• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-02-18 15:46:34 följande:
    ok, då är jag med jo, vår remiss skickades ju till sahlgrenska i mitten på dec (vi har pratat om detta innan, men du har nog glömt ) sen tog det nog ca 2 veckor tills vi fick ett brev att remissen kommit fram och att vi står i kö och blir kallade inom 3 mån. Och nu blev vi kallade för väl ca 2 veckor sen och ska dit nästa vecka. 
    ja så att..... nu har jag gått tillbaka och hittade vår tidigare korresp. .

Dags att logga ut och bege sig hemåt tror jag. Mina svar visar tydligt att jag inte bör interagera med ngn för tillfället.

ha det gott så länge!

kram
  • MaMaS
    Macpau skrev 2010-02-18 15:48:20 följande:
    ja så att..... nu har jag gått tillbaka och hittade vår tidigare korresp. . Dags att logga ut och bege sig hemåt tror jag. Mina svar visar tydligt att jag inte bör interagera med ngn för tillfället. ha det gott så länge! kram
    Så bra. Det kan hända den bäste (att vara glömsk ibland) {#lang_emotions_wink}
    skönt att kunna gå hem redan kl 16. 
    Jag ska snart bege mig till gymmet och göra av med lite energi. 
    Vi hörs!
    Kram 
  • MIA SD
    MaMaS skrev 2010-02-18 15:37:28 följande:
    Skönt att det ändå går bra för dig, fast ditt humör och åksjuka. När ska mensen komma? Känns konstigt att längta efter mens, det var ju länge sen Ja, arbetslöshetslunken kommer man in i efter ett tag. Nu har jag väldigt svårt att förstå hur man klarar av att komma i tid till jobbet kl. 8.00...hahhaha Nu när du skriver om allt, kom jag på att det är ju inte alls många dagar kvar tills jag ska till sahlgrenska för ett första möte  Du som gjort det, är det något speciellt man ska tänka på? Fråga? Tips?
    Eftersom vi bor utanför Göteborg så har vi ju gått på alla möten i vår stad här hemma. Kan dock inte tänka att det är så stor skillnad..
    Läkaren ställde samma frågor som alla andra har gjort.. Inga konstigheter. Sen ville hon titta på mina äggstockar så det var bara hoppa upp i den älskade stolen igen..
    Lite blodprover och ett snabbt möte med ssk för att boka sprutskolan.
    Läkaren pratade så fort att det var komiskt.. Man är ju ganska förberedd om hur en IVF går till så när hon visade sina bilder så var det som en kulspruta... Det spelade nu ingen roll för det var inte förrän man kom hem som frågorna kom.. Och då hade jag ju en tid bokad.
    Jag var faktiskt så duktig o skrev ner alla frågor jag hade.
    Det är ganska skönt för då kan man släppa det när man skrivit det.
    Sen får man ta det eftersom..

Vilka värktabletter skulle ni rekomendera att jag tar.. Faan man vågar ju knappt titta på en förpackning!! med alla hormoner i rusning så..
  • Liffan

Godkväll! Hoppas att det mesta är bra med er!

Macpau: Vågat karriärbyte! Det är så svårt med här med vad man ska göra med livet och alltid härligt att stöta på människor som byter väg, trots utbildning och trygghet. Men du ligger ju verkligen inte sist i tråden - det är nog jag det som inte ens vet om det blir något IVF. har ju bara förutsatt att det blir utfallet av vårt avslutande samtal nästa torsdag. tills dess klamrar jag mig kvar hos er iaf!

Mia: jobbigt att ständigt känna sig åksjuk. vad vi utsätter våra kroppar för egentligen...

Försöker: hoppas att lusten tar sig till kvällen och att måstesexet uteblir.

kram

• Kissie

Hejhej allihopa!

Kul att det händer lite av varje för er {#lang_emotions_smile}
    Igår fick vi hem det magiska brevet om att remissen kommit fram och att vi nu skall bli kallade inom 3 mån.. Hoppas det går fort {#lang_emotions_laughing}

Kram på er..

• Liffan
    Kissie skrev 2010-02-18 21:11:24 följande:
    Hejhej allihopa! Kul att det händer lite av varje för er Igår fick vi hem det magiska brevet om att remissen kommit fram och att vi nu skall bli kallade inom 3 mån.. Hoppas det går fort Kram på er..
    Kul Kissie! Då är ni på gång! det blir som senast i ... maj då!
  • Macpau

Godmorgon tjejer!

Var kul Kissie! Då ligger du, Liffan och jag plus/minus några veckor ifrån varandra i ivf karusellen!

Liffan-det blir säkert ivf för dig med!-på vårt sista möte sa hon bara "ok, Pergokurerna är avslutade, vi sätter inte dig på det igen. Då ställer vi dig i ivf kön, ok?" OK . Vi fick hem ett brev ca 2 dagar efter det mötet att vi nu står i kö. Detta var den 27 januari.

• MaMaS

Mia: Ok, tack för info. Ja, som det brukar vara lär väl alla frågor komma efter mötet. Hoppas det är en bra och trevlig läkare. 

Liffan: Jo, visst fick vi till det igår kväll, 2 ggr tom... {#lang_emotions_wink} (vet inte vad som hänt med oss {#lang_emotions_laughing})
    Kissie: Kul att ni fått hem det magiska brevet!! Då är det inte så långt kvar. Verkar som vi är många som ligger ganska nära i tiden, kul, då kan man stötta och hjälpa varandra. Vi kanske tom ses alla på sahlgrenska {#lang_emotions_wink}
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-02-19 09:52:27 följande:
    Mia: Ok, tack för info. Ja, som det brukar vara lär väl alla frågor komma efter mötet. Hoppas det är en bra och trevlig läkare.  Liffan: Jo, visst fick vi till det igår kväll, 2 ggr tom...  (vet inte vad som hänt med oss ) Kissie: Kul att ni fått hem det magiska brevet!! Då är det inte så långt kvar. Verkar som vi är många som ligger ganska nära i tiden, kul, då kan man stötta och hjälpa varandra. Vi kanske tom ses alla på sahlgrenska 
    TVÅ gånger!!? Vi fick till det en halv. med nöd och näppe vad det betyder får ni tolka själva;). Men skämt åsodo-det är jtteroligt för er att ni känner er sugna på varann! *avundsjuk*

Visst är det kul att vi alla ligger plus minus nån månad! ja vem vet- vi kanske springer på varann i korridorerna på su nån gång.
  • Finiz

Hej alla!

Har varit borta härifrån ett tag, har kännt mig väldigt nere och inte haft nån lust till nåt. Inte ens orkat gå till jobbet. Men nu måste jag rycka upp mig!
    Min svåger och hans tjej fick en liten dotter för ett par veckor sedan och det känns bara orättvist, känns fel att känna så jag borde vara glad för deras skull..

Tycker ni som både håller på och försöker skaffa barn och jobb är otroligt starka!! Måste vara dubbelt så jobbigt.

Håller med er andra att det här med att få till det i sängen inte är så superhett längre. Att ha sex på schema suger verkligen. Det blir sex i en vecka och sen håller man upp i tre veckor tills man kör nästa gång..

På onsdag är det äntligen dags för det första besöket, är spännd på vad som kommer hända. Jag läste någonstans att de som har normal ägglossning och mens ej behöver spraya utan gå direkt på sprutorna. Är det någon annan som hört detta?

Jag tänkte göra en lista som vi kan fylla i vart vi är i processen, blir lite tydligare så.

Kram till er alla och hoppas att ni får en mysig helg!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?