MANGO 2010 skrev 2010-02-03 19:54:59 följande:
Hej Blivande Mammor :)Jag tror att jag ligger lite före er i processen, men hoppar gärna in här och håller er goa Göteborgare sällskap Vi sökte för första gången i somras och kom in på ett första besök efter någon månad (på återbudstid). Efter det följde en massa tester, spolning av äggledare, ultraljud, blodprov och spermaprover. Vi kommer att göra en ICSI pga min mans simmare är för få. Den innebär att man skickar in spermien hela vägen i ägget istället för att de får försöka att befrukta varann själva på
IVF.vi hade vår "slutgiltiga" läkarbesök den 4 januari -det som jag tror att de flesta av er väntar på. Där planlade vi vårt schema, spray, sprutor, äggplockning osv...Den tidigaste äggplockningen som fanns ledig då var vecka 9, men det passade inte med min menscykel, därför blev det framflyttat till vecka 11 och då valde vi att skjuta på det ytterligare två veckor, för att kunna få in en resa Jag tror att man behöver det, göra positiva saker!!! Tänka på varandra!!! Det är nog en tuff resa, den vi alla ska gå igenom här hemma...Men summa summarum, det jag skulle säga, var att för mig var det 8 veckor mellan möte och ÄP. Dock har jag läst om andra här inne som har fått tid 3 veckor efter för att det passat in med återbud osv... Men jag tror att man ska räkna med typ 2 månader. Dock är det ju en massa förberedelser före ÄP, så behandlingarna startar kanske efter cirka 1 månad, beroende på när man har mens.Kram till er alla :)
Hej Mango!
När du inleder så smickrande så kan man inte annat än motså att välkomna dig med öppna armar
Vad roligt med flera i vårt gäng.!Bor du i Göteborg du med?
Spännande med nån som ligger lite före också, då får du guida oss igenom denna djungel ;)
Liffan skrev 2010-02-03 19:56:18 följande:
ha ha! kan tänka mig hur det ser ut... det ska bli skönt att få assistans på barnaalstrandet så att man kanske kan hitta tillbaka till det som en gång kändes kul och, kors i taket, upphetsande...
hahaha...jag skojar inte-vi high fivar om vi lyckas få till det- från "kläder på"-till "benen upp i luften"
Det är i såna fall jag är så tacksam för min sambo som är med och avdramatiserar sexet när man verkligen inte är sugen. Vilket man i ärlighetens namn, efter drygt 2 års schemalagd sex, inte är alltför ofta!
När jag pratar om detta med mina kompisar så tycker vissa att det låter hemskt, men jag är så nöjd så *klappar mig på axeln*