• Hormonermedhumör

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

• Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • MizzTez
    Anonym (rosa) skrev 2011-11-11 02:24:48 följande:
    Är de flesta som är här inne sjukskrivna? Undrar bara hur man får till det, har gått och pratat nu och hon som jag pratar med säger att jag bara ska ta det lugnt. Lättare sagt än gjort, eftersom mitt problem är att jag inte kan ta det lugnt. Vet inte hur jag ska kunna vila upp när man inte har en krona, ingen utbildning eller jobb osv. Det är ju en jättestor stress.. Vet inte hur jag ska hantera allting =S

Jag var sjukskriven 4 månader men sen blev jag arbetslös och då kunde jag inte vara sjukad mer, gick över på att stämpla hela sommaren och i augusti började jag plugga på distans. Provade jobba i sommras men det funkade inte, orkade in med folk helt enkelt, nu känner jag mig mer stabil igen. Men jag tror man måste hitta en egen väg och inte stressa sig in i gamla fotspår..
  • Anonym (hett)

Är det någon som känner igen rysningar som går upp på ena sidan huvudet? typ så som man brukar få när man säger att "håret reser sig på armarna"
    Kan detta komma från rygg, nacke, stress, ångest? 

• bluejean
    Anonym (hett) skrev 2011-11-18 09:11:07 följande:
    Är det någon som känner igen rysningar som går upp på ena sidan huvudet? typ så som man brukar få när man säger att "håret reser sig på armarna"
    Kan detta komma från rygg, nacke, stress, ångest? 
    Ja ofta får jag det,blir lika nervös varje gång
  • Anonym

Jag led av grov stress förr, Brukade få stickningar i ansiktet, som en känsla av känselbortfall.
    Hade mycket problem med extraslag/dubbelslag på hjärtat och nackstelhet, hög puls..och yrsel!
    Kunde inte koncentrera mig, hade läskiga overklighetskänslor..  

• Anonym

Vid panikattacker kan jag börja skaka och frysa. Hacka tänder. Nästan som ett krampanfall. Då behöver jag lägga mig ner helst med ett täcke på mig och omhållen. Det kan börja med att det sticker i handflatorna. Har fått höra att det beror på dåligt med syre dit för att man börjar andas konstigt som det börjar sticka i händerna.

• dawkins

Det "jobbigaste" för min del är att alla symptom kommer när man minst förväntar sig det (jag lider inte av panikattacker). När man mår som bäst och känner ett lugn i kroppen, då börjar helt plötsligt något av alla symptom man lider av, och det är svårt att acceptera. För några dagar sedan så mådde jag riktigt bra, jag hade en lugnare situation på jobbet och allt var frid och fröjd på hemmaplan. Jag kände inte av några symptom. När jag vaknade morgonen efter, så kändes det som jag skakade i hela kroppen och jag hade hjärtklappning. Just dessa symptom hade jag inte haft på flera månader och det fanns ingen som helst anledning att de skulle komma nu. Jag "köper" att man kan få symptom om det händer något "jobbigt" eller att det är stressigt på jobbet etc, men nu vara allt bra, men ändå så jälas kroppen hela tiden och man blir aldrig av med skiten. Nu kommer detta (i mitt fall) hålla på ett tag, sedan kommer något annat symptom och jävlas som jag inte haft på ett tag, hur tröttsamt är det?

