Liffan skrev 2010-01-28 18:05:15 följande:
Kissie: Välkommen! Det var uthålligt av er att vänta så länge på att söka hjälp! Vad ska läkaren göra om 1 1/2 vecka nu då? Är det bara tid för er att läsa in er på processen eller är det några kompletterande prover? JAMA08: Välkomna ni också! Berätta mer om ert läge!S1975: Självklart är du välkommen här! Hur ser processen ut för din del? Frikadellen: Tråkigt att det var som du misstänkte men skönt att du tog tag i det på direkten så att det inte är akut nu då. nu skiter vi i de här jävla äggledarna! Ang. akupunktur så har jag en kompis som lyckades på sin tredje och sista
IVF då hon också testade akupunktur för första gången. Jag är lite skeptisk och vill nog framförallt höra med expertisen på SU vad de säger om örtbehandlingar. jag kommer nog inte satsa på det första gången
iaf, utan kanske ha det som ett äss i rockärmen . Jag fick min mens idag. väntat så jag blev inte så besviken men jag har ju fortfarande mensvärk vilket lägger viss sordi på dagen ändå... Imorgon är det jag som ringer SU och hör när vi ska få komma på vårt avslutande samtal!
Oj jag har igen aning, allt vi fick var beskedet om att vi inte kan få barn "naturlig väg" och att alternativet som finns är IVF.
Så det handlar nog bara om att han ville att vi skulle läsa broschyren och ta ställning till om vi vill gå privata eller via sahlgrenska. Så när han ringer är det väl det jag ska informera om. Har inga kompletterande prover som skall tas. Tog om mitt blodprov men dessa var det inget fel på.
Visade sig att jag hade stopp i en äggledare och mannens spermaprov visade att han inte har tillräckligt av dem för att de skall kunna ta sig in i ett ägg.
Men jag gick ifrån kliniken med tårar, kan vara en bidragande orsak till att han ville avvakta lite. Detta berodde visserligen på att spolningen var så smärtsam.. Inte lätt för en läkare att förstå.
Macpau skrev 2010-01-28 07:23:35 följande:
Hej & välkommen hit Kissie! Ja, visst undrar man, med facit i hand, varför man inte tog tag i allt tidigare...men jag tror att vi inte var redo att ta det steget än. Varför skulle det vara något fel på just OSS, tänkte jag....jag är väl bara lite trögstartad;). Har jag förstått det rätt att ni nu har blivit remitterade till SU och väntar på det första mötet som jag hade igår?Vi resonerar lite på samma sätt...vi vill också ta de 3 första gratisförsöken om man *peppar peppar* måste gå vidare privat. Vi hade nog tänkt annorlunda om väntetiden vore jättelång, men den verkar inte var det nu enligt läkaren. God morgon JAMA08!Hos oss är det äggledarna-en är lite ärrad, en är lite trög...Guds lilla experiment, den här kroppen . Första besöket, vad inneb'r det egentligen? Är det det jag var på i går, där man ställdes ii kö, eller betyder det att ni får "sätta igång" med sprayning i mars?Hur ser det ut nu? vad ska man förvänta sig? Jag vill ha ett schema att följa-med datum:)
Ja tröstartad är nog bara förnamnet :P. Vi blir nog remitterade till SU när läkaren ringer och jag informerat om att det är det vi vill. Så det blir ju det första mötet vi inväntar.. =)
Kan säga att det känds så där när jag kom hem i måndags och fått beskedet för att senare på kvällen få besök av höggravida vännen som undra om inte vi kunde vara barnvakt till deras förstfödde om några veckor. Och att sen inte kunna säga hur det låg till för oss.. Mannen tycker nog det är jobbigare än han vill erkänna, hans svar på allt är: att allt är som det ska och vi utökar familjen när vi känner oss redo för det..
Själv är man mer öppen och skulle hellre säga som det är men man får ju ställa upp om det är så de känner...
Iaf. tack för välkomnandet, nu är det bara till att hålla tummarna för oss allihop av 2010 är året för oss ;)