• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Macpau
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-02-01 09:44:41 följande:
    Sätter igång med korta metoden i slutet av februari. Dag 2-3 på nästa mens.
    Då är det ju snart:)!

Jag vill också ha den korta metoden...nedreglering låter inte så jätteroligt...är lite orolig över hur det kommer att påverka jobbet då jag har en hel del kundkontakt.

Hur har ni andra gjort-har ni sagt till på jobbet? Hur fungerar ivf kombinerat med yrkeslivet?
  • Liffan

Hej!

Hoppas att alla mår bra!

Idag ringde jag till SU och fick reda på att vi skulle få komma den 25 feb - känns som evigheter!!! Men det går ju fort. De hade även skickat kallelsen så den låg och väntade på mig här hemma. Jag kunde inte vara arg alls när jag ringde. Men beroende på vad de säger när vi är där så kanske jag ändå kan dra fram dessa gamla oförätter.

Lycklig: Skönt att snart vara igång!

Macpau skrev 2010-02-01 10:25:46 följande:
     Hur har ni andra gjort-har ni sagt till på jobbet? Hur fungerar ivf kombinerat med yrkeslivet?

Jag har berättat för min chef som är snäll och förstående och som varje gång jag har varit tvungen att vara borta från jobbet har sagt att min hälsa är viktigast! Jag försöker förklara att jag inte är sjuk men det går inte riktigt fram... Det känns iaf skönt att ha hennes stöd. Jag har berättat för några kollegor, mer för att vi kommit in på barn ändå. Jag känner mig lite orolig för hur man ska kunna vara på topp på jobbet men har ett ganska fritt jobb och jag kan jobba hemifrån om det skulle behövas. Det känns ENORMT lyxigt att ha sådana förhållanden i livet när man ska in i detta!!!

Macpau: hur har du gjort/tänker du göra?

Hoppas att alla får en skön kväll!!

• JaMA08

PCO: Du har samma glöd, du bara måste plocka fram den! Det går lätt när man väl är inne i det, man har ju en sporre-en bebis..

Jag längtar tills mars, då vi ska på första besöket. Lycka till! Kram

• Macpau
    Liffan skrev 2010-02-01 19:40:56 följande:
    Hej!Hoppas att alla mår bra! Idag ringde jag till SU och fick reda på att vi skulle få komma den 25 feb - känns som evigheter!!! Men det går ju fort. De hade även skickat kallelsen så den låg och väntade på mig här hemma. Jag kunde inte vara arg alls när jag ringde. Men beroende på vad de säger när vi är där så kanske jag ändå kan dra fram dessa gamla oförätter. Lycklig: Skönt att snart vara igång! Jag har berättat för min chef som är snäll och förstående och som varje gång jag har varit tvungen att vara borta från jobbet har sagt att min hälsa är viktigast! Jag försöker förklara att jag inte är sjuk men det går inte riktigt fram... Det känns iaf skönt att ha hennes stöd. Jag har berättat för några kollegor, mer för att vi kommit in på barn ändå. Jag känner mig lite orolig för hur man ska kunna vara på topp på jobbet men har ett ganska fritt jobb och jag kan jobba hemifrån om det skulle behövas. Det känns ENORMT lyxigt att ha sådana förhållanden i livet när man ska in i detta!!! Macpau: hur har du gjort/tänker du göra?Hoppas att alla får en skön kväll!!
    God morgon tjejer!
    Efter mitt ma kände jag mig lite tvungen att berätta då jag var hemma i 2.5 veckor. Innan dess så hade jag inte sagt något till kollegor/chef på 1,5 år. Kunde inte riktigt hålla masken mär jag väl kom tillbaka...nu har vi en ny (mycket bättre) chef som är mån om sin personal och som också vet allting. Det känns bäst så.

