• Hormonermedhumör

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

• Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Loriyana

Hej,

Jag får extrema smärtor i bröstet som strålar ut i vänster arm. Gör fruktansvärt ont! Jag kan knappt andas och jag kan inte röra på mig.  

• Anonym (lite symtom)

-huvudvärk
    -domningskänsla i händer och fingrar samt stickningar
    -klumpkänsla i halsen,ibland även pulsering vid kördkörteln
    -tyngd känsla i bröstet
    -väldigt yr,svimningskänsla
    -ont i käkarna och tänderna övreraden
    -tappar en massa hår
    -synpåverkan
    -ibland tal påverkan hittar inte ord ens
    -svullen i halsen känsla som allergisk chock

ja de var väll allt.och mina attacker håller i sig gela dagen när de väl börjar och 4-5dgr på raken för att med tur må bra max.2dgr.såhär har jag haft det i 4-5år.

medicinering hjälper inte provat olika sorter får bara äckliga symtom som att inte kunna röra på huvudet känns som att hjärnan slår volter annars m.m

• Anonym (tillägger)

-påverkad hörsel tycker det är skit jobbigt med ljud som babbel i större butiker,eller fläktljud usch snurrar i huvudet bara jag tänker på det

• dawkins
    Anonym (jag) skrev 2011-10-01 00:56:16 följande:
    du har möjligen inte funderat på "ehlers danlos syndrom" ?
    Man ska inte slänga ur sig en massa konstiga sjukdomar och syndrom till människor som mår dåligt. Om läkarna haft denna misstanke så skulle vederbörande fått veta det. Detta är först och främst en tråd för personer som mår dåligt och lider av diverse kroppsliga ångestsymptom, och då vill man inte ha "tips" på ovanlig medicinska sjukdomar.
  • Anonym (rosa)
    Pelle 136 skrev 2011-10-01 14:22:55 följande:
    Kan inte fokusera på något, suddig syn, mental (fullt i huvudet) och fysisk trötthet, tankar som känns osammanhängande och röriga, kognitiva problem som arbetsminnet, svårt att ta in vad folk säger, problem med att återberätta saker, inlärnig, hjärndimma, ostadighet, balansen påverkad, desorienterad, känner mig "space'ad", får inget grepp (klar bild) om saker som händer runt mig (dålig rumsuppfattning), sexuella problem, svårt att somna (kan inte slappna av), vaknar lätt och har ibland svårt att somna om 

Har haft dessa och fler symptom i flera år, finns det någon hjälp?? Går inte att prata bort, sitter isolerad i en lägenhet oftast bara, lider av social fobi och depp på det här med.
    Låter precis som mig. Precis faktiskt. Jag har sökt mig till psyk, gått hos en terapeut men tyvärr är det lång väntetid och får inte gå så ofta. Men det är värt väntan, och besväret. Jag ringde alltså psykakuten. Har du jobb? Eller vad gör du på dagarna?
  • Anonym (rosa)
    Anonym skrev 2011-10-01 14:46:02 följande:
    Jag förlorade sväljreflexen en gång.
    Så får jag också i pricip alltid när den är som värst..
  • Anonym (Lilla mig)

Hej på er

Känner igen mig i mkt av det ni skriver... skönt att hittat denna tråden. Har varit hos läkaren flera gånger, ska dit imon igen, men ingen hittar något

Symtom jag haft/har är:
    ' Hjärtklappning
    ' Yrsel/ svimmningskänsla
    *Domning i ansiktet
    'Bränande känsla i ansiktet
    'Kallsvettas
    'Kall känsla i magen
    'Trötthet/orkeslöshet
    'Klump/ont i halsen
    'Bröstmuskelinflammation
    'Sväljsvårigheter
    'Illamående
    'Darriga händer & ben

Dr har tagit ett antal blodprover men inget visar något. Legat inne uppkopplad på EKG över natt men det visade inget heller, fick dock medicin utskriven jag kunde ta ifall det skulle komma tillbaka.

Senaste veckorna har jag besvärats av ont i halsen, känns som en klump/bubbla som inte vill försvinna, ibland gör den ont och jag har svårt för att svälja.
    Var hos läkaren igår och kollade halsen men han sa att det var spända halsmuskler det berodde på, troligtvis för att jag gnisslar tänder.. Tycker det känns knepigt att få ont i halsen av det.

Någon annan som har problem med just obehaglig känsla i halsen? som en klump som sitter i vägen typ vid struphuvudet..???

känns som jag är sjuk men är säkert bara psykiska åkommer..  Nogon som känner igen sig i mina problem??

• MizzTez
    Anonym (Lilla mig) skrev 2011-10-05 16:56:01 följande:
    Hej på er

Känner igen mig i mkt av det ni skriver... skönt att hittat denna tråden. Har varit hos läkaren flera gånger, ska dit imon igen, men ingen hittar något

Symtom jag haft/har är:
    ' Hjärtklappning
    ' Yrsel/ svimmningskänsla
    *Domning i ansiktet
    'Bränande känsla i ansiktet
    'Kallsvettas
    'Kall känsla i magen
    'Trötthet/orkeslöshet
    'Klump/ont i halsen
    'Bröstmuskelinflammation
    'Sväljsvårigheter
    'Illamående
    'Darriga händer & ben

Dr har tagit ett antal blodprover men inget visar något. Legat inne uppkopplad på EKG över natt men det visade inget heller, fick dock medicin utskriven jag kunde ta ifall det skulle komma tillbaka.

Senaste veckorna har jag besvärats av ont i halsen, känns som en klump/bubbla som inte vill försvinna, ibland gör den ont och jag har svårt för att svälja.
    Var hos läkaren igår och kollade halsen men han sa att det var spända halsmuskler det berodde på, troligtvis för att jag gnisslar tänder.. Tycker det känns knepigt att få ont i halsen av det.

Någon annan som har problem med just obehaglig känsla i halsen? som en klump som sitter i vägen typ vid struphuvudet..???

känns som jag är sjuk men är säkert bara psykiska åkommer..  Nogon som känner igen sig i mina problem??
    Hej Lilla du!

Jo jag känner igen mig i dina symptom.. I princip alla! Pendlar de för dig??
    Är det betablockerare du får?? Om inte så tycker jag du ska prata med läkaren om det och så ska du prova med magnesium, d-vitamin och omega 3! De löser jag det med och sen gym 2-3 gånger i veckan och 30 min promenad varje dag! Speciellt när jag mår som sämst.. då går jag oftast en timme tills det släpper..
  • Wfp

Nu har jag precis läst färdigt "Befriad från ångest" av Lucinda Basset. Står mycket tänkvärt i den bokem, försöker att ta till mig och lära mig hantera min stress o ångest som det står i boken men det är svårt. Nu har jag beställt en annan bok "Hantera din stress" av Giorgio Grossi.

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?