• JaMA08

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Naas: Vi fick brev om tid när det var 3veckor kvar tills de 3månaderna hade gått, alltså vi skulle få tid innan slutet av mars & nu ska vi dit 23mars. Vår gynekolog skickade remiss till IVF 29/12 och de har vårdgaranti att man ska få sitt besök inom 3månader. Lycka till...

• JaMA08

Macpau: Angående pik på bröllopet, vi fick höra några sådana när vi gifte oss och då hade vi försökt i 1år. Visst var det skitjobbigt och Martin & jag tittade på varandra & kände oss ledsna men vi hade pokerfejs och bara log.... Tyvärr är det nog en vanlgit fras på bröllopet...

• JaMA08

bubblan79: Tyvärr är Sahlgrenska benhårda på sitt BMI, maxgräns är 35 innan man får Ivf. Jag hade precis kommit ner till 35 innan första besöket & min läkare sa att det var tur för annars hade vi ej kunnat fortsätta tills dess att jag hamnat på Bmi 35.

Men om du äter cirka 1500kcal/dag så går du ner 4kg på 4veckor, inta omöjligt eller så svårt. Du klarar detta, det vet jag. Lycka till.. kram

• JaMA08

Har läst eran tråd ett tag och måste säga att ni verkar ha en underbar vänskap på gång, va roligt att ni funnit varandra här! Lycka till allihop.. Kram Janet

• JaMA08

Tack alla för ert välkomnade, ni är för goaSolig Jag går på Synarela spray sedan 2mån, vad jobbigt klimakteriet är *puh* och speciellt värmevallningarna. Vi ska på återbesök efter operationen 26/8 för att se om Endometriosen har lugnat ner sig så att vi kan påbörja Ivf behandlingen *hoppas så* Men med min vanliga osis har den säkert inte börjat läka sig. Jag är lite nervös inför besöket, är ju så mkt som står på spel, skönt att ni kommit längre! Kram till er alla Kyss

• JaMA08

Miss Star: Ja svettningarna & värmevallningar i 2mån känns kan jag säga *skratt* Ja, vi går på Sahlgrenska!

• JaMA08

Liffan: Jag fick veta att jag hade Endo genom titthålsoperation som jag gjorde 7juni i år, hade innan dess tagit prover som visar på ÄL varje månad, mensen kom var 29:e dag & spolningen var bra. Alla ulj som gynekologerna tagit har visat på fina ÄL blåsor runt Äl (cirka 4.7st på varje sida) så det är konstigt att vi aldrig blivit gravida trots min Endo. Men vi hoppas att IVF kan hjälpa oss!

Macpau: Jag tillhör inget lag ännu, har ju inte kommit så långt ännu. Kanske får ett annat besked 26/8. Har du fått tid för ÄP mm?

• JaMA08

Liffan: Att de opererade mig beror på att jag vid 2 tillfällen haft grymma smärtor i hö sida vid mens, jag kunde inte ens vända mig i sängen och var nära att söka akut. Så därför ville Dr Magnusson kolla att allt var okej innan vi gick vidare med Ivf. Jag tror också att många här har endo fastän de inte vet om det, symtomen kan variera mycket. Läkarna gör olika så därför kanske du slapp operationen, vilket du kan vara glad över för det var ingen hit alls. Ha en skön helg.. Kram

• JaMA08

Macpau: Skönt att ÄP är över och att det gick så bra för dig, det är det som jag fasar mest över om vi får göra IVF. ÄP känns så skrämmande för mig då jag upplevde spolningen så hemsk... Men vi får se den dagen, kanske blir överbevisad... Lycka till med allt.. Kram

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?