• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • MaMaS

Jaha, så var det måndag igen, och till det säger jag bllläääääää..... Det betyder att ännu en vecka som arbetslös har gått. Men, men om vi nu ska tänka positivt istället (vilket ju är mycket bättre) så är det ju mars idag, och det tycker jag är helt underbart!!! Våren och solen är äntligen på väg!!!!! 

MissDrutten: Hur har det gått med sprayen? Har du känt av den på något sätt? Lycka till!
    Macpau: Å vilken underbar brunch det låter som. Blev det lyckat? Har du lite rester över får du gärna skicka hit dom
    Liffan: Usch, vilken helg Att spy är verkligen det värsta som finns. Hoppas ni båda mår bättre nu. Krya på dig!!!!!
    Mia SD: Åh, vad skönt att mensen äntligen har kommit, så du är igång. Det kommer gå hur bra som helst!
    Min helg har varit helt ok. I fre fick jag underhålla mig själv, lör hade vi gäster, sön tittade vi på ny soffa (så fin ) sen en lugn filmkväll. Mysig helg, men alldeles för kort. Idag började mån med ett "nej-tack mail", så härlig mån morgon..... Men jag ska försöka vara positiv
  • Liffan

Godmorgon!

Forsöker: Skitjobbmarknad! Men som sagt, mars är här och med det nästan våren. tycker nästan att det känns i luften att det är lite annorlunda. låter som en skön helg som du har haft!!

sitter här och försöker ringa SU för att säga att jag har fått mens och boka tid för VUL under pergobehandlingen, de ska ha telefontid men en telefonsvarare säger att personen som jag söker inte är anträffbar.

försöker äta en smörgås lite försiktigt, hoppas att jag ska få behålla den...

ha en bra dag!

• MaMaS

Liffan: Ja, man får försöka se det positiva i vardagen, fast det ibland är lite svårt. 

Har du fått tag på SU? Konstigt att de inte svarar om de har tel.tid. Verkar som du ligger nästan exakt 1 vecka före mig. Jag bör få min mens till helgen. Så kan du berätta vilka biverkningar som väntar mig sen  
    Hoppas du får behålla din smörgås och mår bättre idag. 
    Kram!
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-03-01 09:20:42 följande:
    Jaha, så var det måndag igen, och till det säger jag bllläääääää..... Det betyder att ännu en vecka som arbetslös har gått. Men, men om vi nu ska tänka positivt istället (vilket ju är mycket bättre) så är det ju mars idag, och det tycker jag är helt underbart!!! Våren och solen är äntligen på väg!!!!!  MissDrutten: Hur har det gått med sprayen? Har du känt av den på något sätt? Lycka till! Macpau: Å vilken underbar brunch det låter som. Blev det lyckat? Har du lite rester över får du gärna skicka hit dom Liffan: Usch, vilken helg Att spy är verkligen det värsta som finns. Hoppas ni båda mår bättre nu. Krya på dig!!!!! Mia SD: Åh, vad skönt att mensen äntligen har kommit, så du är igång. Det kommer gå hur bra som helst! Min helg har varit helt ok. I fre fick jag underhålla mig själv, lör hade vi gäster, sön tittade vi på ny soffa (så fin ) sen en lugn filmkväll. Mysig helg, men alldeles för kort. Idag började mån med ett "nej-tack mail", så härlig mån morgon..... Men jag ska försöka vara positiv
    Brunchen var bra, tackar som frågar . Vi hade en liten flicka på besök också. Hon lyckades smälla i sog inte mindre än 5 plättar..inte illa!
    Liffan skrev 2010-03-01 10:20:19 följande:
    Godmorgon! Forsöker: Skitjobbmarknad! Men som sagt, mars är här och med det nästan våren. tycker nästan att det känns i luften att det är lite annorlunda. låter som en skön helg som du har haft!! sitter här och försöker ringa SU för att säga att jag har fått mens och boka tid för VUL under pergobehandlingen, de ska ha telefontid men en telefonsvarare säger att personen som jag söker inte är anträffbar.försöker äta en smörgås lite försiktigt, hoppas att jag ska få behålla den...ha en bra dag!
    det är inte jättekul med spysjuka...urk. Hoppas ni snart blir bättre! Deras telefontider är lite sådär...jag ringde för ett par veckor sedan så sa telesvar rösten "perosnen kan inte svara då de har hand om telefontiderna"..??

Testade minus idag. Jag fattar ärligt talat inte varför man fortfarande blir så ledsen över det...man är ju så van. Och än mer-jag fattar inte varför man går & hoppas & tror att man är gravid. Jävla skitkropp.
  • Macpau
    Vitsippa76 skrev 2010-02-28 09:47:48 följande:
    Oj, slant på tangenterna! Brynch kanske är gott det med?
    brynch låter ite illa det heller..låter som en brynt lunch
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-03-01 10:20:19 följande:
    Godmorgon! Forsöker: Skitjobbmarknad! Men som sagt, mars är här och med det nästan våren. tycker nästan att det känns i luften att det är lite annorlunda. låter som en skön helg som du har haft!! sitter här och försöker ringa SU för att säga att jag har fått mens och boka tid för VUL under pergobehandlingen, de ska ha telefontid men en telefonsvarare säger att personen som jag söker inte är anträffbar.försöker äta en smörgås lite försiktigt, hoppas att jag ska få behålla den...ha en bra dag!
    Jag tycker det är lite sådär att man bara får en vul i samband med pergon..(1a gången bara). Jag blev överstimulerad ett par gånger så jag knappt kunde sitta. Minns det väl för jag körde bil från Sthlm och satt hela vägen på ena skinkan, lutandes :). Det gör inte ont och är inte farligt, men känns bara lite obehagligt. Jag fick även cystor av pergon, men då hade jag ätiti dem under bra länge, så jag blev överstimulelrad där med helt enkelt..de cystirna försvann av sig själva vid nästa mens. Jag är en levande pergotime fass . Bara att fråga på.

