Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
Jag har de flesta av symptomen som beskrivs här, och jag är också rädda för MS, ALS etc.
Jag fick precis reda på att min barndomskamrat fått diagnosen MS, och gissa om mina symptom satt fart.
Han berättade lite om vilka symptom han haft innan han besökte läkare, och jag känder ju igen dem på mig själv. Nu är man ju helnojjig igen, det verka fan som MS är en folksjukdom. Jag känner personligen 3 st, och vet om ytterligare 5 st (som jag inte känner personligen). MS ska ju vara en relativt ovanlig sjukdom, och den drabbar kanske 1 st på 500 personer eller ännu färre, så risken att få cancer, hjärtinfarkt etc. är otroligt mycket högre, men så tänker man ju inte. Ser man på detta rent statistiskt, så förefaller det osanolikt att även jag skulle få MS som min barndomsvän.
Jag har mycket krypningar, muskel/nervryckningar, känselnedsättningar (kommer och går), sedan har jag en massa annat som kommer och går, hjärtklappning, skakningar, kolsyrekänningar, domningar, stickningar, känsla av värme och kyla på kroppsdelar, ledvärk m.m. Alla dessa symptom kan man ju även ha vid stress och oro/ångest.
Jag har pratat med läkare och tagit lite blodprover men ingen läkare verkar tror att det är något annat än ångestsymptom, vilket det "förhoppningsvis" är, så jag har inte varit på neurologen.
Nu vill jag inte ha något "svar" där någon rekomenderar mig att besöka neurologen, men detta verkar vara ett stort ångestproblem för många, som går omkring och tolkar sina symptom som tecken på neurologiska sjukdomar..