• Anonym (hett)
    dawkins skrev 2011-11-20 12:11:47 följande:
    Det "jobbigaste" för min del är att alla symptom kommer när man minst förväntar sig det (jag lider inte av panikattacker). När man mår som bäst och känner ett lugn i kroppen, då börjar helt plötsligt något av alla symptom man lider av, och det är svårt att acceptera. För några dagar sedan så mådde jag riktigt bra, jag hade en lugnare situation på jobbet och allt var frid och fröjd på hemmaplan. Jag kände inte av några symptom. När jag vaknade morgonen efter, så kändes det som jag skakade i hela kroppen och jag hade hjärtklappning. Just dessa symptom hade jag inte haft på flera månader och det fanns ingen som helst anledning att de skulle komma nu. Jag "köper" att man kan få symptom om det händer något "jobbigt" eller att det är stressigt på jobbet etc, men nu vara allt bra, men ändå så jälas kroppen hela tiden och man blir aldrig av med skiten. Nu kommer detta (i mitt fall) hålla på ett tag, sedan kommer något annat symptom och jävlas som jag inte haft på ett tag, hur tröttsamt är det?
    Tänk va skönt, för första gången på tre år läser jag om någon som är precis som jag. Tack!
  • pilot93
    Anonym (Rädd) skrev 2011-08-08 11:08:43 följande:
    Hyperduttan: tack snälla för ditt svar! Jag har varit i kontakt med läkare och blivit utredd.. De tycker det är psykisk stress.. Jag tror det är ms. Värsta sorten. Man ska lita på läkarna, jag vet. Men jag vet också att de inte kan veta på de tester de gjort att det inte är ms. Jag drar mig verkligen för att kontakta sjukvården igen men jag blir verkligen inte bättre. Usch. Jag är så otroligt ledsen och orolig och fy fan. Vill bara ut ur denna mardröm!!!!! Vill ha tillbaka mitt liv. Har en underbar liten son på snart ett år som jag vill kunna ge allt i livet och lite till. Och en sambo som jag älskar.
    Hej Rädd!

Vi är nog inne på samma bana med MS där. Är 18 år och känner mig stressad och har ganska ofta ångest. Vet inte varför,men gör inte så mycket i skolan. Vilket kanske, kan vara en anledning. Jag skiter inte i skolan utan det är skolan som är slapp... Inga läxor eller prov.. Hoppas det är det som orsakar min ångest, då jag tar studenten i sommar :D

Men nu till saken, jag känner mig lite svag i kroppen ibland. Framför allt i armar och ben, typ som att allt drar ihop sig, jätte skumt och jag tycker det är obehagligt. Känner även pirrningar eller avdomningskänsla i vänstra ansiktet när jag stressar, t.ex. på jobbet.
    Har tyvärr, googlat på detta, vilket leder till länkar till MS symtom... Skiträdd är jag.

Men jag tror att detta beror på stress och ångest. "Vanadiz" här i trådenhar gett råd till magnesium tabletter. En symtom på brist på magnesium är just muskelsvagheter. Äter detta och känner faktiskt att det blir bättre. Stress och ångest tömmer kroppen på detta vilket kan leda till dessa symtom. Det lugnar även din ångest!

Sedan känner jag även att jag har nerver i kläm, i hela kroppen. Funderar på att gå till en kiropraktor för att dra ut dessa, om det nu är det. 

Jag tror inte vi lider utav MS, utan att det beror på stressen... Men visst fasen skrämmer det en...

Gå till livshälsokedjan Life och köp kalcium, magnesium och D3 tabletten. En glasburk med 180 tabletter, 129 kronor. Räcker i 90 dagar, 2 tabletter dagligen. Det är iallafall värt ett försök, sedan tycker jag att du ska ut och springa eller motionera 2-3 dagar i veckan, du kanske börjar bli av med muskler?

Hoppas det löser sig med dig vännen, vi är fler än du som har det samma :) 
  • MizzTez
    dawkins skrev 2011-11-20 12:11:47 följande:
    Det här är inte konstigt alls! Så får jag åxå.. Men saken är att när du är uppe i varv så hinner du inte tänka! Det är först när du slappnar av som kroppen börjar känna av alla krämpor. Det finns någon sida på nätet som förklarar det här bättre än vad jag gör. Min första panikattack fick jag min första lediga helg på jättelänge! Skulle slappna av, äta saltapinnar och kolla finalen av idol. Jag gjorde iof allt detta men på akuten..
    Ska kolla om jag kan googla fram det och länka!
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?