Liffan skrev 2010-02-26 20:03:57 följande:
Fick för övrigt totalt psykbryt igår. grät och grät och kunde knappt andas. idag var jag helt svullen om ögonen från all gråt. inte mycket smink som hjälper då. jag tycker att jag är rätt bra på att hålla humöret uppe men just vid mens och när jag har varit på SU så aktualiseras faktumet av vi aldrig blir gravida. tyvärr tycker jag inte att min sambo var så stöttande den här gången vilket ju också spädde på ledsenheten. inte en rolig dag och jag har känt mig rätt instabil idag också. ja ja, jag gissar att det måste vara så också ibland...
åh, jag vet hur det är...du är inte ensam, som du märker av svaren ovan
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
. Tänk så här istället-vad starka vi är som klarar av det med bara ett fåtal psykbryt!! Många par bråkar jättemycket, pratar inte med varann...går till och med isär! Jag blir alltid jätteledsen när jag får mens också.
Angående sambosupport-min sambo är rätt så dålig på att vara "support" just nu i den mån att han inte pratar så mycket med mig eller visar känslor. Men alla är olika och allt går i perioder-även för dem.
Jag hörde en underbar story angående äktenskap, som är passande på vår situation: Ett gift par hade varit gifta i över 70 år. Reportern frågade dem vad deras hemlighet var. De svarade: "hemligheten är att minst en av oss har varit kära i den andra under årens lopp". Alltså, när den andra partern tvekade, var nere eller var trött på förhållandet så gav den andra partern aldrig upp! Visst var det fint?
Så länge en av oss bär upp den andra, periodvis, så kommer det att gå finemang för oss!!
Idag ska jag på bebiskalas...tror ni jag är sugen? Det kommer att finnas typ 5 barn där och en massa hemmamammor som bara pratatr om sina små duvungar...mmmm
kram på er!