• Anonym (hett)

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Anonym (hypo) skrev 2011-09-06 18:55:12 följande:
    Vill bara skriva att jag verkligen uppskatar denna tråd och alla som delar med sig. Ibland när jag mpr skit läser jag här och blir påmind om alla fysiska symtom på ångest. Jag har svår hälsoångest och katastroftankar så för mig är alla dessa symtom en pina och skapar en ond cirkel av dödsångest.
    Har länge letat efter det rätta ordet, hälsoångest är precis vad jag lider av jag med.
    Idag började det att hetta till på mitt huvud, som en liten fläck som blev jättevarm i hårbotten, katastroftankarna började genast och nu sitter jag här och googlar och rädd för vad som ska hända härnäst.. hur får man stop på eländet??
  • Anonym (hett)
    MizzTez skrev 2011-09-14 21:44:26 följande:
    SLUTA GOOGLA!!!!
    Helt seriöst så tror jag att alla små symptom man får blir 100ggr värre när man googlar!
    Jag sitter själv med kramp i vänster arm just nu, vet inte om det är karpaltunneln som spökar eller nått annat men det gav mig månadens första panikattack iaf.. Jag har riktigt ont i musklerna i armen.. hoff..
    Jag vet, jag brukar för det mesta låta bli att googla men ibland går fingrarna av sig själv. Har också samma problem som du, med värk ut i vä. armen och ibland även över hjärttrakten, men hitintills har ingen hjärtinfarkt kommit så troligtvis beror det på onda muskler och nerver ikläm. :)
  • Anonym (hett)
    Anonym (halvhypokondrisk) skrev 2011-09-14 21:57:13 följande:
    Jag har upplevt: yrsel, synstörningar av lite olika slag (allt blir vitt, tunnelseende, svärmar med svarta och grå prickar), värmekänsla, stickningar i ansiktet, rodnad, smärta på olika ställen (huvudvärk, nackvärk, ryggsmärta, axelvärk, knävärk, ond fotled, bröstsmärta), domningar, overklighetskänsla, öronpip, sömnsvårigheter, andnöd, minnesstörningar, humörsvängningar, hjärtklappning. Allt detta kan jag säga beror till största delen på stress.  Kan nog komma på fler symtom om jag tänker lite till. Och jag anser mig ändå vara rätt så normal och psykiskt frisk.  
    Det är så skönt att läsa om alla symptom folk har, det känns lite lättare och man kanske inte är så nära döden ändå :)
  • Anonym (hett)

Hur känns era stickningar när ni får ångest, är det mer som myrkryp eller mer bara ett stick varsomhelst på kroppen? Jag får ett stick varsomhelst, ibland huvudet ibland benet eller armen, ibland känns det som ett vattestänk. Någon som känner igen sig? Jag får nämligen ångest utav detta då jag blir rädd, har dock haft detta i flera års tid. En annan fråga, kan man va så spänd i nacke o h hals att man får ont på ena sidan huvudet, örat, kind, ögonbryn? Snälla lugna mig någon. Lider verkligen av hälsoångest!!

• Anonym (hett)

Är det någon som känner igen rysningar som går upp på ena sidan huvudet? typ så som man brukar få när man säger att "håret reser sig på armarna"
    Kan detta komma från rygg, nacke, stress, ångest? 

• Anonym (hett)
    dawkins skrev 2011-11-20 12:11:47 följande:
    Det "jobbigaste" för min del är att alla symptom kommer när man minst förväntar sig det (jag lider inte av panikattacker). När man mår som bäst och känner ett lugn i kroppen, då börjar helt plötsligt något av alla symptom man lider av, och det är svårt att acceptera. För några dagar sedan så mådde jag riktigt bra, jag hade en lugnare situation på jobbet och allt var frid och fröjd på hemmaplan. Jag kände inte av några symptom. När jag vaknade morgonen efter, så kändes det som jag skakade i hela kroppen och jag hade hjärtklappning. Just dessa symptom hade jag inte haft på flera månader och det fanns ingen som helst anledning att de skulle komma nu. Jag "köper" att man kan få symptom om det händer något "jobbigt" eller att det är stressigt på jobbet etc, men nu vara allt bra, men ändå så jälas kroppen hela tiden och man blir aldrig av med skiten. Nu kommer detta (i mitt fall) hålla på ett tag, sedan kommer något annat symptom och jävlas som jag inte haft på ett tag, hur tröttsamt är det?
    Tänk va skönt, för första gången på tre år läser jag om någon som är precis som jag. Tack!
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?