• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-02-05 10:55:17 följande:
    Åh, vilken underbar dag detta är (fast jag har mens) Vi har fått en tid hos SU!!!!!   Nån mer som fått det?
    Glömde fråga-vilket datum har ni fått??
  • MaMaS
    Macpau skrev 2010-02-05 11:27:45 följande:
    Va??? Har du!!!!! Åh...vad spännande:) ok, då beräknar vi SU:s ungefärliga kötider: När var ni där/ringde och ställde er i kön?? Exakt datum tack
    Ja, jag är helt överlycklig idag Tänk att nu är vi på väg, nu har man en datum att se fram emot. 
    hahahaha, tyvärr kommer jag inte ihåg exakt datum, men vi var hos gyn i början på dec och det var han som skickade remissen till sahlgrenska, så sen dess har vi stått i kö. 
    När ställde ni er i kö?
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-02-05 11:55:13 följande:
    Ja, jag är helt överlycklig idag Tänk att nu är vi på väg, nu har man en datum att se fram emot.  hahahaha, tyvärr kommer jag inte ihåg exakt datum, men vi var hos gyn i början på dec och det var han som skickade remissen till sahlgrenska, så sen dess har vi stått i kö.  När ställde ni er i kö?
    ok, nu ska jajg räkna lite då.... *gnuggar händerna*  så det tog säkert en vecka innna ni kom in i systemet på SU, sen var det jul & nyår...säg 2 veckor, sen är det ca 5 veckor...så typ 7 veckor från början till bestämt datum??

Vi har väl tyvärr väntat i ca 2 veckor...så typ 5 veckor kvar innan brevet dimper ner i min brevlåda-tack vare min briljanta slutledningsförmåga

När ska ni dit?

Åh vad spännande:). Du får vara gängets testperson!
  • MaMaS
    Macpau skrev 2010-02-05 12:00:54 följande:
    ok, nu ska jajg räkna lite då.... *gnuggar händerna*  så det tog säkert en vecka innna ni kom in i systemet på SU, sen var det jul & nyår...säg 2 veckor, sen är det ca 5 veckor...så typ 7 veckor från början till bestämt datum?? Vi har väl tyvärr väntat i ca 2 veckor...så typ 5 veckor kvar innan brevet dimper ner i min brevlåda-tack vare min briljanta slutledningsförmåga När ska ni dit? Åh vad spännande:). Du får vara gängets testperson!
    vilken uträkning du gjort Jag räknade också lite och tyvärr kommer det vara 10-11 veckor från remiss till vi ska dit. Sen har det ju i och för sig varit jul/nyår som nog gör att det kanske tagit nån extra vecka. 
    Har ni fått något brev att din man ska göra ett spermaprov? För det fick vi efter bara nån vecka. 
    Trevligt att få vara gängets testperson, så får jag ställa alla dumma frågor och ni är fullärda innan ni kommer dit {#lang_emotions_undecided}
  • MaMaS

oj, såg nu att jag skrev fel gubbe

skrev {#lang_emotions_undecided} skulle vara {#lang_emotions_wink}
    så fel hela meningen kan bli bara pga fel gubbe
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-02-05 12:34:14 följande:
    vilken uträkning du gjort Jag räknade också lite och tyvärr kommer det vara 10-11 veckor från remiss till vi ska dit. Sen har det ju i och för sig varit jul/nyår som nog gör att det kanske tagit nån extra vecka.  Har ni fått något brev att din man ska göra ett spermaprov? För det fick vi efter bara nån vecka.  Trevligt att få vara gängets testperson, så får jag ställa alla dumma frågor och ni är fullärda innan ni kommer dit 
    äh vad faaaan...det är ju evigheter:( Men, men- det rullar väl på antar jag.

Ja, men du får ställa dumma frågor till OSS-som kan än mindre. OCH du får berätta för oss/informera...du kommer snsrare att vara en "frågepanelexpert"

Min sambo lämnade spermaprov i samband med utredningen och allt visade ok (förutom att det var lite lite tycke de. Han missade lite där i början. Han var irriterad och meande på att det borde ha varit en bred burk, inte ett smalt provrör att behöva pricka) -men om ni också har genomgått en, så kanske man ska göra ett sånt till? De kanske vill kolla en gång extra på spermakvalitén, om det krävs icsi (tror jag det heter).
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-02-05 12:42:02 följande:
    oj, såg nu att jag skrev fel gubbe skrev  skulle vara  så fel hela meningen kan bli bara pga fel gubbe
    hahhaa...ett i-landsproblem
  • MaMaS
    Macpau skrev 2010-02-05 12:44:45 följande:
    äh vad faaaan...det är ju evigheter:( Men, men- det rullar väl på antar jag. Ja, men du får ställa dumma frågor till OSS-som kan än mindre. OCH du får berätta för oss/informera...du kommer snsrare att vara en "frågepanelexpert" Min sambo lämnade spermaprov i samband med utredningen och allt visade ok (förutom att det var lite lite tycke de. Han missade lite där i början. Han var irriterad och meande på att det borde ha varit en bred burk, inte ett smalt provrör att behöva pricka) -men om ni också har genomgått en, så kanske man ska göra ett sånt till? De kanske vill kolla en gång extra på spermakvalitén, om det krävs icsi (tror jag det heter).
    ja, det rullar faktiskt på. Jag tycker ändå det gått fort. Nu trodde ju inte jag vi skulle få tid förrän i mars så har inte funderat så mycket på det, men det går säkert lite fortare nu när alla ledigheter är slut. 
    Ja, ni kan ställa alla frågor till mig så frågar jag vidare  
    Min sambo lämnade också ett spermaprov innan när vi bara gick hos gyn och även hos honom tyckte de allt såg bra ut förutom att det var lite för lite. Även han skyllde på burken och att kl. var 7.00 på en mån  
    Men vi fick ju som sagt brev om att vi skulle göra ett till, så vet inte om det var pga att det var för lite eller om de vill ta ett innan ivf för att vara säkra att det inte finns något fel hos honom. Det har vi inte fått svar på dock, kanske får det på mötet. Men det gick iallafall bättre denna gången för min sambo, kanske kan vara nån tröst för din sambo om han behöver göra ett till
  • MaMaS
    Macpau skrev 2010-02-05 12:45:59 följande:
    hahhaa...ett i-landsproblem
    hahhahaha verkligen
  • Macpau

Hej tjejer!

Hur är det med er alla?

Idag fick jag ett brev från SU att remissen är mottagen och att vi kommer att kallas dit inom 3 månader.

Jag ringde SU och frågade lite om köerna...sjuksköterskan sa att de har lite kortare väntetider till ivf än dessa 3 månader som är angivet...hoppas på april någon gång. Våren-perfekt för nya äventyr!

Jag misstänker att de närmaste veckorna kommer att släääpa sig fram, dock.

Kram & trevlig helg.

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?