Anonym (Rädd) skrev 2011-08-04 11:06:43 följande:
Vanadiz: Ja, jag har blivit utredd till viss del och de säger att jag inte har ms. Men jag själv kan inte förstå att det inte är det. Mina symptom är så väldigt många.. Denna svaghet i musklerna och att det verkligen gör ont efter att jag försöker fungera som vanligt, mina muskler 7 armar och ben klarar inte av det.. Har inte hört någon annan med psykiska besvär som haft det så riktigt.. Och jag har besvär med mitt ena öga. Det suddigt och det gör ont?! Men jag hoppas ju naturligtvis att det bara är psykiskt... Men jag tycker det är lite för konstiga saker för det. Myrkrypningarna, surrandet lite överallt och vibrationerna i armar och ben kanske skulle kunna vara det??.. Oavsett vad så är jag helt i obalans fysiskt.. Psykiskt tycker jag att jag inte är så påverkad längre men det är jag kanske.. Jag har varit hos en paykolog men efter en gång gick hon på semester så min terapi fick liksom vänta.... Pratade med henne om eventuell medicinering men hon sa att kbt fungerar så bra.. Och visst, men kanske inte är så bra att jag bara får vänta nu i fyra veckor. Tyckte dock om henne och kände att det nog kan hjälpa mig oavsett vad detta nu är... Det är så otäckt med alla konstiga saker som händer i kroppen.. Det känns som jag måste ta bort ett hårstrå typ lite då och då.. Som att ett har lossnat och liksom hänger och snirklar på armen tex.. Men när jag ska ta bort det så är det inget där.. Någon som känner igen det?
Jag känner igen dina symptom. Jag har också myrkrypningar och det pirrar och "surrar" under huden i bland som nerverna fått fnatt. Jag känner även igen känslan av att ett hårstå eller liknade irriterar fast inget finns där, m.m. Då blir man förstås orolig och man oroar sig för neuvrologiska sjukdomar, typ MS. Ju mer man oroar sig ju mer besvär upplever man. Om jag jobbar fysiskt och har annat i tankarna för en stund, så klingar besvären av, sedan så känner man något igen och vipps drar oron igång, ett jävla ekorrhjul. Jag har förstås varit hos läkare med mina besvär, men de är tämligen säkra på att det beror på oro och inre spänningar (stress) vilket förmodligen är sant, då jag även har andra typiska ångest sympom, darrig/skakig, yrsel, hjärtklappning, etc. som kommer och går.