MIA SD skrev 2010-02-24 09:35:53 följande:
Ok! Misstag nr 2!Jag trodde man fick sin mens och började med sprutor... Men nej man måste blöda färdigt först så Nästa onsdag är det sprutstart!Jag brukar inte blöda så länge som tur är!Nu kan jag lugna ner mig lite och kanske inte stressa kroppen så mkt!!Har fått be om ursäkt till katterna efter gårdagen!!! De var en jobbig dag för dem tror jag........
så går det när man är ivrig & förvänransfull
. Men jag fattar inte det med katterna?
kram:)
MaMaS skrev 2010-02-24 09:40:30 följande:
Macpau: usch, låter inte alls roligt med din sambo, stackare! Ja, allt med arb.förmedlingen och a-kassa stressar mig enormt. Vad gör man på nystartsjobb? Hur länge har han varit arb.lös nu? Du får hälsa att jag vet hur det känns (om det nu hjälper). Nä, för 1 år sedan trodde man inte man skulle sitta här, arbetslös och inte blivit gravid. Men ibland är det nog tur att man inte vet vad som händer i framtiden. Jag som hoppades att 2010 skulle bli ett bättre år. Jag fortsätter hoppas!! Nä, inte fler gravida nu!! Det är inte RÄTTVIST!!! Gumman, jag vet precis hur det känns, för jävligt. *kramar* Ja, vi får se om pergo hjälper. Just nu känns det väldigt långt till mens Ok, då vet jag att det är helt normalt, tack Mia: Dumma mens!!! Har den kommit ännu? Jag säger till på skarpen - KOM NU!!!!! Vitsippa: Välkommen hit! Detta är verkligen en supertråd (tycker iallafall jag ) Hoppas det går bra på mötet. Kom gärna in och uppdatera. När vi var där i mån sa de att det var ca 3 mån väntetid till ivf just nu. Så vi skulle få tid nån gång i maj trodde dom. Fick ni samma svar? Lycklig vill ha mer: Har mensen kommit? Hoppas det När jag och min sambo åkte från sahlgrenska funderade vi på hur dom gör med dom som jobbar där om dom blir gravida. Får de jobba kvar på den avdelningen då? Jag menar det är ju väldigt känsligt och kan kännas som ett slag i magen för vissa kanske?
Ja, om man inte räknar med de 4 månaders jobb han haft nu emellan så är det 13 månader nu...jag är inte helt insatt men i grova drag innebär Nystartsjobb att din nya arbetsgivare slipper betala arbetsgivaravgift för dig det 1a året plus får tillbaka samma summa av försäkringskassan...något sånt är det. Kolla med ams om du vill ha mer info. Tror man måste ha varit arb.lös i ett tag för att få detta.
kram så länge