• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Liffan

Godkväll!

Hoppas att ni har haft en skön helg!!

MIA SD skrev 2010-02-14 12:36:09 följande:
    FÖRSTA SPRAYNING GJORD!!!Känner mig jätte konstig... men inte pga av sprayen utan av att vi faktiskt är igång!!Ska spraya igen kl 15.00 Spritter i hela kroppen!!!!
    Spännande med spraystart Mia! känns det något rent fysiskt? hur ofta ska man spraya? skönt att ni är igång nu!
    Macpau skrev 2010-02-14 19:36:46 följande:
    Hej! Jag bor i centrala Gbg, men mina föräldrar bor där i närheten:) Vad spännande!! Hur mår du? Uppdatera så vi andra vet vad vi har att vänta Hur blev färgningen? Jag färgade mitt hår (blekte) en gång själv..vad jag grät...det blev brandgult. Nöjer mig med min bruna kalufs hädanefter!Försöker79-hur är det med dig gumman?kram & ha en bra kväll allihopa
    Håret klarade sig bra! det blev rätt fint faktiskt! hoppas helgen hos svärisarna har varit bra!

nu ska jag laddad inför ny vecka!
  • MIA SD

Nu har det gått en dag med sprayning. JAg ska ta tre ggr per dag, två spray i varje borre..
    Mår helt ok förrutom att jag är lite åksjuk.. Det är nog det bästa sättet att beskrivar det. Jag var konstant nysig hela dagen..
    Ny dag nya sprayningar!!
    Idag väntar sprutskola!!!!!!!!

• MaMaS

Liffan: Spa:et var super bra Låg och bubblade i jacuzzin hur länge som helst Skänt att färgningen blev bra, det är ju alltid spännande det där när man gör det själv. 

Mia SD: Vad skönt att du är igång med sprayningen, *whi* och skönt att du inte mår dåligt, förutom åksjukan då. Hur länge ska du spraya nu? 
    Macpau: Det är bara fin fint med mig idag. Har varit hos tandläkaren och inga hål *nöjd* Hur är det med dig?
  • Macpau

Liffan- besöket hos svärföräldrarna gick bra tack! Vi "delade ut" ett par av bröllopsinbjudningarna. Nu är det igång! Känns på riktigt nu...

Jag tröstar min sambo lite som hade kommit jättelångt i en arbetsintervju (5e intervjun) och slogs ut...vill bara krama honom hela tiden. Det är tufft på arbetsmarknaden idag *suck*. Tur att en av oss har jobb, åtmintone.

MIA SD-vad skönt att sprayningen går så bra! Är det yrsel du upplever eller? Bli inte förvånad om du blöder näseblod, det ska tydligenitne vara helt ovanligt...

Försöker79- wow..spa OCH tandläkaren..rena skönhetsveckan Jag ska faktiskt till tandläkaren nästa vecka, har nog inte så tur som du.

• MIA SD
    {#lang_emotions_foot_in_mouth} Första felet gjort!!
    Skulle inte ha sprayat 2ggr i varje borre utan bara 1 gång!!
    Om dt står 2x3.. Hur hade ni tolkat det?!?!
    Nåja syster var inte arg utan bara sa att då hade jag kickstartat ordentligt..
    På sprutskolan gick det bra.. Jag har då inga problem med att sticka.. Fick även testa att sticka mig i magen vilket gick bra och kändes inte alls.. Nu har jag en ganska stor bra stickvalk så jag kan inte säga om det känns om man är smalare...{#lang_emotions_wink}
    Nu ska jag spraya tills jag börja blöda.. Det kan komma inom 3dagar och fram.. Har den dock inte kommit igång innan sista feb. så ska jag ringa..
    När blödningen kommer så ska jag börja spruta...

Det är så mkt att hålla reda på så jag tar ett steg i taget.. 
    Sprayning Är påbörjad nu väntar vi på blödningen..
     Har varit på Apoteket o hämtat ut sprutan.. Tack Gode Gud att vi har subventioneringar....
  • Macpau
    MIA SD skrev 2010-02-15 19:13:22 följande:
     Första felet gjort!!Skulle inte ha sprayat 2ggr i varje borre utan bara 1 gång!!Om dt står 2x3.. Hur hade ni tolkat det?!?!Nåja syster var inte arg utan bara sa att då hade jag kickstartat ordentligt..På sprutskolan gick det bra.. Jag har då inga problem med att sticka.. Fick även testa att sticka mig i magen vilket gick bra och kändes inte alls.. Nu har jag en ganska stor bra stickvalk så jag kan inte säga om det känns om man är smalare...Nu ska jag spraya tills jag börja blöda.. Det kan komma inom 3dagar och fram.. Har den dock inte kommit igång innan sista feb. så ska jag ringa..När blödningen kommer så ska jag börja spruta...Det är så mkt att hålla reda på så jag tar ett steg i taget.. Sprayning Är påbörjad nu väntar vi på blödningen.. Har varit på Apoteket o hämtat ut sprutan.. Tack Gode Gud att vi har subventioneringar....
    låter som ett misstag jag lätt hade begått . Menar de att 2an står för varje näsborre eller??  Annars så tolkar jag det som du har gjort!

