• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • JaMA08

Hej tjejer:

Kul att en del fått till SS och en del av oss väntar lite, jag tycker tiden fram tills mars går fort men samtidigt så sakta. Bör väl få en tid snart, de brukar skicka datum några veckor före besöket. Jag är så jä*la spänd! Så det är kort väntetid till själva IVF??? Låter bra, men vill ju liksom sätta igång och bli en ruvare *L*
    Själv gåt vikten nedåt, har nu gått ner 3,5kg på 4veckor och har nu ett BMI på 35,9 och SS kräver ju BMI 35 +- något så det känns superbra. Men jag ska dock fortsätta.. Hoppas att ni har en bra helg.. Kram

• Liffan

Hej i tråden!

Mamma har varit på besök så jag har varit frånvarande i några dagar. Kul att se att ni får en massa kallelser!! Det blir så verkligt när man har ett datum i kalendern... Vi ska dit i slutet av februari och även om det bara är för avslutande utredningssamtal så känns det bra att ta ett steg framåt!

Idag har jag shoppat och spenderat alldeles för mycket pengar men åh så fina fynd jag har gjort på rean, trots att jag måste varit sist ut av alla. finfina grejer!!

Kram på er alla!

• Kissie

Hejhej på er.

Idag kom samtalet från läkaren som vi väntat på där han ville veta om han skulle skicka en remiss till Sahlgrenska, haha jag var så nervös när telefonen ringde så sambon fick ta det.

Men han sa att vi nog inte kommer få starta upp förren i nov/dec. Stämmer det..?
    Hade ju så hemskt gärna velat starta upp i september {#lang_emotions_undecided}

menmen skönt att det är inskickat nu.. kanske går lite snabbare ändock... Så nu är det helt enkelt så att man skall gå och vänta på kallelse till det där första mötet.

Hej hopp på er..

• Macpau
    Kissie skrev 2010-02-08 16:50:08 följande:
    Hejhej på er. Idag kom samtalet från läkaren som vi väntat på där han ville veta om han skulle skicka en remiss till Sahlgrenska, haha jag var så nervös när telefonen ringde så sambon fick ta det. Men han sa att vi nog inte kommer få starta upp förren i nov/dec. Stämmer det..?Hade ju så hemskt gärna velat starta upp i september menmen skönt att det är inskickat nu.. kanske går lite snabbare ändock... Så nu är det helt enkelt så att man skall gå och vänta på kallelse till det där första mötet.Hej hopp på er..
    Hejsan!

men gud, varför skulle det ta så lång tid för er? Fick ni nån förklaring? Vi behöver iof inte skicka nån remiss, då vi går på utreding på SU, men vi sattes upp i kön först för 2 veckor sedan och läkaren räknar med att vi ska ha hunnit med ett första ivf försök innan somaren (den långa metoden på ca 7-8 veckor totalt).

Hur är det med er andra då?

kram
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-02-06 23:26:38 följande:
    Hej i tråden!Mamma har varit på besök så jag har varit frånvarande i några dagar. Kul att se att ni får en massa kallelser!! Det blir så verkligt när man har ett datum i kalendern... Vi ska dit i slutet av februari och även om det bara är för avslutande utredningssamtal så känns det bra att ta ett steg framåt! Idag har jag shoppat och spenderat alldeles för mycket pengar men åh så fina fynd jag har gjort på rean, trots att jag måste varit sist ut av alla. finfina grejer!!Kram på er alla!
    Slutet på februari...det är snart det med ;). Då ligger du ca 3 veckor efter mig, om de ställer er i ivf kön i samband med det sista besöket...spännande Liffan!
  • Macpau
    JaMA08 skrev 2010-02-06 13:30:53 följande:
    Hej tjejer:Kul att en del fått till SS och en del av oss väntar lite, jag tycker tiden fram tills mars går fort men samtidigt så sakta. Bör väl få en tid snart, de brukar skicka datum några veckor före besöket. Jag är så jä*la spänd! Så det är kort väntetid till själva IVF??? Låter bra, men vill ju liksom sätta igång och bli en ruvare *L*Själv gåt vikten nedåt, har nu gått ner 3,5kg på 4veckor och har nu ett BMI på 35,9 och SS kräver ju BMI 35 +- något så det känns superbra. Men jag ska dock fortsätta.. Hoppas att ni har en bra helg.. Kram
    Vad duktig du är med vikten! Måste vara en lättnad att känna att du är "inom ramarna".

