Anonym (Rädd) skrev 2011-07-24 09:42:40 följande:
Hej! Det var längesen det skrevs i tråden.. Tänkte se om jag kan få lite svar ändå?! Jag är så väldigt rädd och orolig. Jag har de senaste månaderna haft så extremt mycket konstiga symtom och har genomgått en utredning hos neurologen som inte visade på något speciellt. Jag kan dock fortfarande inte släppa tanken på att det kan vara ms eller ALS. Jag har haft/har domningar, stickningar, känselnedsättning, problem med synen, ont i huvudet- både i hela huvudet och liksom konsig värk bara på vänster sida, muskelryckningar, helt försvagad i armar och ben, mjölksyra, hjärtklappning, magproblem, yr, illamående, svimmig, konstig känsla av att jag är off i huvudet på något sätt. Jag inser att mycket av detta kommer av stressen och rädslan över vissa symptom. Men allt detta????? Just i skrivande stund är mina armar och ben väldigt svaga och jag får ont i musklerna av att bara skriva detta. Har små ryckningar i fingrar och tår då och då (även på andra ställen) och när jag sover så rycker det i armar och ben så jag vaknar ibland. Det surrar i fötterna och händerna och vibrerar ibland. Finns det någon som känner igen sig i att ha blivit så här försvagad i armar och ben????? //Ledsen
Ja du, jag har hunnit gå igenom en hel del symptom.. Det roliga är ju att de ändras hela tiden! Senast förra veckan hade jag kramper i vaden och i några dagar har jag haft ett tryck över näsan. Svårt att förklara men det känns som att näsan ska lossna.. Armarna domnar bort, fötterna lika så, det är som att huden domnar och inte lika kraftigt som att man har sovit på armen tex. Ska göra en lista faktiskt..
*Yrsel
*Domningar
*Tryck i skallen
*Maghaveri
*Skakningar
*Svettningar/frossa
*Kramper
*Hjärtfladder/hjärtrusning
*Muskelvärk (som träningsvärk)
*Ont i leder
*Glömmer saker
*Stickningar i brösten
*Illamående
*Utslag i ansiktet (får det på engång vid stress)
Finns säkert mer åxå men jag kommer inte på dem så här rakt av.. Jo just ja! Med panikångesten kom hypokondri som ett brev på posten! Jag har haft allt från cancer till en mystisk djungelsjukdom.. Nä, det enda jag fått är en bröstmuskelinflammation och tietzes syndrom. Det kommer från att jag spänner mig så fruktansvärt.
Me får du någon hjälp? Mediciner eller samtals terapi? Antar att du varit till läkaren.. Vad har de kollat där?