• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Macpau
    MissDrutten skrev 2010-02-08 19:43:29 följande:
    Hej. Jag hänger på här... Börjar med min spray den 27 februari. Väntar på att det ska bli dags så vi kan starta. Jag och min sambo har försökt i tre år ungefär. I januari var vi nere på sahlgrenska för ett första besök och la upp behandlingsplanen. Troligtvis kommer vi bli kallade tillbaka till Sahlgrenska v13.
    Välkommen du med MissDrutten!

Vet ni varför det inte har funkat för er? Jag har en kass äggledare som motarbetar oss....Vi har försökt i lite drygt 2 år och jag fick ma i septemmer-09 i vecka 10. Sen har jag ätit Pergotime i ca 9 månader...

Vad roligt-vi börjar bli ett gäng här..kanske ska göra en lista för att hålla lite koll på var i behandlingarna vi befinner oss? Vad tycker ni?
  • Liffan

Välkomna Mia och MissDrutten! Vad roligt att ni ska sätta igång så snart! Ni blir våra första försök i tråden, då känns det liksom som att det är på g för oss alla...

Macpau - bra idé med en medlemslista, ska se om jag kan fixa så kanske du kan lägga in den i trådstarten.

återkommer...

• Macpau
    Macpau skrev 2010-02-08 21:21:52 följande:
    det var inget! I´m on it :)
    tja...med blandat resultat blev det;) Tack söta Liffan för att du ordnade detta. Ska lägga in mig med, alldeles strax.

God natt!
  • Macpau

Förresten, jag ska på min första ivf akupunktur imorgon...ska bli spännande! Jag uppdaterar efteråt (första besöket tar lite drygt 2 timmar).

kram

• Liffan

Gud vad spännande Macpau!! Meddela hur det var! Hur mycket beräknade du att det skulle kosta?

• MIA SD

Jag förstod så ska vi köra den långa versionen.. Jag börjar med sprayen den 14 för att sedan efter 2veckor börja med sprutorna.. ytterligare ca 2 veckor beroende på hur många ägg och sånt så skall äggen ut.. De räknar med att mitten av mars så skall äggen tillbaks..
    MYCKET att hålla reda på!! verkar mkt noga med tider för sprutor och blodprovning osv.. Är livrädd att göra ngt fel...
    Min Svägerska lyckades på 4 ivf. Då gjorde hon akupunktur..

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?