• MIA SD

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hej!
    Här kommer en till som vill vara med!
    Jag ska börja med sprayen de 14 feb.. 6 dar kvar.. Det är ju skitjobbigt att vänta!
    Vi ska göra urplockningen o insättningen på Carlanderska medan allt annat sker hemmifrån
    Jag o min man har i stort sett alltid (7år) försökt få barn men det har inte tagit sig. Vi bad om hjälp för ca 5 år sedan men blev då nekade pga av min vikt.. Nu är det fixat och vi bad min gyn om hjälp tidigt våren 09 sen vardet väntetid o sen skickade hon remissen i nov 09 för att nu förra torsdagen träffa läkaren..
    De har inte hittet ngt fel på mig nu när de inte kan skylla på övervikten längre.. Min man har dåliga simmare så vi ska befrukta äggen via ICSI..
    Känns mkt konstigt nu när allt är så nära..{#lang_emotions_foot_in_mouth}

• MIA SD

Jag förstod så ska vi köra den långa versionen.. Jag börjar med sprayen den 14 för att sedan efter 2veckor börja med sprutorna.. ytterligare ca 2 veckor beroende på hur många ägg och sånt så skall äggen ut.. De räknar med att mitten av mars så skall äggen tillbaks..
    MYCKET att hålla reda på!! verkar mkt noga med tider för sprutor och blodprovning osv.. Är livrädd att göra ngt fel...
    Min Svägerska lyckades på 4 ivf. Då gjorde hon akupunktur..

• MIA SD

Nu har jag varit på Apoteket och hämtat ut min spray.. På söndag smäller det!!{#lang_emotions_sealed}
    Man ska absolut inte läsa biverningslistan om man vill behålla sitt förstånd!!!
    Det är så fruktansvärt jobbigt att vänta. Annars har ju allt legat så långt fram i tiden men nu så kan man ju nästa räkna timmarna...Livrädd helt enkelt!!!

• MIA SD

Usch vad det är jobbigt att vänta!!
    Nu är det bara 1 hel dag tills jag ska börja spraya!! På söndag.. Det känns lite som om jag kommer bli gravid på söndag..
    Jag är supernervös.. Att jag kommer må dåligt osv..
    På måndag ska jag på sprutskolan!!!
    ÄNTLIGEN händer det!!

• MIA SD

FÖRSTA SPRAYNING GJORD!!!
    Känner mig jätte konstig... men inte pga av sprayen utan av att vi faktiskt är igång!!
    Ska spraya igen kl 15.00
    Spritter i hela kroppen!!!!

• MIA SD

Nu har det gått en dag med sprayning. JAg ska ta tre ggr per dag, två spray i varje borre..
    Mår helt ok förrutom att jag är lite åksjuk.. Det är nog det bästa sättet att beskrivar det. Jag var konstant nysig hela dagen..
    Ny dag nya sprayningar!!
    Idag väntar sprutskola!!!!!!!!

• MIA SD
    {#lang_emotions_foot_in_mouth} Första felet gjort!!
    Skulle inte ha sprayat 2ggr i varje borre utan bara 1 gång!!
    Om dt står 2x3.. Hur hade ni tolkat det?!?!
    Nåja syster var inte arg utan bara sa att då hade jag kickstartat ordentligt..
    På sprutskolan gick det bra.. Jag har då inga problem med att sticka.. Fick även testa att sticka mig i magen vilket gick bra och kändes inte alls.. Nu har jag en ganska stor bra stickvalk så jag kan inte säga om det känns om man är smalare...{#lang_emotions_wink}
    Nu ska jag spraya tills jag börja blöda.. Det kan komma inom 3dagar och fram.. Har den dock inte kommit igång innan sista feb. så ska jag ringa..
    När blödningen kommer så ska jag börja spruta...

Det är så mkt att hålla reda på så jag tar ett steg i taget.. 
    Sprayning Är påbörjad nu väntar vi på blödningen..
     Har varit på Apoteket o hämtat ut sprutan.. Tack Gode Gud att vi har subventioneringar....
  • MIA SD

idag börjar nog humöret ta ut sin rätt!! Min man fick sig en avhyvling för att han inte ville äta fryst potatis..
    Det är lite mkt nu.. Är fortfarande åksjuk.. plus att jag börjar bli förkyld eller om det är sprayningen..
    Var på anställningsintervju imorse.. Konstig känsla att be om ett jobb som man (om det lyckas) ska vara borta ifrån sedan..
    Jag mår sämre idag och skyller på medicinen och det är väl inte så konstigt.. hela kroppen är ju i obalans..

• MIA SD

har så förbenant tråkigt..
    Jag blev lasad nu sista januari.. Alltså att jag fick gå för att jag närmade mig "2års reglern" som finns inom landstinget..
    Från att ha jobbat max till zero.. Det är en svår omställning.. Jag märker att mina vänner var mina arbetskompisar.. suck
    Maken jobbar skift o den här veckan så är det kvällsskift= asa skitatråkigt för mig!!
    Gnäll gnäll
    Ni få ta allt just nu... 

• MIA SD

Hej Alla! Tacka för alla fina tankar..
    Det pendlar upp och ner med en rasande fart..Är för det mesta forfarande åksjuk.. Det hinner  precis lägga sig innan det är dags att spraya igen!!
    Nu väntar jag på mensen med spännig sen jag vet inte när.. Kanske då när man 13 och väntade för första gången!!!
    Börjar komma in arbetslöshets-lunken nu så det är ganska lugnt.. Ganska tråkigt för det mesta men försöker inte stressa upp mig..
    Det är ju IAF OS!!
    Idag bröt jag ihop i duschen för stackars Anjas skull men det gick snabbt över...
    Maken håller sig på sin kant.. Nä jag försöker ta det med humor!!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?