S1975 skrev 2010-01-29 08:36:42 följande:
Jag har gjort 5 inseminationer i Danmark med som enda resultat 1 tidigt missfall.IVF är ju nästa steg.Jag är nu ruvare på 2 embryo ( 12 och 16 celler på dag 4).Jag har en infektion i luftrören med feber och jag tar penicillin.Hoppas inte att det påverkar mina chanser att bli gravid...
Jag är lite dålig på inseminationsprocessen (ivf med för den delen...). Är det mycket bättre chans med ivf?
vad spännande att du ruvar! När är det testdag? Jag vet inte hur det är om man äter penicillinn, men jag har för mig att det finns olika sorter man får när man är gravid. Det vet jag att jag fick när jag var osäker på om jag var gravid... det är säkert ingen fara!
Lycklig vill ha mer skrev 2010-01-29 09:09:21 följande:
Hej tjejer. Jag tänkte också att jag skulle hoppa in här. Jag är remitterad till Sahlgrenska men vi tjuvstartar med ett privat försök. Vi har försökt bli gravida i två år lite drygt. Var på sista avstämningsmötet med min läkare igår och kommer att köra igång med den kortare
ivf metoden i samband med nästa mens, alltså ungefär den 23:e februari. Jag går direkt på sprutorna och vi hoppas så klart att det går bra. Känns skönt att sätta igång. Jag kommer att göra behandlingen på distans hos min läkare och sen till fertilitetscentrum i Göteborg för äggplock och återinförande. Snacka om att man börjar bli lite nervös nu.
Hej & jättevälkommen!
Vi har försökt lika länge (blev gravid efter 1,5 år men ma i v.10). Detta var i september. Vi var på möte nu i onsdags där det bestämdes att det blir ivf nästa. Jag ska genomgå den långa metoden...undrar varför det är olika-fick du någon anledning?
kram:)