• Hormonermedhumör

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

• Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Rainbow brite

Upplever ni smärta i bröstet? Alltså hjärttrakten?

Vad gör ni när ni får detta för att lugna er själva?  

• MizzTez
    Rainbow brite skrev 2011-10-19 18:02:02 följande:
    Upplever ni smärta i bröstet? Alltså hjärttrakten?

Vad gör ni när ni får detta för att lugna er själva?  

Hur är din smärta?? Får du stickningar? Eller håller det i sig? Ilningar?
  • Rainbow brite
    MizzTez skrev 2011-10-19 20:49:15 följande:

Stickningar,Hugg,som el stötar
  • Anonym (sköldpadda)
    Anonym (hypo) skrev 2011-10-19 17:01:50 följande:
    Tack för omtanken ang sköldkörteln men tyvärr sitter mitt problem på ett annat plan. Och jag har nog snarare besökt för många läkare :)
    dawkins skrev 2011-10-19 16:34:06 följande:
    Sköldkörteln är väl ett standard prov när man söker för denna typ av besvär, så det var det första de kollade på mig, men det var normala värden. Man måste nog förutsätta att de flesta här har besökt en läkare vid något tillfälle för sina besvär, för annars är man ju rätt dum. Men om det är någon som inte besökt en läkare för sina besvär, så bör ju sköldkörteln förstås kollas.
    Ja detta borde vara ett standardprov men när jag sökte för mina problem på vc (vitiligo, ångest, muskelryckningar, trötthet, glömska) osv så tog de inte alls några prover så jag gick med problemen i flera år innan jag kom på att det kunde vara sköldskörteln! 
    Ville bara påminna om detta och jag skulle verkligen inte säga att man är dum om man inte kollat upp detta. många som lider av under/överproduktion vet inte alls varför man mår som man gör. Många drar sig för att söka för att det är rädda för att inte tas på allvar.

Självklart förstår jag att man kan må kasst utan att det behöver vara sköldskörteln! Jag hade ju inte dessa problem i början och mådde urkasst iaf! 

Att jobba med självkänslan var något jag gjorde och rekommenderar, det kommer som ett brev på posten när man är nära utbrändhet. Iaf för mig. Sen kan jag även rekommendera att läsa en bok som heter mindfulness i vardagen! Mycket intressant och tar upp mycket om stress samt verktyg för att bemästra det! 
  • Anonym (sköldpadda)
    MizzTez skrev 2011-10-19 20:49:15 följande:
    Jag fick ofta hugg där när jag var stressad och det gjorde skiiitont att ta djupa andetag. För mig brukar det gå över efter ett tag men det är verkligen obehagligt. Kommer oftast när jag ligger i sängen på kvällen....
  • Anonym (svett vid ångest)

Har inte läst alla inlägg men undrar:
    Är det ingen annan som fått fot o handsvett?!

Den dyker upp ngr gånger per dag sedan fem dagar tillbaka. Jag är sval och t.o.m kall om dom ibland.

Annars har jag fått problem med magen, det är magknip. Magen drar ihop sig som ett russin i kramp. Jag känner att jag skulle behöva fisa ut en stor boll med gas men det kommer nästan ingenting. Får det nästan bara i samband med mina tidiga mornar (ca kl fem på morgonen) o på jobbet.  

• dawkins
    Anonym (sköldpadda) skrev 2011-10-20 10:11:38 följande:
    dawkins skrev 2011-10-19 16:34:06 följande:
    Sköldkörteln är väl ett standard prov när man söker för denna typ av besvär, så det var det första de kollade på mig, men det var normala värden. Man måste nog förutsätta att de flesta här har besökt en läkare vid något tillfälle för sina besvär, för annars är man ju rätt dum. Men om det är någon som inte besökt en läkare för sina besvär, så bör ju sköldkörteln förstås kollas.
    Ja detta borde vara ett standardprov men när jag sökte för mina problem på vc (vitiligo, ångest, muskelryckningar, trötthet, glömska) osv så tog de inte alls några prover så jag gick med problemen i flera år innan jag kom på att det kunde vara sköldskörteln! 
    Ville bara påminna om detta och jag skulle verkligen inte säga att man är dum om man inte kollat upp detta. många som lider av under/överproduktion vet inte alls varför man mår som man gör. Många drar sig för att söka för att det är rädda för att inte tas på allvar.

Självklart förstår jag att man kan må kasst utan att det behöver vara sköldskörteln! Jag hade ju inte dessa problem i början och mådde urkasst iaf! 

Att jobba med självkänslan var något jag gjorde och rekommenderar, det kommer som ett brev på posten när man är nära utbrändhet. Iaf för mig. Sen kan jag även rekommendera att läsa en bok som heter mindfulness i vardagen! Mycket intressant och tar upp mycket om stress samt verktyg för att bemästra det! 
    Jag trodde i min enfald att om man söker för de symptom vi diskuterar här (t.ex. darrighet, muskelryckningar, myrkrypningar, hjärtklappning, värk, huvudvärk, yrsel, stickningar, domningar, kolsyrekänningar, m.m.) att när dessa sammanfaller så kollas sköldkörteln för att utesluta den, men det kanske inte är så. När jag för första gången besökte läkare för de symptom som jag då hade, så tog de flera blodprov för att kolla bl.a. sköldkörteln, då den kan ge denna typ av besvär. Om en läkare inte kollar det, måste det betraktas som tjänstefel.

I dag besväras jag av obehagliga och intensiva krypningar/ pirrningar i benen, så vi får väl se hur länge det ska sitta i. Sedan blir det väl något annat som dominerar tillvaron. Jag är så jävla trött på detta ekorrehjul av symptom.
  • MizzTez
    Rainbow brite skrev 2011-10-20 06:54:35 följande:
    Stickningar,Hugg,som el stötar

Men jag svarade på ditt inlägg tidigare men det kom inte med..
    Jag har haft de där huggen i perioder sedan jag var ett litet barn egentligen, i tonåren var de hemska, speciellt gymnasietiden. Idag kan jag förknippa det med stress, speciellt psykisk stress. Mådde pyton på gymnasiet så det är inte konstigt. Hoppade av efter halva tiden.. sen har det hållt sig borta tills förra året, men då var det stress på hög nivå igen. 
  • Anonym (sköldpadda)
    Anonym (svett vid ångest) skrev 2011-10-20 14:00:50 följande:
    Har inte läst alla inlägg men undrar:
    Är det ingen annan som fått fot o handsvett?!

Den dyker upp ngr gånger per dag sedan fem dagar tillbaka. Jag är sval och t.o.m kall om dom ibland.

Annars har jag fått problem med magen, det är magknip. Magen drar ihop sig som ett russin i kramp. Jag känner att jag skulle behöva fisa ut en stor boll med gas men det kommer nästan ingenting. Får det nästan bara i samband med mina tidiga mornar (ca kl fem på morgonen) o på jobbet.  
    jag fick jättemycket handsvett!!! jättejobbigt! När man skulle hälsa på nån torkade jag först av händerna på byxorna!!! Men det gjorde ju inte ont iaf och det behöver man inte skrämmas av. Men jobbigt ändå! Nu när jag mår bättre har jag även mindre handsvett!
  • Anonym (sköldpadda)

jag fick en form av social fobi och började rodna helt hux flux......jävligt jobbigt! nån annan som haft liknande? social fobi har jag ju läst om men just rodningarna?

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?