• Hormonermedhumör

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

• Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Anonym (lillajag)

*trött sover mer än gärna 24timmar i sträck om jag får
    *glömsk så till den milda grad att jag tillochmed glömmer saker som ska hända om en timme.
    *hjärtklappning/skakig
    *ont i käkarna
    *migrän (återkommit efter 15år)
    *tunnelseende
    *näst intill apatisk, stänger in mig i mig själv
    *känslolös orkar inte känna något för någon inte ens mina närmaste
    *aptitlöshet (tappade 15kg på 2½ månad)
    *akne
    *självskadebetende

lite av mina symtom 

• madeleinesophie

Sebastian 505--- jag har samma som du beskriver, tryck i huvudet, men alltid på samna sida, sen precis som du skriver, typ kolsyrekönningar i ansiktet, jag får panik när jag känner det... Är fruktansvärt rädd för tumör... Dock har jag haft detta i 4 år!! Men de gör mig galen!

• Anonym (ojjan)

Oj har ALLA symtom plus lite till man bara kan ha

• Hyperduttan

Jag får kroppsvärk och käkspänningar såpass att jag skaffat bettskena och måste göra käkavslappningsövningar en miljard gånger per dag, sätter sig även ner i nacke och axlar vidare till skuldrorna. 
    Sen påverkas min problemmage negativt (IBS).

Är jag riktigt risig kan jag knappt stå upp, känns som att jag har en dunderinfluensa fast jag inte har det, hela kroppshållningen blir åt helvete. Triggar tröstätande, tröstshoppande osv. Noll minne, dygnsvild... och massa massa mer.

Några tips:
    - avslappning/avspänning
    - andningsövningar/mindfulsness-app i telefon eller på skiva osv.
    - Ta ut sig fysiskt (storstäda tycker jag hjälper)
    - Rutiner, sova 22-06/23-07 varje natt, äta fasta tider, motionera fasta tider (frisk luft)
    - Lyssna på uppeppande musik
    - medicinsk hjälp i kombo med terapi

m.m

• Anonym
    madeleinesophie skrev 2011-08-05 02:06:46 följande:
    Även kolsyrekönningar i huvudet.. Kan de verkligen va kopplat till ångest ?? Nån som är duktig på sånt här??
    Jag har känt samma, många av symptomen tror jag hör ihop med att man när man är stressad eller får panik slutar andas ordentligt. Håller man andan länge får man ju lite liknande känsla.
    Gick hos en beteendevetare via jobbet och jag fick en sån enkel övning som att tänka på andningen..
    Andas in genom näsan och långsamt ut genom munnen. Att ta mig några minuter när jag kände mig yr att bara stanna upp och andas.
    Man börjar hyperventliera utan att man märker det är stressen kommer och det ger en massa följder....

• MizzTez
    Hyperduttan skrev 2011-08-06 10:07:11 följande:
    Jag får kroppsvärk och käkspänningar såpass att jag skaffat bettskena och måste göra käkavslappningsövningar en miljard gånger per dag, sätter sig även ner i nacke och axlar vidare till skuldrorna. 
    Sen påverkas min problemmage negativt (IBS).

Är jag riktigt risig kan jag knappt stå upp, känns som att jag har en dunderinfluensa fast jag inte har det, hela kroppshållningen blir åt helvete. Triggar tröstätande, tröstshoppande osv. Noll minne, dygnsvild... och massa massa mer.

Några tips:
    - avslappning/avspänning
    - andningsövningar/mindfulsness-app i telefon eller på skiva osv.
    - Ta ut sig fysiskt (storstäda tycker jag hjälper)
    - Rutiner, sova 22-06/23-07 varje natt, äta fasta tider, motionera fasta tider (frisk luft)
    - Lyssna på uppeppande musik
    - medicinsk hjälp i kombo med terapi

m.m

Jag spänner åxå käkarna, speciellt när jag sover! Vaknar på morgonen och måste rulla på käken för att släppa stelheten.. Men det är i perioder åxå..
  • Obsessed Feelings

Illamående, klump i halsen, spänningar i axlar, nacke och käkar, smärta och/eller tryck över bröstet, hjärtklappning, darrningar, värk i kroppens alla leder och muskler, svårt att få luft, svarta fläckar/flimrande ögon, EXTREM ljudkänslighet, EXTREM ljuskänslighet, huvudvärk, ont i magen, orkeslöshet/apati.

Det värsta tycker jag är det som känns som att det kommer ifrån luftvägarna. Klump i halsen, svårt att få luft etc.

***I blame my psychopathic twin***
  • Anonym (Rädd)

Min svaghet i armar och ben blir inte bättre.. Och ont i musklerna. Tror inte det bara kommer av psykisk stress. Det kan det inte göra. :( jag är så rädd. Ledsen. Förtvivlad. Har även känselnedsättning på flera ställen, pirrningar, domningar, stickningar, myrkrypningar, vibrationer, ont i ögat, ser dimmigt ibland, muskelryckningar, yrsel.. Jag är verkligen så rädd. Någon som haft svaghet/muskelvärk i armar och ben i flera veckor av psykisk stress?

• Hyperduttan
    Anonym (Rädd) skrev 2011-08-08 10:15:11 följande:
    Min svaghet i armar och ben blir inte bättre.. Och ont i musklerna. Tror inte det bara kommer av psykisk stress. Det kan det inte göra. :( jag är så rädd. Ledsen. Förtvivlad. Har även känselnedsättning på flera ställen, pirrningar, domningar, stickningar, myrkrypningar, vibrationer, ont i ögat, ser dimmigt ibland, muskelryckningar, yrsel.. Jag är verkligen så rädd. Någon som haft svaghet/muskelvärk i armar och ben i flera veckor av psykisk stress?
    Äter du någon medicin som kan ha dessa biverkningar? 
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?