Liffan skrev 2010-01-27 19:36:36 följande:
Tack för välkomnandet! Jag trodde att man åt pergo om man inte hade ägglossning eller om man hade oregelbunden sådan. men jag kan ha helt fel - vad sa de till dig? De sa att vi skulle få komma efter två menscykler efter spolningen och jag ska få mens idag till fredag (har tydligen fått 30-dagars cykel de senaste månaderna - annars har mensen alltid varit som en klocka) så jag hoppas att vi får brev SNART, annars ringer jag typ nästa vecka.Macpau, har du gjort din utredning på SU? hur har du upplevt det och hur snabbt har det gått framåt för dig?Fricadellen, vad händer med ditt X nu? när blir det operation?
Jag har också gjort en spolning på SU, men det var så dålig passage så jag fick göra en titthålsoperation. Där såg de att min ena äggledare var ärrad.
Pergo får många ändå i ett par månader...det ökar chanserna något trots egen äl. Jag lyckades inte bli gravid efer drygt ett år utan Pergon, men med taletterna så lyckades jag efter 2a försöket...kolla runt lite efter "statistik" med graviditeter i samband med Pergon...de första 3-4 försöken har rätt så hög "success rate" (i brist på bättre ord). Sen sjunker den.
SU har varit rätt ok- vi startade vår utredning på dagen idag för ett år sedan. Jag hade hunnit med hela utredningen + titthålsop. på 3 månader från första samtalet.
Kan vara bra att tänka på (om man har den möjligheten) att be dem anteckan om man kan komma in med kort varsel/vid andras återbud..därför gick det så snabbt för oss!