• JaMA08

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Kommer med er i tråden, vi ska starta IVF på Sahlgrenska under våren. Väntar på förste besöket som kommer ske i slutet av mars. Både min man och jag är friska men vi har tyvärr inte blivit gravida efter 2års kämpande. Varför ska det vara så jobbigt?

• JaMA08

PCO: Bmi gränsen för IVF är 35-man får inte ha större BMI eftersom det är mindre chans att lyckas med IVF då.

Tack alla! Vi väntar på förste besöket där man samlas många par och ser på filmen tror jag, sen blir det väl start med IVF inom 3månader. Vi har som sagt försökt sedan mars 2008 men ännu inte blivit gravida, utredning visar inget fel på någon av oss utan vi har väl bara otur eller så beror det på min övervikt. Vi hoppas att IVF ska vara något för oss! Vi får se hur allt utvecklar sig, har har gått ner 2,3kg på 2 1/2 vecka nu och har 2,5kg kvar tills BMI 35. Men jag kämpar och det gåt löjligt enkelt den här gången!

• JaMA08

PCO: Du har samma glöd, du bara måste plocka fram den! Det går lätt när man väl är inne i det, man har ju en sporre-en bebis..

Jag längtar tills mars, då vi ska på första besöket. Lycka till! Kram

• JaMA08

Macpau: Nej, vi har inte fått vår kallelse, jag ringde till IVF för att kolla om vår kallelse kommit fram och då sa sekreteraren att vi skulle bli kallade i slutet av mars. Jag längtar efter det för nu vill man komma vidare och kanske få ett glatt besked.
    Självklart ska vi sporra varandra, vi är ju nätvänner och det är inte fy skam *S* Kram

Rimfrost: Hur går det för dig?? Vi undrar och bryr oss om dig...

• JaMA08

Det verkar som vi är många som kommer bli kallade till samma möte, så kul!!!!!! Vi får berätta vad vi ska ha på oss så vi känner igen varandra *S* Nu är det bara 1mån och kanske runt 20dagar fram tills vi ska dit, jag är så spänd, förväntansfull och skiträdd för IVF. Tänk om det funkar?? Tänk om det inte funkar??

• JaMA08

Hej tjejer:

Kul att en del fått till SS och en del av oss väntar lite, jag tycker tiden fram tills mars går fort men samtidigt så sakta. Bör väl få en tid snart, de brukar skicka datum några veckor före besöket. Jag är så jä*la spänd! Så det är kort väntetid till själva IVF??? Låter bra, men vill ju liksom sätta igång och bli en ruvare *L*
    Själv gåt vikten nedåt, har nu gått ner 3,5kg på 4veckor och har nu ett BMI på 35,9 och SS kräver ju BMI 35 +- något så det känns superbra. Men jag ska dock fortsätta.. Hoppas att ni har en bra helg.. Kram

• JaMA08

Kissie: Din läkare har fel, Sahlgrenska har Vårdgaranti vilket innebär att du får första besöket inom 90dagar från det att de registerat remissen. Vår dr skickade remiss innan nyår och vi ska bli kallade i slutet av mars. Lycka till!

Macpau: Tack, önskar bara jag gått ner i vikt när vi bestämde att vi skulle försöka göra bebis. Akupunktur innan IVF, vart gör du den?? Blev mycket nyfiken, vad vet du om det? Hjälper det ägget att fästa eller vad?

Vi ska vara glada att IVF finns, annars hade ingen av oss blivit förälder..

• JaMA08

Hej,..

Undrar bara vilken tid man får komma till SS för första besöket? Är det under fm eller em?? Någon som vet... Tacksam för svar..... Kram

• JaMA08

Miss Star: Tack, då vet jag.
    Är så himla spänd och nyfiken och rädd inför IVF-måtte det lyckas... Kram

• JaMA08

Idag fick vi kallelse till IVF, vi ska dit 23/3 till Dr Åsa Magnusson. Någon som haft henne?? Känns så himla spännande att det händer saker....

Någon mer som fått kallelse??

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?