• Hormonermedhumör

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

• Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Anonym (halvhypokondrisk)

Jag har upplevt: yrsel, synstörningar av lite olika slag (allt blir vitt, tunnelseende, svärmar med svarta och grå prickar), värmekänsla, stickningar i ansiktet, rodnad, smärta på olika ställen (huvudvärk, nackvärk, ryggsmärta, axelvärk, knävärk, ond fotled, bröstsmärta), domningar, overklighetskänsla, öronpip, sömnsvårigheter, andnöd, minnesstörningar, humörsvängningar, hjärtklappning. Allt detta kan jag säga beror till största delen på stress.  Kan nog komma på fler symtom om jag tänker lite till. Och jag anser mig ändå vara rätt så normal och psykiskt frisk.  

• Anonym (mis)

Stress och ångest har för mig lett till att jag pressar tänder om nätterna. Det i sin tur har gett skador på tänderna och värk i käkar/huvud/nacke, huvudvärken och värken i nacken sprider sig pga spänningar till rygg, axlar, armar osv. Ont i brösten får jag och det känns som ett tryck, varierande från gång till gång. Yr och svettig, paniken kryper på vilket bara gör allting värre. Det händer att jag håller andan och därför blir matt. Nervöskissar jag gör också. Från att tidigare inte ha kunnat sova någon annanstans än i min egen säng så har jag börjat somna lite här och var, soffan, bilen, men det var nog inget jag reagerade mer på förrän jag somnade böjd över köksbordet när vi var och hälsade på en släkting...

• NeLi

min ångest tycker det är kul att leka med mig på olia sätt. ibland tror jag att jag ska kvävas. ibland tror jag att jag ska få en hjärtattack för armen domnar. ibland en stroke för det liksom knäpper ihjärnan. magen blir alltid dålig. det räcker att jag tänker "dålig mage, så har jag dålig mage". yr blir jag ibland. synen blir också konstig ibland. visst har jag upplevt att det spänner i käken. jag drömmer ofta att min käke gör ett så stort överbett att jag inte kan få tillbaka det. jag misstänker att jag spänner mig i sömnen..ibland tror jag att jag ska förlora förståndet. en gång skulle jag skära bröd och hann tänka tanken "tänk så skulle jag bli galen och hugga folk med kniven", och då snackar vi ångest i 150km/h...visst är det underbart att leva med ångest! vi är ett fint par jag och herr ågren..misstänker dock att vi lever i ett ofrivilligt 24/7 förhållande från min sida..

• Anonym (Rädd)

Jag har skrivit om alla mina tusen symptom som de tror beror på psykisk stress här innan. Nu på grund av allt jag varit igenom de senaste fyra månaderna håller min relation på att gå i tusen bitar. Min sambos förståelse är nådd. Vi har en son på ett år. Jag är så ledsen så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Gör så ont i mig. Men jag ska ta mig samman så jag kan ge all kärlek i världen till min son.

• Anonym (hett)
    MizzTez skrev 2011-09-14 21:44:26 följande:
    SLUTA GOOGLA!!!!
    Helt seriöst så tror jag att alla små symptom man får blir 100ggr värre när man googlar!
    Jag sitter själv med kramp i vänster arm just nu, vet inte om det är karpaltunneln som spökar eller nått annat men det gav mig månadens första panikattack iaf.. Jag har riktigt ont i musklerna i armen.. hoff..
    Jag vet, jag brukar för det mesta låta bli att googla men ibland går fingrarna av sig själv. Har också samma problem som du, med värk ut i vä. armen och ibland även över hjärttrakten, men hitintills har ingen hjärtinfarkt kommit så troligtvis beror det på onda muskler och nerver ikläm. :)
  • Anonym (hett)
    Anonym (halvhypokondrisk) skrev 2011-09-14 21:57:13 följande:
    Jag har upplevt: yrsel, synstörningar av lite olika slag (allt blir vitt, tunnelseende, svärmar med svarta och grå prickar), värmekänsla, stickningar i ansiktet, rodnad, smärta på olika ställen (huvudvärk, nackvärk, ryggsmärta, axelvärk, knävärk, ond fotled, bröstsmärta), domningar, overklighetskänsla, öronpip, sömnsvårigheter, andnöd, minnesstörningar, humörsvängningar, hjärtklappning. Allt detta kan jag säga beror till största delen på stress.  Kan nog komma på fler symtom om jag tänker lite till. Och jag anser mig ändå vara rätt så normal och psykiskt frisk.  
    Det är så skönt att läsa om alla symptom folk har, det känns lite lättare och man kanske inte är så nära döden ändå :)
  • Cloudberry

Högt blodtryck(140/100), mjölkproduktion som försvann, domningar i kroppen på natten, illamående, magont, svettningar, humörsvängningar, dålig i magen.

Dessa symtom är alltså stressymptom och inget annat eftersom läkaren inte hittar någon sjukdom.

• Anonym (Hypokondra)

Jag är totalt övertygad att jag har kärlkramp....min tunga värker lite(som träningsvärk)vid tungroten och halsen känns helt torr.Kan det vara förkylning?Jag har förövrigt haft i princip alla symptom ni räknat upp-inkluisve rädsla för att hamna i psykos osv....

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?