Mammatilltretroll skrev 2011-08-16 20:07:49 följande:
Alla ni som har många fysiska symptom, mår ni lika dåligt hela tiden eller har ni bra dagar och dåliga dagar? Kan ert mående pendla från timme till timme? Och mår ni ibland nästan helt bra?
Jag har ganska många fysiska symptom som läkarna inte kan förklara trots snart ett halvår av utredning...
Muskelsvaghet- får mjölksyra fort av att typ hänga tvätt och dessutom känner jag att musklerna blivit mindre även om jag aldrig haft mycket muskler så kan jag känna och se det på tex vaderna och armarna..
Hela kroppen känns trött och tung, typ som att jag sprungit maraton fast jag bara stått i parken med barnen i 5min...
Ibland känns det jobbigt att bara resa sig från sängen eller sitta upp på en stol. Och att stå länge bara rakt upp och ner gör mig yr och svag.
Huvudvärk ofta..
Ont i ryggen och ont i magen
Pirr och domningar i kroppen. Känns som att ha bubbelvatten i hela kroppen, skumt eftersom det inte syns utanpå att jag skakar..
När jag vaknar på morgonen är jag väldigt stel i alla leder och det känns nästan som att jag legat och kramat ihop händerna så hårt det går i sömnen. Alltså med naglarna in i handflatorna... Och när jag ska öppna handen är det stelt och gör ont...
Vissa dagar går jag som i en glasbubbla.. Jag ser och hör allt omkring mig men det är som att jag är i en bubbla och jag är då yr och matt och vill helst bara ligga ner, men det går inte med 3 små barn att ta hand om...
Det märkliga är att jag vissa dagar är så dålig att jag knappt tar mig upp från sängen och andra dagar orkar jag med både barn och tvätt och baka..
De dagar jag inte kan vila alls på dagarna har jag mycket värk och mer yrsel och är väldigt svag i kroppen på kvällen.
Men om det händer något tex med något av barnen och jag ligger i sängen och känner mig superdålig, ja om det händer något så kan jag ta mig samman och bära in en ledsen 6åring trots att det nyss kändes som att jag knappt orkade sätta mig upp...
Känner någon igen sig?
Jag känner igen mig!
För mig pendlar det mycket från dag till dag.. Vissa dagar är toppen! Fan jag skulle orka bestiga mount everest medans andra dagar vill jag sjunka genom jorden och bara vara ifred. Sen har jag mellan dagar åxå, känner mig trött och hängig men glad och så ändå.
Huvudvärk har jag ofta och då är det som ett tryck i skallen, känns som att näsan ska lossna! Skakar invändigt kan jag åxå göra, som frossig men ändå inte, oftast är det mest kring bröstmusklarena sånt kommer för mig. Domningar i kroppen har jag åxå, ju sämre jag mår dessto mer domningar.
För mig är det inte händerna som är stela utan käken, jag pressar ihop tänderna när jag sover och det kommer åxå i perioder när jag mår sämre. Sen utlöser det huvudvärken.. Överlag så är jag väldigt spänd och spänner mig mycket om jag blir stressad, sen sitter jag med ont i musklerna, huvudvärk, hjärtklappning osv.
Men det är från dag till dag, ibland timme till timme... Idag är det relativt okej men har hjärtklappning, måste upp på hälsokost och köpa magnesium för det tog slut för några dagar sedan och då kommer hjärtklappningen och pirret på engång.