• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-02-18 15:17:20 följande:
    jaha, men då tog du ändå slag i saken och sa upp dig för att testa något nytt, det tycker jag är bra gjort. Våga chansa! Nä, i dessa tider är det inte riktigt läge att chansa. Jag får ta det jobb jag får helt enkelt så får man väl fortsätta söka under tiden. Men jag vill liksom att någon ska säga till mig "Det är detta du ska göra" och så blir det perfekt. Undrar om det någonsin kommer hända.... yes, ikväll är det "måstesex". Trevligt när det gått så långt att man kommit på ett ord som heter "måstesex" Jag har också haft utslag igår och idag, så vi kör nog på fram till lör/sön för att inte missa. Jag hade velat veta exakt vilken dag jag har äl, kontrollfreak som jag är, men det verkar vara ganska svårt.  Ja, Mia, hur går det för dig med sprayningen och allt?
    Kul! Då är vi i fas då .

Ja, tänk om det var förutbestämt, vad man skulle jobba med...
  • MaMaS
    MIA SD skrev 2010-02-18 15:27:46 följande:
    Hej Alla! Tacka för alla fina tankar.. Det pendlar upp och ner med en rasande fart..Är för det mesta forfarande åksjuk.. Det hinner  precis lägga sig innan det är dags att spraya igen!! Nu väntar jag på mensen med spännig sen jag vet inte när.. Kanske då när man 13 och väntade för första gången!!! Börjar komma in arbetslöshets-lunken nu så det är ganska lugnt.. Ganska tråkigt för det mesta men försöker inte stressa upp mig.. Det är ju IAF OS!! Idag bröt jag ihop i duschen för stackars Anjas skull men det gick snabbt över... Maken håller sig på sin kant.. Nä jag försöker ta det med humor!!
    Skönt att det ändå går bra för dig, fast ditt humör och åksjuka. När ska mensen komma? Känns konstigt att längta efter mens, det var ju länge sen
    Ja, arbetslöshetslunken kommer man in i efter ett tag. Nu har jag väldigt svårt att förstå hur man klarar av att komma i tid till jobbet kl. 8.00...hahhaha
    Nu när du skriver om allt, kom jag på att det är ju inte alls många dagar kvar tills jag ska till sahlgrenska för ett första möte {#lang_emotions_sealed}
    Du som gjort det, är det något speciellt man ska tänka på? Fråga? Tips?
  • Macpau
    MIA SD skrev 2010-02-18 15:27:46 följande:
    Hej Alla! Tacka för alla fina tankar..Det pendlar upp och ner med en rasande fart..Är för det mesta forfarande åksjuk.. Det hinner  precis lägga sig innan det är dags att spraya igen!!Nu väntar jag på mensen med spännig sen jag vet inte när.. Kanske då när man 13 och väntade för första gången!!!Börjar komma in arbetslöshets-lunken nu så det är ganska lugnt.. Ganska tråkigt för det mesta men försöker inte stressa upp mig..Det är ju IAF OS!!Idag bröt jag ihop i duschen för stackars Anjas skull men det gick snabbt över...Maken håller sig på sin kant.. Nä jag försöker ta det med humor!!
    Aah...arb.löshetslunken känner jag igen. Jag märkte att min sambo började klättra på väggarna så jag har hela tiden mini-projekt som jag ber honom att fixa. Det senaste är att vi vill ha in tv:n till somvrummet men har inget uttag, så han har varit iväg & köpt sladd och ska fästa dem kors & tvärs i hela lägneheten..lite dyrt med en ny tv till sovrummet bara, men vad gör man inte för att ens respektive inte ska bli galen

Liffan- jag tänkte på en sak då vi ha rungefär samma "tider" med ivf. Fick ni hem nåt brev där det stod att ni nu har placerats i kö och kommer att kallas dit inom 3 månader? Isåfall, när fick ni det? Försöker liska lite hur "nära" varann vi ligger i tiden. Vore nice;)
  • Macpau
    Macpau skrev 2010-02-18 15:39:36 följande:
    Aah...arb.löshetslunken känner jag igen. Jag märkte att min sambo började klättra på väggarna så jag har hela tiden mini-projekt som jag ber honom att fixa. Det senaste är att vi vill ha in tv:n till somvrummet men har inget uttag, så han har varit iväg & köpt sladd och ska fästa dem kors & tvärs i hela lägneheten..lite dyrt med en ny tv till sovrummet bara, men vad gör man inte för att ens respektive inte ska bli galen Liffan- jag tänkte på en sak då vi ha rungefär samma "tider" med ivf. Fick ni hem nåt brev där det stod att ni nu har placerats i kö och kommer att kallas dit inom 3 månader? Isåfall, när fick ni det? Försöker liska lite hur "nära" varann vi ligger i tiden. Vore nice;)
    jag menade Försöker79 och fick mer eller mindre mitt svar där-jag var bara lite snabb...så ni har fått ett datum??
  • MaMaS

Pratar du med mig nu? nu är jag lite förvirrad tror jag, hahahhha vilket var till mig?

• Macpau
    MaMaS skrev 2010-02-18 15:42:00 följande:
    Pratar du med mig nu? nu är jag lite förvirrad tror jag, hahahhha vilket var till mig?
    japp-detta var till dig:)

Liffan- jag tänkte på en sak då vi ha rungefär samma "tider" med ivf. Fick ni hem nåt brev där det stod att ni nu har placerats i kö och kommer att kallas dit inom 3 månader? Isåfall, när fick ni det? Försöker liska lite hur "nära" varann vi ligger i tiden. Vore nice;)
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-02-18 15:42:00 följande:
    ...och vad artigt av dig att skylla på din virrighet
  • MaMaS
    Macpau skrev 2010-02-18 15:43:21 följande:
    japp-detta var till dig:) Liffan- jag tänkte på en sak då vi ha rungefär samma "tider" med ivf. Fick ni hem nåt brev där det stod att ni nu har placerats i kö och kommer att kallas dit inom 3 månader? Isåfall, när fick ni det? Försöker liska lite hur "nära" varann vi ligger i tiden. Vore nice;)
    ok, då är jag med
    jo, vår remiss skickades ju till sahlgrenska i mitten på dec (vi har pratat om detta innan, men du har nog glömt {#lang_emotions_wink}) sen tog det nog ca 2 veckor tills vi fick ett brev att remissen kommit fram och att vi står i kö och blir kallade inom 3 mån. Och nu blev vi kallade för väl ca 2 veckor sen och ska dit nästa vecka. 
  • MaMaS
    Macpau skrev 2010-02-18 15:43:50 följande:
    ...och vad artigt av dig att skylla på din virrighet
    hahahahahha
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?