar och tår för att allt fortsätter lika bra!

Liffan skrev 2010-03-04 10:15:47 följande:
    Jag är inne på FL på jobbet... debut och lite ångestladdat... men kunde inte hålla mig hoppas ni har en bra dag!! Kram
    Välkommen i klubben Liffan {#lang_emotions_wink}

Här är det ingen bra dag idag...pergostart till helgen igen...{#lang_emotions_frown} Vill bara glömma jobb, vinter och allt annat förbaskade skit som inte funkar och dra på semester, sitta under ett parasoll i bikini, läsa böcker och sippa på en iskall fanta citron...
  • Lycklig vill ha mer
    MaMaS skrev 2010-03-04 10:23:11 följande:
    Mia: Vad bra att det gick bra med första sprutan. Kan förstå att din man tyckte det var lite obehagligt Du var verkligen värd lyxglass efter det Nu är ni verkligen på G!! Liffan: Hur känns det med Pergo idag? Känner du något? Låter som ett spännande jobb du har. Jag söker jobb inom personal-området. Har du något?   Såg en jätte roligt tjänst idag, men tyvärr i Sthlm. Alla roliga jobb inom mitt område finns i Sthlm Lycklig: Oj, redan 7 dagar, spännande. Mår du bra? Pratade med min syster tidigare. Hon är några år yngre än mig men funderar på att skaffa barn (nej, nej, nej säger jag, inte hon också innan mig) men hon har inte haft nån riktigt mens efter hon slutade med p-piller och nu efter hon tagit tester och testat tabletter för att få igång mens har det visat sig att hon inte har äl. Så nu ska hon få nån liknade tablett som pergo för att få igång det. Hon sa dock att de skulle vänta och skaffa barn tills jag var gravid, så jag hoppas på det Men jag blir så trött på att SÅ många har problem med mens och äl efter de slutat med p-piller (inkl mig själv). Det var aldrig nån som sa detta när man började. Jag är helt övertygad att det är pga dom jag har så konstig mens, dålig äl och alla mellanblödningar nu. Hade aldrig det innan jag började med p-piller. Så tänk om jag kollat upp detta långt innan vi skulle börja skaffa barn, då kanske jag hade varit gravid nu?? Fast så får man ju inte tänka, men kan inte låta bli...
    Japp jag mår bra. Känner ingenting annorlunda. Är lite svullen runt magen tror jag men det är väl inte så konstigt. Hade 13-14 äggblåsor när jag var på VUL i måndags och då var de ju inte mer än 7 mm stora ungefär så de ska ju växa till sig en hel de. Men skönt att inte må dåligt i alla fall! Men så kör jag ju den korta metoden också och slipper nedregleringen med spray.
  • MaMaS
    Stella Kardunn skrev 2010-03-04 10:23:55 följande:
    Heja heja --> "Mia SD" och "Lycklig vill ha mer", jag håller tummar och tår för att allt fortsätter lika bra! Välkommen i klubben Liffan Här är det ingen bra dag idag...pergostart till helgen igen... Vill bara glömma jobb, vinter och allt annat förbaskade skit som inte funkar och dra på semester, sitta under ett parasoll i bikini, läsa böcker och sippa på en iskall fanta citron...
    Trist med pergostart, men då är vi 3 som knaprar i princip samtidigt, så då kan vi iallafall stötta varandra (om det nu hjälper? )
    semester låter inte helt fel. Vi planerar ju att åka iväg nån vecka snart, har inte bestämt var bara. Igår "råkade" jag komma in på resor till Thailand. Hittade ett så grymt fint hotell med bubbelbadkar UTE på balkongen Det var SÅ fint och jag vill bara dit...men lite för dyrt Men Thailand överhuvudtaget hade ju i och för sig funkat Det var ju faktiskt 1 1/2 år sen jag var där sist Varför har man inte mer pengar??
  • MaMaS

hahahaha, förlåt Miss Star, jag läste precis igenom vad jag skrev. Det var ju kanske inte så uppmuntrande för dig att läsa när du längtar till semester....sorry...jag menade inte så {#lang_emotions_innocent}{#lang_emotions_embarassed}

• Stella Kardunn
    {#lang_emotions_laughing} Helt okej "Försöker79", jag längtar efter semester alla andra dagar också! Men Thailand lär det inte bli här, min sambo är inte alls sugen på att åka dit, medan jag åtminstone skulle vilja se stället en gång.

...fast hey, nästa vecka är det dags för "svettvecka" (brukar kalla pergokurerna för det eftersom jag oftast får kopiösa nattliga svettattacker), så det kanske blir ungefär som att vara i Thailand {#lang_emotions_wink}
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?