• Hormonermedhumör

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

• Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Anonym (stress)
    Anonym skrev 2010-08-20 17:35:52 följande:
    Men att försöka förtränga/ignorera symtomen är väl en märklig idé??? Det är ju samma sak som att ignorera signlare ifrån kroppen, dumheter att göra så med andra ord.

Klart du ska uppmärksamma dina symtom men det är allt du behöver göra, uppmärksamma dom alltså. Bara för att du uppmärksammar dom så måste du inte agera och reagera på dom. Accetpera dom bara. Sen kan du även välja din realtion på dem. Försök att lugna dig själv och var inte rädd för signlaerna som kroppen avger.
    Jag har aldrig skrivit att man ska försöka förtränga symptom eller ignorera signaler! Det jag vill poängtera är att ju mer man fokuserar på något ju mer framträdande blir det. Det är en väldig skillnad!
  • Anonym
    Anonym (stress) skrev 2010-08-20 21:54:22 följande:
    Jag har aldrig skrivit att man ska försöka förtränga symptom eller ignorera signaler! Det jag vill poängtera är att ju mer man fokuserar på något ju mer framträdande blir det. Det är en väldig skillnad!
    Ok då missuppfattade jag dig, Sorry
  • Mammatilltretroll

Neurologen imorgon och det ska bli spännande att se vad han säger.. om alla mina symptom kan kopplas till ALS eller någon annan läskig sjukdom eller oläskig eller om han tror att det kan vara stress och ångest..

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • Anonym (mimmi)

jag har migrän och ibland när jag inte har migrän såkan det liksom hugga tilli huvet där migränen brukar sitta.
    Är då livrädd att jag ska få en anuerysm o stendö.
    Varför gör det annars ont? Vad är det för fel?
    SUCK

Jag är så less på alla mina symptom. mest i huvet. Känner nästan jämt ett konstant tryck i huvet.Som om hjärnan är för stor.
    Är det här stress signaler eller hjärntumör eller vad?
    Skäms även att gå till läkare. Jag har fått stress/dödsångest diagnos förut

• Anonym (Lisa)
    Anonym (mimmi) skrev 2010-08-23 08:22:29 följande:
    jag har migrän och ibland när jag inte har migrän såkan det liksom hugga tilli huvet där migränen brukar sitta.
    Är då livrädd att jag ska få en anuerysm o stendö.
    Varför gör det annars ont? Vad är det för fel?
    SUCK

Jag är så less på alla mina symptom. mest i huvet. Känner nästan jämt ett konstant tryck i huvet.Som om hjärnan är för stor.
    Är det här stress signaler eller hjärntumör eller vad?
    Skäms även att gå till läkare. Jag har fått stress/dödsångest diagnos förut
    Jag har säkert nämnt det tidigare i tråden men...

Jag har gått med ont, inkl. tunghetskänsla och hugg, i huvudet i snart 2 år. Varit bra i perioder bara. För mig har det suttit enbart på ena sidan (vilket gör att det är svårt att skylla på spänning trodde jag) och huggen kom först i bakhuvudet och nu bara i ena tinningen. I tinningen kan pulsen tokbulta som att det ska poppa närsomhelst. Tänker såklart också aneurism alt tumör, hypokondriker som jag är. Läkarna säger stress. Nu var jag hos en naprapat och det försvann nästan helt med en gång. Kanske för att jag lugnade ner mig och stressen försvann när han sa att jag inte behöver tänka på tumörer ("för då är man inte bra ibland").

Kanske du ska prova naprapat. Hjälper det kanske du kan lugna ner tankarna på farligheter i alla fall. Enligt den jag var hos kom det nog från nacken (muskelspänningar) och då kan det sätta sig bara i huvudet eftersom det går som ett band från nacke-bakhuvud-hjässa-tinning.

Jag tror jag får värk av att jag spänner käkarna + nacken.
  • Anonym (stress)

Clara: hur gick det idag?

• dessan59

Extrem ljus och ljud känslig1 och får Ryggskott, (det kommer som ett brev på posten) när jag har varit utsatt för mycket inre stress och Migrän

• BlommyNess12

yrsel och svimningskänslor

ångesten utlöser ibland en mindre astmaattack hos mig och då kan jag även få svårt med andhämtningen

• Anonym (tjej -85)

hur har det gått för dig clara?

• Mammatilltretroll

Hej igen...

Ja jag är ju under utredning för alla mina fysiska symptom men läkarna hittar inget fel på mig :(
    Jag har genomgått gastroskopi, varit hos öron-näsa-hals läkare, träffat en neurolog som tagit diverse blodprover och jag inväntar en EMG underöskning där, min husläkare har jag väl träffat sissodär 10 gånger senaste månaderna och nu sist även psykologen..

Först lutade psykologen åt att det var en utmattningsdepression med inslag av ångest men sist jag var där sa han att jag hade så mycket mer energi och verkade vara gladare och så ter sig inte utmattningsdepressioner tydligen...

Så nu är jag tillbaka på ruta 1. Odiagnostiserad men med
    *Attacker av magknip
    *Illamående
    *Ingen aptit och viktnedgång på ca 1 kg/vecka
    *Yrsel
    *Jättetrött i musklerna och får mjölksyra för minsta lilla. Byta glödlampa med armarna över huvudet är typ omöjligt...
    *Tryck över bröstet hela vägen runt bröstkorg och rygg ända ner till där revbenen slutar och även ibland över magen ( i samband med detta ibland blodsmak i munnen)
    *Muskelvärk och stela muskler
    *Halsont, fast inte hela dagarna utan mer attackvis det också..

Söker mig hit igen  för att höra om ni känner igen det här och om man kan ha en utmatningsdepression och ångest trots att man känner sig hyffsat glad och har hyffsat med ork (även om jag absolut har mindre ork än någonsin så orkar jag ändå gå och handla och leka med barnen en stund...)

Jag är så ledsen över att ingen hittar något fel på mig men jag mår bara sämre och sämre :(

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?