Jag har en kur kvar, ska nog ta den nu för sista gången...hyser ändå stor tilltro till den (mkt mer än utan den iallafall).
  • MaMaS

Macpau: Åh, låter hur gott som helst!! Kanske dags att göra pannkakor snart

Åh, *kramar* vet precis hur det är. Man hoppas och hoppas ändå varje mån. Fast som du säger man borde ju vara van att det inte fungerar Men hoppet är ju det sista som lämnar, och ibland är det nog tur. 
    Nu hoppar jag in och frågar, fast du svarade Littan, hoppas det är ok
    Hur många mån har du ätit pergo? För det gick väl en gång med pergo? Varför har du inte fortsatt äta det om det fungerar? (kanske dum fråga, men jag är inte så insatt i detta med pergo) Får man mycket biverkningar? Jag är nämligen en sån person som får ALLT som står som biverkningar varje gång jag tar någon medicin. Så det lär ju vara samma sak denna gången. 
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-01 10:46:56 följande:
    Liffan: Ja, man får försöka se det positiva i vardagen, fast det ibland är lite svårt.  Har du fått tag på SU? Konstigt att de inte svarar om de har tel.tid. Verkar som du ligger nästan exakt 1 vecka före mig. Jag bör få min mens till helgen. Så kan du berätta vilka biverkningar som väntar mig sen   Hoppas du får behålla din smörgås och mår bättre idag.  Kram!
    Ja, jag förstår att det måste vara tufft! jag sökte jobb i ett år och blev så orkeslös, allt blev jobbigt och ett projekt. kramar till dig! Fick tag på SU nu och fick en tid inbokad den 11 mars. jag ska uppdatera dig med alla biverkningar. läkaren var lite orolig att jag skulle få cystor då jag nu innan mens hade en vattenfylld äggblåsa på 12 mm.
    Macpau skrev 2010-03-01 10:47:57 följande:
    Brunchen var bra, tackar som frågar . Vi hade en liten flicka på besök också. Hon lyckades smälla i sog inte mindre än 5 plättar..inte illa! det är inte jättekul med spysjuka...urk. Hoppas ni snart blir bättre! Deras telefontider är lite sådär...jag ringde för ett par veckor sedan så sa telesvar rösten "perosnen kan inte svara då de har hand om telefontiderna"..??Testade minus idag. Jag fattar ärligt talat inte varför man fortfarande blir så ledsen över det...man är ju så van. Och än mer-jag fattar inte varför man går & hoppas & tror att man är gravid. Jävla skitkropp.
    Trist med minus! när väntar du mensen? KRAM
  • Liffan
    Macpau skrev 2010-03-01 10:58:29 följande:
    Jag tycker det är lite sådär att man bara får en vul i samband med pergon..(1a gången bara). Jag blev överstimulerad ett par gånger så jag knappt kunde sitta. Minns det väl för jag körde bil från Sthlm och satt hela vägen på ena skinkan, lutandes :). Det gör inte ont och är inte farligt, men känns bara lite obehagligt. Jag fick även cystor av pergon, men då hade jag ätiti dem under bra länge, så jag blev överstimulelrad där med helt enkelt..de cystirna försvann av sig själva vid nästa mens. Jag är en levande pergotime fass . Bara att fråga på.Jag har en kur kvar, ska nog ta den nu för sista gången...hyser ändå stor tilltro till den (mkt mer än utan den iallafall).
    Tur att vi har dig! innebär överstimulerad att du fick många äggblåsor?

jag tycker det känns skönt att du känner dig hoppfull til pergon trots att du har egen ÄL. jag ska verkligen gå in i detta med en bra inställning och tilltro!
  • Stella Kardunn
    Macpau skrev 2010-03-01 10:58:29 följande:
    Jag tycker det är lite sådär att man bara får en vul i samband med pergon..(1a gången bara). Jag blev överstimulerad ett par gånger så jag knappt kunde sitta. Minns det väl för jag körde bil från Sthlm och satt hela vägen på ena skinkan, lutandes :). Det gör inte ont och är inte farligt, men känns bara lite obehagligt. Jag fick även cystor av pergon, men då hade jag ätiti dem under bra länge, så jag blev överstimulelrad där med helt enkelt..de cystirna försvann av sig själva vid nästa mens. Jag är en levande pergotime fass . Bara att fråga på. Jag har en kur kvar, ska nog ta den nu för sista gången...hyser ändå stor tilltro till den (mkt mer än utan den iallafall).
    Jag har aldrig fått göra VUL under alla mina pergotime kurer. Har bara fått ta S-progesteronprov under första kuren (dvs en gång på enkel och en gång på dubbel), that's it!

De enda VUL jag gjort är vid spolningen och MA't (2 ggr för att konstatera MA och sen en gång efter cytotekbehandling för att se att allt var borta)...

När man hör om att många verkar få gå på VUL varje månad, blir jag lite fundersam varför jag inte fått gå, särskilt som mitt andra S-progesteron prov sjunkit lite väl snabbt (men de sa det var ok, då jag hade så högt första gången), men jag får väl lita på att min läkare vet vad hon gör, hon betraktas iaf som en "guru" av de andra på sjukhuset, med lång erfarenhet och många specialfall.
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?