Anonym (Rädd) skrev 2011-08-08 11:08:43 följande:
Hyperduttan: tack snälla för ditt svar! Jag har varit i kontakt med läkare och blivit utredd.. De tycker det är psykisk stress.. Jag tror det är ms. Värsta sorten. Man ska lita på läkarna, jag vet. Men jag vet också att de inte kan veta på de tester de gjort att det inte är ms. Jag drar mig verkligen för att kontakta sjukvården igen men jag blir verkligen inte bättre. Usch. Jag är så otroligt ledsen och orolig och fy fan. Vill bara ut ur denna mardröm!!!!! Vill ha tillbaka mitt liv. Har en underbar liten son på snart ett år som jag vill kunna ge allt i livet och lite till. Och en sambo som jag älskar.
Hej Rädd!
Vi är nog inne på samma bana med MS där. Är 18 år och känner mig stressad och har ganska ofta ångest. Vet inte varför,men gör inte så mycket i skolan. Vilket kanske, kan vara en anledning. Jag skiter inte i skolan utan det är skolan som är slapp... Inga läxor eller prov.. Hoppas det är det som orsakar min ångest, då jag tar studenten i sommar :D
Men nu till saken, jag känner mig lite svag i kroppen ibland. Framför allt i armar och ben, typ som att allt drar ihop sig, jätte skumt och jag tycker det är obehagligt. Känner även pirrningar eller avdomningskänsla i vänstra ansiktet när jag stressar, t.ex. på jobbet.
Har tyvärr, googlat på detta, vilket leder till länkar till MS symtom... Skiträdd är jag.
Men jag tror att detta beror på stress och ångest. "Vanadiz" här i trådenhar gett råd till magnesium tabletter. En symtom på brist på magnesium är just muskelsvagheter. Äter detta och känner faktiskt att det blir bättre. Stress och ångest tömmer kroppen på detta vilket kan leda till dessa symtom. Det lugnar även din ångest!
Sedan känner jag även att jag har nerver i kläm, i hela kroppen. Funderar på att gå till en kiropraktor för att dra ut dessa, om det nu är det.
Jag tror inte vi lider utav MS, utan att det beror på stressen... Men visst fasen skrämmer det en...
Gå till livshälsokedjan Life och köp kalcium, magnesium och D3 tabletten. En glasburk med 180 tabletter, 129 kronor. Räcker i 90 dagar, 2 tabletter dagligen. Det är iallafall värt ett försök, sedan tycker jag att du ska ut och springa eller motionera 2-3 dagar i veckan, du kanske börjar bli av med muskler?
Hoppas det löser sig med dig vännen, vi är fler än du som har det samma :)