• Hormonermedhumör

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

• Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Jimmy 249

Så känner jag de oxå ibland. E jättetrött men kan inte sova för man ligger o spänner sig hela tiden. Minns inte vad den hette men den va ångestdämpande iaf. Inatt var jag jätte spände o fick svårt att andas o sen lyckades jag slappna av efter en stund. Sen kom de o försvann igen innan ja somnade. Ska hämta medicinen imorgon tänkte jag.

• MizzTez
    Jimmy 249 skrev 2011-12-04 15:19:15 följande:
    Så känner jag de oxå ibland. E jättetrött men kan inte sova för man ligger o spänner sig hela tiden. Minns inte vad den hette men den va ångestdämpande iaf. Inatt var jag jätte spände o fick svårt att andas o sen lyckades jag slappna av efter en stund. Sen kom de o försvann igen innan ja somnade. Ska hämta medicinen imorgon tänkte jag.
    Är faktiskt glad att jag fick medicinen, behövde den i början, det var som att lära om kroppen hur man slappnade av.. Nu tar jag den knappt! 15 tabletter sedan April!! Jag har lugnande Sobril och sen har jag betablockerare Inderal som dämpar hjärtfladdret och mina skakningar. Fick lyckopiller åxå men de har jag aldrig ätit, känns som att det bara skulle göra saken värre. Vill hitta mina egna vägar att lösa mina problem på, är inte så mycket för piller.. Däremot äter jag kosttillskott, magnesium, omega 3 och d-vitamin och det gör stor skillnad på mig! Omega 3 gör stor skillnad på hur hjärtat slår och det var det första rådet jag fick när jag kollapsade och faktiskt av en som tränar elit idrottare, så jag tänkte att han måste ju veta lite vad han snackar om iaf! hehe Jag hoppas din medicin gör susen! Skönt att höra att någon annan vet hur det är det där med att inte kunna sova.. Har du provat få massage på nacken och ryggen när du får tungt att andas?? Släppa spänningarna över bröstkorgen tänkte jag.. Spikmatta funkar fint för mig!
  • Anonym (mimmi)
    MizzTez skrev 2011-12-04 20:35:29 följande:
    Är faktiskt glad att jag fick medicinen, behövde den i början, det var som att lära om kroppen hur man slappnade av.. Nu tar jag den knappt! 15 tabletter sedan April!! Jag har lugnande Sobril och sen har jag betablockerare Inderal som dämpar hjärtfladdret och mina skakningar. Fick lyckopiller åxå men de har jag aldrig ätit, känns som att det bara skulle göra saken värre. Vill hitta mina egna vägar att lösa mina problem på, är inte så mycket för piller.. Däremot äter jag kosttillskott, magnesium, omega 3 och d-vitamin och det gör stor skillnad på mig! Omega 3 gör stor skillnad på hur hjärtat slår och det var det första rådet jag fick när jag kollapsade och faktiskt av en som tränar elit idrottare, så jag tänkte att han måste ju veta lite vad han snackar om iaf! hehe Jag hoppas din medicin gör susen! Skönt att höra att någon annan vet hur det är det där med att inte kunna sova.. Har du provat få massage på nacken och ryggen när du får tungt att andas?? Släppa spänningarna över bröstkorgen tänkte jag.. Spikmatta funkar fint för mig!
    Var o vilkem omega-3 köper du? Och magnesium?
  • Jimmy 249

Omega 3 ska ja nog inte behöva äta. Käkar fisk 1 gång i veckan minst:). Idag har de varit ok. Bara lite frusen o skakig

• MizzTez
    Anonym (mimmi) skrev 2011-12-04 21:07:00 följande:
    Var o vilkem omega-3 köper du? Och magnesium?
    Jag har provat massor med omega 3, betalat allt mellan 20:- och 180:- burken och den som funkar bäst för mig är en burk på öb som kostar typ 40:-.. Magnesiumet är från hälsokost och är en vit burk med grön ettikett (kan heta friggs) 250mg tabletter 2-3 st per dag.
  • MizzTez
    Jimmy 249 skrev 2011-12-05 00:08:46 följande:
    Omega 3 ska ja nog inte behöva äta. Käkar fisk 1 gång i veckan minst:). Idag har de varit ok. Bara lite frusen o skakig
    Skönt med en lugnare dag.. Har åxå så just för tillfället och lite domningar i huden här och där.
  • Jimmy 249

Ja de e skönt:). Fast ikväll kommer de smygande men försöker strunta i de just nu. Har inte tid:p

• MizzTez
    Jimmy 249 skrev 2011-12-05 21:43:47 följande:
    Ja de e skönt:). Fast ikväll kommer de smygande men försöker strunta i de just nu. Har inte tid:p
    Det är bra! Med lite envishet kommer man långt..
  • pilot93

Känt mig ganska bra idag själv!
    Dock känner jag mig sned i ansiktet, beror nog på att jag biter snett (tänderna) sedan är jag torr i ansiktet, precis som nare fast ta mig fan i hela ansiktet känns det som.

Skönt ändå! 

• Anonym

Vanadiz: Visst var det du som tipsade om boken Fri från ångest?
    Jag är inne på andra vändan på boken och den är toppen.
    jag äter även magnesium och andra vitaminer och mineraler.
    Det hjälper verkligen... Tack för tipsen!!!

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?