• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-03-02 14:24:33 följande:
    Liffan och Macpau: Tack söta ni!! Man blir genast på bättre humör. Och det kanske inte var så dum idé iallafall att starta en "jag är så j-la trött-lista" Jag skrattade gott iallafall, så tack för det Macpau Jag skrattade inte åt din lista, det kanske lät fel, men ja, du fattar Vi står ju fortfarande i ivf-kö men idag känns det inte bra att stå där. Eller jo, det är ju bra men idag är jag bara arg för att just JAG måste stå i den kön.  Roligt att ni hämtat hem papper om adoption. Jag, eller vi, är nog inte riktigt där ännu. Jag vet inte varför det känns så svårt. Men jag vill ha ett eget barn. Vet inte om jag är väldigt ego, men så känns det lite. Och att inte få ett barn på 4-5 år gör mig bara helt knäckt, jag vill inte vänta så länge.  Lycklig: Det låter ju jätte bra med så många ägg, hoppas, hoppas det går vägen!!! KRAM till söta er och TACK för att ni finns!!!
    Jag är också egoistisk-jag VILL ha ett "eget" barn (förstå mig rätt). jag vill vara gravid, ha mage att klappa på etc...

dessutom så blir jag skitirriterad när folk omkring mig säger "ni kan alltid adoptera...." Fick den kommentaren igår när jag äntligen tog mig mod till att besöka dem-och fick den kommentaren slängd i ansiktet av en tjej som blev gravid på !1a försöket!! (tog dem 2 veckor totalt).

Grejen är att jag kan prata om adoption själv, men avskyr när andra föreslår det till mig...lite dubbelmoral där kanske, men det får vara så! :)
  • Macpau

Tjejer jag har ett förslag-vad sägs om en fika tillsammans? Jag brukar träffa 2 tjejer från fl emellanåt och tänkte att det kunde vara roligt at träffas & prata över lite fika?

Jag tänkte kanske om ett par veckor, när det är lite varmare (typ april,maj?).

Jag vet inte, men hör av er om det låter som en idé! Ju fler man är, desto längre framförhållning behövs ju...

kramar:)

• MaMaS
    Macpau skrev 2010-03-02 14:39:08 följande:
    Jag är också egoistisk-jag VILL ha ett "eget" barn (förstå mig rätt). jag vill vara gravid, ha mage att klappa på etc... dessutom så blir jag skitirriterad när folk omkring mig säger "ni kan alltid adoptera...." Fick den kommentaren igår när jag äntligen tog mig mod till att besöka dem-och fick den kommentaren slängd i ansiktet av en tjej som blev gravid på !1a försöket!! (tog dem 2 veckor totalt). Grejen är att jag kan prata om adoption själv, men avskyr när andra föreslår det till mig...lite dubbelmoral där kanske, men det får vara så! :)
    ja, precis så känner jag också. Jag vill liksom gå igenom allt det där. Men om ivf inte funkar kanske man ser annorlunda på det. Men som ni borde man ju ställa sig i kö redan nu, med tanke på kötiden...
    jag hatar den kommentaren....usch....
    Fika tycker jag låter jätte trevligt!! Bra initiativ Macpau!!! {#lang_emotions_cheers}
  • Stella Kardunn
    Liffan och Macpau: Tack söta ni!! Man blir genast på bättre humör. Och det kanske inte var så dum idé iallafall att starta en "jag är så j-la trött-lista" Jag skrattade gott iallafall, så tack för det Macpau Jag skrattade inte åt din lista, det kanske lät fel, men ja, du fattar Vi står ju fortfarande i ivf-kö men idag känns det inte bra att stå där. Eller jo, det är ju bra men idag är jag bara arg för att just JAG måste stå i den kön.  Roligt att ni hämtat hem papper om adoption. Jag, eller vi, är nog inte riktigt där ännu. Jag vet inte varför det känns så svårt. Men jag vill ha ett eget barn. Vet inte om jag är väldigt ego, men så känns det lite. Och att inte få ett barn på 4-5 år gör mig bara helt knäckt, jag vill inte vänta så länge.  Lycklig: Det låter ju jätte bra med så många ägg, hoppas, hoppas det går vägen!!! KRAM till söta er och TACK för att ni finns!!!
    Känner samma sak som dig (och Macapau), jag är inte heller riktigt där, jag vill ha ett eget barn och blir rätt sur när folk så "lättvindligt slänger ur sig"...."men ni kan ju alltid adoptera"...för det första, som sagt jag vill ha ett eget barn och för det andra, som de nog vet om de tänker efter lite, det är inte BARA att adoptera heller! *aarghh*

Men det är nog som ni säger, man borde ställa sig i den kön med, för visst är det väl så att 40 år är någon slags magisk gräns? och är kön 3-4 år, är vi farligt nära redan nu...*suck*

Är det förövrigt bara jag som är så knäpp och går in på graviditetsuträknaren varje månad precis innan mens och räknar när "min bebbe" ska komma?
  • Liffan
    Macpau skrev 2010-03-02 14:44:18 följande:
    Tjejer jag har ett förslag-vad sägs om en fika tillsammans? Jag brukar träffa 2 tjejer från fl emellanåt och tänkte att det kunde vara roligt at träffas & prata över lite fika?Jag tänkte kanske om ett par veckor, när det är lite varmare (typ april,maj?).Jag vet inte, men hör av er om det låter som en idé! Ju fler man är, desto längre framförhållning behövs ju...kramar:)
    Jag vill gärna fika! men Macpau: det är varken april eller maj om ett par veckor, du optimist där! maj känns väldigt avlägset... jag tycker snarare slutet av mars, början av april men är helt med på att planering behövs...