Kram & kämpa på!
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-02-05 12:51:13 följande:
    ja, det rullar faktiskt på. Jag tycker ändå det gått fort. Nu trodde ju inte jag vi skulle få tid förrän i mars så har inte funderat så mycket på det, men det går säkert lite fortare nu när alla ledigheter är slut.  Ja, ni kan ställa alla frågor till mig så frågar jag vidare   Min sambo lämnade också ett spermaprov innan när vi bara gick hos gyn och även hos honom tyckte de allt såg bra ut förutom att det var lite för lite. Även han skyllde på burken och att kl. var 7.00 på en mån   Men vi fick ju som sagt brev om att vi skulle göra ett till, så vet inte om det var pga att det var för lite eller om de vill ta ett innan ivf för att vara säkra att det inte finns något fel hos honom. Det har vi inte fått svar på dock, kanske får det på mötet. Men det gick iallafall bättre denna gången för min sambo, kanske kan vara nån tröst för din sambo om han behöver göra ett till
    hallå i stugan (känns som att jag spamar tråden, alldeles själv)

Hur är det med dig gumman-hunnit smälta allt ännu? Snart är det dags att sätta igång
  • MIA SD

Hej!
    Här kommer en till som vill vara med!
    Jag ska börja med sprayen de 14 feb.. 6 dar kvar.. Det är ju skitjobbigt att vänta!
    Vi ska göra urplockningen o insättningen på Carlanderska medan allt annat sker hemmifrån
    Jag o min man har i stort sett alltid (7år) försökt få barn men det har inte tagit sig. Vi bad om hjälp för ca 5 år sedan men blev då nekade pga av min vikt.. Nu är det fixat och vi bad min gyn om hjälp tidigt våren 09 sen vardet väntetid o sen skickade hon remissen i nov 09 för att nu förra torsdagen träffa läkaren..
    De har inte hittet ngt fel på mig nu när de inte kan skylla på övervikten längre.. Min man har dåliga simmare så vi ska befrukta äggen via ICSI..
    Känns mkt konstigt nu när allt är så nära..{#lang_emotions_foot_in_mouth}

• Macpau
    MIA SD skrev 2010-02-08 19:01:50 följande:
    Hej!Här kommer en till som vill vara med!Jag ska börja med sprayen de 14 feb.. 6 dar kvar.. Det är ju skitjobbigt att vänta!Vi ska göra urplockningen o insättningen på Carlanderska medan allt annat sker hemmifrånJag o min man har i stort sett alltid (7år) försökt få barn men det har inte tagit sig. Vi bad om hjälp för ca 5 år sedan men blev då nekade pga av min vikt.. Nu är det fixat och vi bad min gyn om hjälp tidigt våren 09 sen vardet väntetid o sen skickade hon remissen i nov 09 för att nu förra torsdagen träffa läkaren..De har inte hittet ngt fel på mig nu när de inte kan skylla på övervikten längre.. Min man har dåliga simmare så vi ska befrukta äggen via ICSI..Känns mkt konstigt nu när allt är så nära..
    Välkommen MIA SD!

Vad spännande att sätta igång-speciellt efter så lång tid! Ska ni köra långa eller korta metoden? Så nu har ni träffat läkaren...fick ni nåt daum för när ni ska säta igång? Jag kommer att kallas på första mötet någon gång i mars/början på april...sen bestämmer vi, beroende på hur jag ligger till i cykeln, datum för spaystart (tror jag att det är).
  • MissDrutten

Hej. Jag hänger på här... Börjar med min spray den 27 februari. Väntar på att det ska bli dags så vi kan starta. Jag och min sambo har försökt i tre år ungefär. I januari var vi nere på sahlgrenska för ett första besök och la upp behandlingsplanen.
    Troligtvis kommer vi bli kallade tillbaka till Sahlgrenska v13.

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?