Anonym (hypo) skrev 2011-09-07 19:14:15 följande:
Hej igen,
Ja det var onekligen ett sammanträffande :) Berätta gärna hur dina mag/ryggproblem ter sig och om du har tips på vad som kan underlätta. Jag har haft problem med ryggen ett tag, fick barn för 1 år sedan och är säkert överbelastad. Just nu har jag alltså ont över rumpan och svanskotan, typ en strålande värk. Går till en sjukgymnast som har lite ideer om att jag är överrörlig och svag.
Min mage har jag aldrig tidigare haft problem med men sedan i feb har den krånglat. Ibland panikont med akut diarre som kan sitta i några dagar. På senaste tiden har jag dock mer knip, uppkördhet, massa gaser. Har varit hos läkaren och ska påbörja utredning. Är så förbaskat trött på mig själv och min kropp. Jag har nya symtom varje vecka. Vet inte längre vad som är verkligt och vad som sitter i huvudet. Massa spring hos läkare, sjukgymnaster mm. Har prövat kbt men måste nog ta upp det på allvar igen. Har verkligen hälsoångest och katastroftankar. Kan inbilla mig allt möjligt i katastrofväg, om min man går ut för att hämta något i bilen och dröjer så målar jag upp bilden av att han blivit typ rånad, misshandlad. Detta tar sjukt mycket energi från mig och stressnivån är hög så mitt intellekt säger mig att det inte är konstigt att kroppen reagerar med fysiska symtom men ändå oroar jag mig för att vara dödsjuk.
Åh, vet du, inte för att vara elak eller så men ditt inlägg här är så skönt att läsa!! Fruktansvärt skönt att höra att det inte bara är jag som springer med klippkort hos läkaren så ofta så de till och med hälsar på mig på stan! Så skönt att någon annan åxå har de där katastorftankarna! Min karl jobbar med ett ganska farligt yrke och ibland när han går på jobbet får jag ont i magen för jag tror det är sista gången jag ska få se han..
Har aldrig tänkt så tidigare! Det tar väldigt mycket energi, det håller jag med om! Just för tillfället är mina barn lite små sjuka, i förkyldning, jag är åxå lite risig i kroppen men min hjärna går på högvarv!! För den är det inte bara en förkyldning utan det är säkert någon jättefarlig sjukdom..
Ibland blir jag bara less på mig själv!
Min mage funkar som så att jag kan få så ont så jag nästan skriker, känns som det vrider sig i en knut där inne, jag börjar kallsvettas, må illa, tål inte ljus.. Så jag sitter på dass en halvtimme med en varm handduk på magen eller så duschar jag varmt tills det släpper. Men det händer bara ibland, för det mesta så är den uppsvälld, bubblig, orolig och så får jag springa och skita hela tiden! Jag har tidigare haft magsårsbakterien och egentligen alltid haft en problem mage men just med den här ångesten så är den det första som tar "skada"
Jag har faktiskt fått en bättre mage sedan jag började äta magnesium, jag började äta det för mina skakningar men tydligen verkade den bra på magen åxå. Behöver inte alls ta nexium eller omeprazol lika ofta nu och jag har bara haft 3 sånna där rejäla magknip senaste tiden. Jag kan heller inte äta fibrer, då dör magen på engång! Vitt bröd är det som gäller om jag äter smörgås. Mycket vatten dricker jag åxå.
För mig växlar symptomen åxå vecka för vecka och jag är faktiskt jätte orolig att missa något "riktigt" fel på mig. Nu har jag ju lärt mig känna igen många saker men har fortfarande endel saker som jag skulle vilja reda ut, tex det här med hjärtklappningen som jag tycker kommer i tid och otid. Fattar inte riktigt det där.. Sen är jag såndär jobbig människa som vill veta
varför om saker och ting, får ingen ro i kroppen förrän jag vet varför mitt hjärta rusar, varför jag får yrsel ibland, så är jag!