Kul att ni hade kollat och beställt material samtidigt! snacka om synkade! jo många år är det ju i vilket fall... Jag vill också vara gravid helst men jag tyckte faktiskt att adoption kändes närmare och lite lockande när man gick in och läste och kollade på bilder från barnhemmen. men det blir en dyr historia om det blir adoption så man kanske borde börja spara när man ändå ställer sig i kö...
    Stella Kardunn skrev 2010-03-02 15:51:45 följande:
    Känner samma sak som dig (och Macapau), jag är inte heller riktigt där, jag vill ha ett eget barn och blir rätt sur när folk så "lättvindligt slänger ur sig"...."men ni kan ju alltid adoptera"...för det första, som sagt jag vill ha ett eget barn och för det andra, som de nog vet om de tänker efter lite, det är inte BARA att adoptera heller! *aarghh*Men det är nog som ni säger, man borde ställa sig i den kön med, för visst är det väl så att 40 år är någon slags magisk gräns? och är kön 3-4 år, är vi farligt nära redan nu...*suck*Är det förövrigt bara jag som är så knäpp och går in på graviditetsuträknaren varje månad precis innan mens och räknar när "min bebbe" ska komma?
    Haha! Gör exakt samma sak! enormt störande och bidrar inte alls till att jag brukar må bättre kring mens. "du är nu i vecka 3+5..." det är så nära gravid jag någonsin varit.
  • Liffan
    Jag fyller gärna på listan:

Jag är så j-la trött på människor som blir gravida på tredje försöket och klagar på att det tar lång tid!
    Jag är så j-la trött på min hy som blivit finnig efter att jag slutade med preventivmedel (ser stundtals helt pubertal ut även om jag tycker att det börjar bli lite bättre)
    Jag är så j-la trött på att känna att står i min panna att vi försöker skaffa barn och har svårt med det. att det är en så stor del av min identifkation.

känns lite bättre...
  • Macpau

God morgon!

Vad kul! Då är vi en nätt liten skara på 3 pers totalt än så länge (Liffan, Försöker79 & jag).  Om nån  mer vill träffas över en fika är det bara att höra av sig!

hahhaa....ja, maj kanske är lite väl långt fram (såg oss sittandes med lite vin i vårsolen & det såg så nice ut).

ok, i dagsläget vet jag att jag kan mån-tors från kl. 16:30 veckorna 12,13 & 14.

Hur är det med er andra?

Kramar:)

• MaMaS

Miss star: Känner precis som du. Och nej, det är inte bara du som går in på graviditetskalendern. Det är väl snart dags igen för min del  

Liffan: Visst är det skönt att få avreagera sig ibland Jag kan fortsätta på listan, men det känns som det räcker så  
    Får man fråga vad du jobbar med? (har glömt fråga det innan när vi pratade om det)
    Macpau: Jag såg oss också sitta i vårsolen med ett glas, men maj kanske är lite långt fram Vi planerar att åka iväg på semester en vecka och har inte bestämt ännu vilken, men det kommer bli där runt påsk så kan inte säga exakt nu när jag kan. Men annars kan vi kolla på en dag och blir det så att vi bokar resa just den veckan så får jag vara med nästa gång istället
    Jag sitter och drömmer mig bort, hittade en sida med SÅ fina bröllopsklänningar. Hade kunnat ha nästan vilken som av dom, så fina. Nu kan man ju undra varför jag hamnade där men man får väl drömma sig bort ibland
  • Stella Kardunn
    Macpau skrev 2010-03-03 07:26:39 följande:
    God morgon! Vad kul! Då är vi en nätt liten skara på 3 pers totalt än så länge (Liffan, Försöker79 & jag).  Om nån  mer vill träffas över en fika är det bara att höra av sig! hahhaa....ja, maj kanske är lite väl långt fram (såg oss sittandes med lite vin i vårsolen & det såg så nice ut). ok, i dagsläget vet jag att jag kan mån-tors från kl. 16:30 veckorna 12,13 & 14. Hur är det med er andra? Kramar:)
    Tänkte bara tillägga att jag inte är ignorant på något sätt, men eftersom jag varken bor eller jobbar i Göteborg tycker jag inte att jag bara kan "kvista iväg" för en fika, så jag avvaktar och ser vad ni bestämmer först {#lang_emotions_dreamer}

Försöker79 --> He he hamnade på en del sådana sidor jag med igår...vi ska gå på bröllop i maj och jag känner för att ha en "jättefin" klänning, insåg att balsäsongen börjar närma sig så det finns jättemycket annonser ute för fina klänningar och då var det lätt att halka in på brudklänningarna med {#lang_emotions_innocent}
  • Stella Kardunn

Skönt att höra att det inte bara är jag som "knarkar" graviditetsuträknare...tröstar mig själv med att det är mycket billigare än att övedosera gravtest iaf, som man ser att många i "planerar barn" trådarna gör.

Tror vi här inne blivit lite för luttrade för att springa iväg och köpa gravtest när det är 4 dagar kvar till BIM....kommer på mig själv att sitta och tänka "kom nu då" när den är någon dag "sen", eftersom jag alltid är helt säker på att det som vanligt bara är min kropp som spelar mig ett spratt pga alla hormoner jag sätter i mig...usch nu blev det här bara en trist utläggning som speglar min egen frustration...får skylla på att det är den tiden i månaden när jag bara vill ligga under en filt och tycka synd om mig själv...

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?