• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • MaMaS

Miss Star: Visst är det Kul med bröllop!!

Ja, så är det verkligen. Man läser om alla som har massa gravid. symptom veckor innan bim, jag orkar inte ens tänka på det längre. Jag vet att det bara innebär att mensen är på ingång. Men som du säger, tragiskt egentligen att det gått så långt att man inte ens orkar testa längre, man vet ändå att det inte fungerar Men konstigt nog är man snart på benen igen. *kram*
    Jag är också på väg till tiden när jag bara vill lägga mig i sängen och gråta en stund. Bim på lör. Men jag får väl se det positivt denna gången att jag får börja med pergo snart och hoppas att det hjälper. Jag kommer bli skitknäckt annars
  • Macpau
    Stella Kardunn skrev 2010-03-03 10:23:00 följande:
    Skönt att höra att det inte bara är jag som "knarkar" graviditetsuträknare...tröstar mig själv med att det är mycket billigare än att övedosera gravtest iaf, som man ser att många i "planerar barn" trådarna gör.Tror vi här inne blivit lite för luttrade för att springa iväg och köpa gravtest när det är 4 dagar kvar till BIM....kommer på mig själv att sitta och tänka "kom nu då" när den är någon dag "sen", eftersom jag alltid är helt säker på att det som vanligt bara är min kropp som spelar mig ett spratt pga alla hormoner jag sätter i mig...usch nu blev det här bara en trist utläggning som speglar min egen frustration...får skylla på att det är den tiden i månaden när jag bara vill ligga under en filt och tycka synd om mig själv...
    åh...jag är en sån som avverkar gravtest på löpande band-2 per månad. Men min sambo sa att det är ett litet pris, om det innebär att jag bibehåller min mentala hälsa någotsånär . Annars går jag bara och hoppas! Nu testar jag 2 dar innan bim & på bim dagen. en är det över. Jag kan släppa det:).

Ja, det vore jättetrevligt om du hade möjligheten att träffas du med:). Jag förstår fullständigt-om man inte bor i Gbg kan det vara lite meckigt.

Vi får helt enkelt se vad som passar de flesta och ta det därifrån!
  • Macpau

Min dator strular & kopplar ner Internet hela tiden...

Får se om min sambo kan lösa detta när han kommer hem.

Loggar in senare igen!

kramar

• Stella Kardunn
    Macpau skrev 2010-03-03 15:37:19 följande:
    åh...jag är en sån som avverkar gravtest på löpande band-2 per månad. Men min sambo sa att det är ett litet pris, om det innebär att jag bibehåller min mentala hälsa någotsånär . Annars går jag bara och hoppas! Nu testar jag 2 dar innan bim & på bim dagen. en är det över. Jag kan släppa det:). Ja, det vore jättetrevligt om du hade möjligheten att träffas du med:). Jag förstår fullständigt-om man inte bor i Gbg kan det vara lite meckigt. Vi får helt enkelt se vad som passar de flesta och ta det därifrån!
    hi, hi, hi, hi...fnissade gott för mig själv här när jag läste det här och kom genast att tänka på uttrycket att det är svårt att lära gamla hundar att sitta...{#lang_emotions_laughing}

Men jag håller med dig till viss del, de månader den verkligen är lite senare än vanligt (jag är hopplöst regelbunden obehandlad, men kan fela på ett par dagar när jag äter pergo) kanske man borde köpa ett test för att få det "överstökat" istället för att gå och våndas de där extra dagarna...brukar som regel lova mig själv att jag får köpa ett på dag 30, vilket hittills har inneburit att den som regel kommit på morgonen dag 30 om den är sen...och jag är övertygad om att det är på ren jävelskap den gör så med {#lang_emotions_yell} (och jo jag vet att det är knäppt att tro att den har en egen vilja)....
  • JaMA08

Idag fick vi kallelse till IVF, vi ska dit 23/3 till Dr Åsa Magnusson. Någon som haft henne?? Känns så himla spännande att det händer saker....

Någon mer som fått kallelse??

• MIA SD

Sprut start Ikväll!! Mkt nervöst.. Lagar lite extra god mat så småfirar vi här hemma!
    Kan äntligen bocka av ett steg till..
    Nu är det v11 som gäller för ut och inplock!!
    Ska bli roligt o se hur rolig maken ser ut när jag ska spruta mig i magen.. För mig är det inga problem men för honom..{#lang_emotions_wink}!
    Har köpt lyxglass att trösta mig med sen..

• Liffan
    Macpau skrev 2010-03-03 07:26:39 följande:
    God morgon!Vad kul! Då är vi en nätt liten skara på 3 pers totalt än så länge (Liffan, Försöker79 & jag).  Om nån  mer vill träffas över en fika är det bara att höra av sig!hahhaa....ja, maj kanske är lite väl långt fram (såg oss sittandes med lite vin i vårsolen & det såg så nice ut). ok, i dagsläget vet jag att jag kan mån-tors från kl. 16:30 veckorna 12,13 & 14. Hur är det med er andra?Kramar:)
    *fram med kalendern* vecka 12 kan jag måndag och torsdag från 16.30, vecka 13 och 14 mån-tor från 16.30. om vi ska undvika påsk så kanske vi skulle köra på vecka 12? är vi så välplanerade kanske vi får med Miss Star också?? vi kan väl köra vin i maj ändå . om vi inte skulle vara gravida då...

Försöker: jag inboxar dig om jobb!

Kul med kallelse JaMa!

idag har jag börjat med pergo! känner efter i äggledarna men inget konstigt än. vaknar väl i en sjö av svett i natt...

kram!
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-03 09:29:06 följande:
    Miss star: Känner precis som du. Och nej, det är inte bara du som går in på graviditetskalendern. Det är väl snart dags igen för min del   Liffan: Visst är det skönt att få avreagera sig ibland Jag kan fortsätta på listan, men det känns som det räcker så   Får man fråga vad du jobbar med? (har glömt fråga det innan när vi pratade om det) Macpau: Jag såg oss också sitta i vårsolen med ett glas, men maj kanske är lite långt fram Vi planerar att åka iväg på semester en vecka och har inte bestämt ännu vilken, men det kommer bli där runt påsk så kan inte säga exakt nu när jag kan. Men annars kan vi kolla på en dag och blir det så att vi bokar resa just den veckan så får jag vara med nästa gång istället Jag sitter och drömmer mig bort, hittade en sida med SÅ fina bröllopsklänningar. Hade kunnat ha nästan vilken som av dom, så fina. Nu kan man ju undra varför jag hamnade där men man får väl drömma sig bort ibland
    Äh, vad fan! jag vill ju inte att ni andra ska känna er exkluderade och är det någon som känner mig som läser så skit i det! så speciellt är det ju inte... jag jobbar med företagsrådgivning och hjälper företag med frågor som är relaterade till EU och den inre marknaden. det är roligt och jag får resa en del vilket är kul!

hej hej!
  • Liffan

Försöker: vad är det för jobb du söker (om du vill avslöja)?

• Liffan
    MIA SD skrev 2010-03-03 17:25:02 följande:
    Sprut start Ikväll!! Mkt nervöst.. Lagar lite extra god mat så småfirar vi här hemma!Kan äntligen bocka av ett steg till..Nu är det v11 som gäller för ut och inplock!!Ska bli roligt o se hur rolig maken ser ut när jag ska spruta mig i magen.. För mig är det inga problem men för honom..!Har köpt lyxglass att trösta mig med sen..
    Åh missade dit inlägg som måste kommit när jag höll på att skriva!

Bra att du firar ett så stort ögonblick! du är tuff du! hoppas maken klarar det också!

kram
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?