• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • MaMaS
    Stella Kardunn skrev 2010-03-04 13:03:37 följande:
    Helt okej "Försöker79", jag längtar efter semester alla andra dagar också! Men Thailand lär det inte bli här, min sambo är inte alls sugen på att åka dit, medan jag åtminstone skulle vilja se stället en gång. ...fast hey, nästa vecka är det dags för "svettvecka" (brukar kalla pergokurerna för det eftersom jag oftast får kopiösa nattliga svettattacker), så det kanske blir ungefär som att vara i Thailand
    ok, vad bra
    Nä, det lär inte bli Thailand för oss heller (tyvärr) men det hade varit najs  
    tycker absolut att du ska försöka tvinga din sambo till Thailand, jag älskar det stället!! 
    hahahaha, låter ju trevligt med "svettvecka", då kanske vi blir 2
  • Liffan

Suktare ni som pratar semester och varma ställen och stränder. vill också...

Försöker: andra pergotabletten svald och inga problem än så länge, vaknade inte under natten med abnorma svettningar. men första tabletten kanske inte gör så mycket med en? det visar sig i natt...

Miss star: kul att få med en till i pergogruppen här! macpau: ska du inte hänga på med din sista kur också

*loggar ut och raderar 'besökta webbplatser' på datorn igen*

• Stella Kardunn
    Liffan skrev 2010-03-04 13:34:30 följande:
    Miss star: kul att få med en till i pergogruppen här! macpau: ska du inte hänga på med din sista kur också *loggar ut och raderar 'besökta webbplatser' på datorn igen*
    He he {#lang_emotions_laughing}  tack för välkomnandet, men jag känner mig inte direkt ny i den gruppen, fast iofs en månads ofrivilligt uppehåll har jag ju haft pga restnoteringarna på apoteken i februari.

Trodde i min enfald att jag kanske hade jinxat det lite genom att lösa ut månadens ranson i förskott den här gången, men det är bara att inse att det inte går att jinxa något åt det positiva hållet..{#lang_emotions_undecided}
  • MaMaS
    Liffan skrev 2010-03-04 13:34:30 följande:
    Suktare ni som pratar semester och varma ställen och stränder. vill också... Försöker: andra pergotabletten svald och inga problem än så länge, vaknade inte under natten med abnorma svettningar. men första tabletten kanske inte gör så mycket med en? det visar sig i natt... Miss star: kul att få med en till i pergogruppen här! macpau: ska du inte hänga på med din sista kur också *loggar ut och raderar 'besökta webbplatser' på datorn igen*
    ja, vi får väl se var vi hamnar någonstans, inte blir det thailand iallafall
    skönt att du inte mår dåligt av tabletterna. Spelar det någon roll när på dagen man tar dom? Kan det inte bli helg nu så min mens kommer så jag också kan börja  
    jag ska inte skvallra att du varit här inne på arbetsitid
  • Stella Kardunn

Jag har också funderat på om tidpunkten kan ha betydelse, jag har som regel tagit mina tabletter på kvällen, mest för att det var så det började första gången och min läkare sa att det inte spelade någon roll när jag tog dem. Hmm kanske ska ta och prova att ta dem på morgonen den här omgången för att se om det gör skillnad.

Har, när jag funderar på det, faktiskt för mig att jag har ätit någon kur där jag tagit tabletterna på morgonen, men det var nog kanske på "den gamla goda" tiden när jag åt enkla kurer, för biverkningarna tilltog rätt mycket när jag gick från enkel till dubbel kur.

Nåväl jag kör morgon den här gången och rapporterar sen, det blir ju lite som en nystart också eftersom jag haft uppehåll den här månaden, så det kanske tom blir ett mer rättvisande test.....vad gör man inte för vetenskapen {#lang_emotions_laughing}

• Macpau

hej alla fina tjejer!!

Min dator är fortfarande knäpp så jag skriver snabba inlägg så inte allt försvinner innan jag hinner skicka "posta inlägget". .

Jo, jag är med på en sista Pergokur!! En till kan ju inte skada

Iallafall-jag ficm mens idag så jag börjar med min första tablett på måndag!

Tjoho! Då är vi ett gäng då:).

Vad underbart med semester-har faktiskt alrig varit i Thailand..men om det blir en resa dit så blir det över vintern-garanterad sol & värme! Just nu planerar vi bröllopsresan!! Tjoho, 3 veckors sol, drinkar & shopping

• Macpau
    Stella Kardunn skrev 2010-03-04 10:23:55 följande:
    Heja heja --> "Mia SD" och "Lycklig vill ha mer", jag håller tummar och tår för att allt fortsätter lika bra! Välkommen i klubben Liffan Här är det ingen bra dag idag...pergostart till helgen igen... Vill bara glömma jobb, vinter och allt annat förbaskade skit som inte funkar och dra på semester, sitta under ett parasoll i bikini, läsa böcker och sippa på en iskall fanta citron...
    jag skulle göra allt det du sa men byta ut din fanta citron
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-03-04 10:15:47 följande:
    Grattis till lyckad sprutstart! Hoppas att det gick bra för svägerskan också! det måste båda gott! Vi närmar oss trådens första ÄP! Jag är så imponerad av er! jag kommer säkert fixa det men det kommer säkert ske under panikångestattacker... Jag är inne på FL på jobbet... debut och lite ångestladdat... men kunde inte hålla mig hoppas ni har en bra dag!!Kram
    Jag sitter ofta på jobbet & srfar fl. Motiverar det med att det är min terapi att klara av arbetet-istället för att gå til psykolog eller vara sjukskriven av ångest, så pratar jag av mig med er
  • Macpau
    MIA SD skrev 2010-03-03 21:35:24 följande:
    Första gjord!!!Inga problem för mig, maken knycklade ihop ansiktet när nålen gick in...Allt känns overkligt men är på G!!Mådde lite dåligt efter ca en timme men det gick över..Jag har mått jättedåligt sen jag fick min mens.. Bla med en blixtrande Huvudvärk och en helt enkelt en sjukkänsla i kroppen..Nu ska jag njuta av min lyxglass och heja på min svägerska som ligger på BB och krystar för fullt..Måste väl vara ett gott tecken?!?!?!
    åh vad spännande med sprutan! Måste kännas jätteskönt att det gick smidigt. Detta fixar du galant!
  • Macpau
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-03-04 08:20:40 följande:
    Vad bra! Första är helt klart värst. Vad är det för typ som du sprutar? Jag är inne på min 7:e dag med Gonal-F, bara några dagar kvar
    ...och du har verkligen kommit en bra bit på väg Lycklig!! Har du haft några biverkningar än?? nyfiken..
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?