• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Stella Kardunn

"Försöker79" --> Va, menar du att man fortfarande kan få till det för att man bara vill?! Ja jösses, här är det inte så kan jag säga, vi är precis uppe i ÄL vecka och här blev det nästan lite diskussion om vem som skulle "sköta arbetet" igår eftersom ingen av oss var särskilt intresserad alls...men men vad gör man inte

Nu måste jag få ställa en dum fråga, jag är helt ny på det här med IVF och vad som gäller och tänker därför helt enkelt gå händelserna i förväg och undra vilka regler som gäller för att få mer än ett ägg återfört åt gången?

Anledningen till frågan är att jag är 36 år och det känns som att en omgång ivf är vad vi kommer att hinna med innan det blir försent, därmed är vår "enda chans" till mer än ett barn att få hjälp att få tvillingar.  Nu vet jag inte om det är något att eftersträva ändå, vi skulle vara mer än nöjda bara vi fick ett barn, men jag tänkte bara höra vad de som regel säger.

• Macpau

Usch...Göteborg har tyvärr tagit rätt så mycket stryk och arbetslösheten är tyvärr hög (speciellt bland yngre)...

MIA SD- jag hoppas verkligen att du hittar något. Under tiden får vi underhålla varandra:).

Försöker79- håller tummarna även för dig med jobb!!

Det låter jättemysigt att ni får till det spontant, ju! Icke att underskatta i dessa tider

hahhaa...jag går över lik för att inte missa äl. har inte hänt det senaste året och då reser jag ändå runt i norden med mitt jobb. bara nu i februari har jag "avböjt" att följa med på seminarier...tur att man har en bra chef som accepterar detta!

• MaMaS

Miss Star: Ja, tydligen kan man det. Jag trodde också det var kört, men tydligen inte {#lang_emotions_wink}i´m in chock {#lang_emotions_laughing} så det finns nog hopp för er också  

Macpau: Tack söta du!
    Nä, det är inte var dag det händer nu förtiden, men desto trevligare när det händer
    hahahaha ja, äl-veckan är HELIG! Gud nåde den som förstör
    Får man fråga vad du jobbar med?
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-02-17 15:40:57 följande:
    Miss Star: Ja, tydligen kan man det. Jag trodde också det var kört, men tydligen inte i´m in chock  så det finns nog hopp för er också   Macpau: Tack söta du! Nä, det är inte var dag det händer nu förtiden, men desto trevligare när det händer hahahaha ja, äl-veckan är HELIG! Gud nåde den som förstör Får man fråga vad du jobbar med?
    Jag jobbar som event coordinator. Tyvärr inga roliga konserter utan med affärsseminarier i norden. Helt ok dock ;)
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-02-17 09:52:25 följande:
    Liffan: Ja, St Jörgen är hur bra som helst. Dra ihop tjejgänget låter inte helt fel Mia SD: *kramar* Jag vet PRECIS hur du känner dig, jag sitter ju i precis samma situation. Hoppas vi snart hittar något nytt jobb. Hur kändes det på intervjun? När skulle du få svar? Kanske inte så intressant för er att veta men nu i två dagar på rad (dessutom) har jag och min sambo myst för att vi VILLE det. Vet inte hur det är för er andra, men senaste tiden har det inte varit så hos oss. Utan man har bara gjort det för att man inte vill missa äl (jätte charmigt) 
    Intressantare än så kan det väl knappast bli! Vi behöver alla hopp som vi kan leva på!

Mia: Hur mår du idag?

Kram till er alla!
  • MaMaS

Macpau: jaha, men det låter väl helt ok Jag försöker komma på vad jag vill göra "när jag blir stor". Svårt det där tycker jag. Jag är liksom inte helt säker på att jag hamnat rätt med vad jag jobbat med innan, men svårt att veta vad man ska göra istället. 

Liffan: Vad bra att det var av intresse {#lang_emotions_wink} Vi måste få till det idag (med betoning på måste, inte för att vi vill) så nu är vi tillbaka i vanliga mönstret igen. Men vem vet, vi kanske vill ikväll också {#lang_emotions_tongue_out}
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-02-18 14:56:08 följande:
    Macpau: jaha, men det låter väl helt ok Jag försöker komma på vad jag vill göra "när jag blir stor". Svårt det där tycker jag. Jag är liksom inte helt säker på att jag hamnat rätt med vad jag jobbat med innan, men svårt att veta vad man ska göra istället.  Liffan: Vad bra att det var av intresse  Vi måste få till det idag (med betoning på måste, inte för att vi vill) så nu är vi tillbaka i vanliga mönstret igen. Men vem vet, vi kanske vill ikväll också 
    janä, jag är inte säker på detta heller...halkade in på ett banaskal. Är egentligen gymnasielärare med efter 2 år så sa jag till mig själv "är det här något du verkligen vill?" Svaret var nej, jag sa upp mig och hade tur som hittade detta relativt snabbt...men det var innan finsnkrisen slog till. Skulle nog inte våga mig på detta i dagens läge

Är det "måstesex" idag? Det har vi med serru;). Jag har haft äl utslag i 2 dagar, så nu är det bra att köra en,två dagar efter också bara för att vara riktigt säkra.

MIA SD-hur är det med dig idag gumman?
  • MaMaS
    Macpau skrev 2010-02-18 15:06:23 följande:
    janä, jag är inte säker på detta heller...halkade in på ett banaskal. Är egentligen gymnasielärare med efter 2 år så sa jag till mig själv "är det här något du verkligen vill?" Svaret var nej, jag sa upp mig och hade tur som hittade detta relativt snabbt...men det var innan finsnkrisen slog till. Skulle nog inte våga mig på detta i dagens läge Är det "måstesex" idag? Det har vi med serru;). Jag har haft äl utslag i 2 dagar, så nu är det bra att köra en,två dagar efter också bara för att vara riktigt säkra. MIA SD-hur är det med dig idag gumman?
    jaha, men då tog du ändå slag i saken och sa upp dig för att testa något nytt, det tycker jag är bra gjort. Våga chansa! Nä, i dessa tider är det inte riktigt läge att chansa. Jag får ta det jobb jag får helt enkelt så får man väl fortsätta söka under tiden. Men jag vill liksom att någon ska säga till mig "Det är detta du ska göra" och så blir det perfekt. Undrar om det någonsin kommer hända....{#lang_emotions_undecided}
    yes, ikväll är det "måstesex". Trevligt när det gått så långt att man kommit på ett ord som heter "måstesex" Jag har också haft utslag igår och idag, så vi kör nog på fram till lör/sön för att inte missa. Jag hade velat veta exakt vilken dag jag har äl, kontrollfreak som jag är, men det verkar vara ganska svårt. 
    Ja, Mia, hur går det för dig med sprayningen och allt?
  • MIA SD

Hej Alla! Tacka för alla fina tankar..
    Det pendlar upp och ner med en rasande fart..Är för det mesta forfarande åksjuk.. Det hinner  precis lägga sig innan det är dags att spraya igen!!
    Nu väntar jag på mensen med spännig sen jag vet inte när.. Kanske då när man 13 och väntade för första gången!!!
    Börjar komma in arbetslöshets-lunken nu så det är ganska lugnt.. Ganska tråkigt för det mesta men försöker inte stressa upp mig..
    Det är ju IAF OS!!
    Idag bröt jag ihop i duschen för stackars Anjas skull men det gick snabbt över...
    Maken håller sig på sin kant.. Nä jag försöker ta det med humor!!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?