Mitt jobb kräver en hel del resande så jag ska börja kompromissa en del.  Jag reser en del i norden med jobbet, både helger och långhelger. För att slippa stressen över att missa ett samtal från ivf/"sista minuten möten" så åker jag inte på de långa men åker på helgresorna. Jag ska bli mindre plikttrogen & börja tänka lite mer på mig själv i år-speciellt nu med ivf som närmar sig. De långa seminarierna jobbar vi ca 16timmar per dag-inte bra att stressa så tror jag...Väldigt svårt att anpassa mig 
    JaMA08 skrev 2010-02-01 23:43:15 följande:
    PCO: Du har samma glöd, du bara måste plocka fram den! Det går lätt när man väl är inne i det, man har ju en sporre-en bebis.. Jag längtar tills mars, då vi ska på första besöket. Lycka till! Kram
     Vi får sporra varann här, när tiden segar sig fram : Jag hoppas också att vi får vårt första besök i mars...har ni redan fått ett brev hem med datum?
  • Liffan
    Macpau skrev 2010-02-02 07:26:18 följande:
    God morgon tjejer!Efter mitt ma kände jag mig lite tvungen att berätta då jag var hemma i 2.5 veckor. Innan dess så hade jag inte sagt något till kollegor/chef på 1,5 år. Kunde inte riktigt hålla masken mär jag väl kom tillbaka...nu har vi en ny (mycket bättre) chef som är mån om sin personal och som också vet allting. Det känns bäst så. Mitt jobb kräver en hel del resande så jag ska börja kompromissa en del.  Jag reser en del i norden med jobbet, både helger och långhelger. För att slippa stressen över att missa ett samtal från ivf/"sista minuten möten" så åker jag inte på de långa men åker på helgresorna. Jag ska bli mindre plikttrogen & börja tänka lite mer på mig själv i år-speciellt nu med ivf som närmar sig. De långa seminarierna jobbar vi ca 16timmar per dag-inte bra att stressa så tror jag...Väldigt svårt att anpassa mig   Vi får sporra varann här, när tiden segar sig fram : Jag hoppas också att vi får vårt första besök i mars...har ni redan fått ett brev hem med datum?
    Skönt att du kan anpassa ditt resande och hoppas att du inte behöver stressa ihjäl dig! Det låter långt med 16 timmarsdagar...

Jag har en hel del resor inplanerade i vår men de är alla ganska roliga (även om de är jobbrelaterade) och jag kände att jag ville planera mitt liv utifrån något annat än att jag vill bli gravid - det kan liksom inte vara min främsta identifikation. Men jag hoppas och tror att jag ska kunna kombinera med barnaalstrande.

Kram på er!
  • JaMA08

Macpau: Nej, vi har inte fått vår kallelse, jag ringde till IVF för att kolla om vår kallelse kommit fram och då sa sekreteraren att vi skulle bli kallade i slutet av mars. Jag längtar efter det för nu vill man komma vidare och kanske få ett glatt besked.
    Självklart ska vi sporra varandra, vi är ju nätvänner och det är inte fy skam *S* Kram

Rimfrost: Hur går det för dig?? Vi undrar och bryr oss om dig...

• MaMaS

Hej!

Får man hoppa in här? Vi står i kö till sahlgrenska och ska bli kallade senast i mars. Skönt att få prata med personer i samma sits. Står alla fortfarande i kö eller är det nån som börjat sin utredning?
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-02-03 10:55:57 följande:
    Hej! Får man hoppa in här? Vi står i kö till sahlgrenska och ska bli kallade senast i mars. Skönt att få prata med personer i samma sits. Står alla fortfarande i kö eller är det nån som börjat sin utredning?
    Hej & välkommen!

Vad spännade, vi verkar ha samma tider...vi ska också bli kallade i mars någongång. Utredning har vi redan gjort och den är avklarad. Nu står vi alltså i ivf-kö. Är det det du menar med utredning?

Hur ser er bakrund ut?
  • Macpau

Hur är det med er andra idag tjejer? Jag fick precis mens, men det känns ok-ivf är min räddning! (snälla gud, låt det funka ) :)

• MaMaS
    Macpau skrev 2010-02-03 13:49:24 följande:
    Hej & välkommen! Vad spännade, vi verkar ha samma tider...vi ska också bli kallade i mars någongång. Utredning har vi redan gjort och den är avklarad. Nu står vi alltså i ivf-kö. Är det det du menar med utredning? Hur ser er bakrund ut?
    Tack så mycket! Roligt att vi har samma tider
    Vi har gjort undersökningar hos privat gyn med vul, prog.prov, spolning och sambon har tagit spermaprov. Hittar inget fel på oss, men ändå lyckas vi inte bli gravida. 
    Jag vet inte riktigt hur det går till på sahlgrenska. Vet bara att vi ska ha vårt första möte hos dom i mars, så jag antog att de gjorde nån sorts utredning innan de börjar med ivf, eller? Det var så jag menade
    Hur ser er historia ut?
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?