Vad skönt att "stickskolan" gick bra!

Jag vill också börja nu!!!

kram:)
  • Liffan

Hej hej!

sitter klistrad framför OS, eller med ett getöga på det iaf.

Försöker: Jag är så avundsjuk på ditt spaande... Förra året vid den här tiden var vi på St Jörgen och badade i deras utomhuspool när det var kallt och ruggigt ute, det var SÅ härligt och jag kan fortfarande tänka tillbaka på det och bli upplivad.

Macpau: trist att inte gå hela vägen men du får trösta honom med att han måste vara väldigt attraktiv på arbetsmarknaden om han går så långt i en (vad det verkar) väldigt omfattande process. det kommer nog lösa sig snart!

Mia: väldigt oklart tycker jag också. tur att du fick det utrett och sprider till din visdom till oss! skönt att sprutkursen gick bra! jag har också en lien stickvalk så jag väljer att tolka det som att det kommer gå bra för mig med.

kram på er alla!

• MissDrutten
    Macpau skrev 2010-02-11 07:40:19 följande:
     Jag är den första att bli vansinnig om folk säger "slappna av, tänk inte på det"...men jag ska verkligen försöka att göra så nu, fram till ivf. Jag måste lära mig att slappna av och släppa lite smått på denna frustration/sorg... Om inte annat, så kommer jag att må lite bättre psykiskt. Hur har allt detta tagit på er, psykiskt? Jag har hela tiden tyckt att det är överkomligt, att det funkar. Jag tycker inte att jag är deppig eller så, men jag märker ändå att varje månad tar ut sin rätt och frestar mitt tålamod...
    Mitt humör har gått upp och ner. Det blev mycket bättre efter att vi sökte hjälp och att vi i samband med det berättade för våra familjer. Men jag har haft dagar då jag inte velat kliva upp ur sängen. När min svåger och hans tjej blev gravida...på första försöket hade jag en neråt period. Tyckte världen var orättvis och så hade jag så otroligt dåligt samvete för att jag inte var tillräckligt glad för deras skull. Men de förstod ju att det var jobbigt för oss. det jobbiga var också att se hur omgivningen reagerade och har reagerat sedan de fick sitt barn. Känns ibland som om de är mer värda som familj än vad vi är.
    Men för det mesta kan jag nu vara glad att det snart är dags att börja behandlingen och är för det mesta positiv.

kram på er allihopa
  • MIA SD

idag börjar nog humöret ta ut sin rätt!! Min man fick sig en avhyvling för att han inte ville äta fryst potatis..
    Det är lite mkt nu.. Är fortfarande åksjuk.. plus att jag börjar bli förkyld eller om det är sprayningen..
    Var på anställningsintervju imorse.. Konstig känsla att be om ett jobb som man (om det lyckas) ska vara borta ifrån sedan..
    Jag mår sämre idag och skyller på medicinen och det är väl inte så konstigt.. hela kroppen är ju i obalans..

• Macpau
    MissDrutten skrev 2010-02-15 21:41:43 följande:
    Oj, det gock inte att citera så bra idag ser jag..

Jag tycker att det funkar hyfsat för det mesta-förutom den dagen jag får mens. Dä är det ett hel*ete...men man plockar snabbt upp sig igen, det måste man ju... Hur var det nu med dig, när sätter du igång med allt?
    MIA SD skrev 2010-02-16 13:44:38 följande:
    idag börjar nog humöret ta ut sin rätt!! Min man fick sig en avhyvling för att han inte ville äta fryst potatis..Det är lite mkt nu.. Är fortfarande åksjuk.. plus att jag börjar bli förkyld eller om det är sprayningen..Var på anställningsintervju imorse.. Konstig känsla att be om ett jobb som man (om det lyckas) ska vara borta ifrån sedan..Jag mår sämre idag och skyller på medicinen och det är väl inte så konstigt.. hela kroppen är ju i obalans..
    Dumma karl som inte vill ha fryst mat Han borde komma hem till oss. En middag gjortd av mig hade fått honom att böna och be efter dem (behöver jag förtydliga att jag inte är den som lagar mat i hushållet?).

Vad spännade med anställningsintervju! Hur kändes det? vad var det för jobb? *nyfiken i en strut, du behöver inte svara om du inte vill*. Du ska definitivt inte ha dåligt samvete för jobbet. jag var sån men nu jobbar jag på att skita i allt och bara satsa på mig (inom rimliga gränser då, självklart).  Har bestämt att 2010 ska bli år med kroppen & lugnet i välbefinnande. Går sådäääär, men bättre än innan.

Liffan-Jag måste definitivt skaffa mig en valk lagom till sprutstart!! Är på god väg, då jag gick upp ca 3 kilo när jag åt Pergotime.
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?