• Hormonermedhumör

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

• Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Anonym (hypo)

Jag som har haft sån ångest hela helgen för att jag tror jag har njurcancer, hua!

• mycketsaft

Har inte orkat läsa men svarar på sista tillägget: Har spännt käkarna så pass att en disk (som det kallas) halkat undan och jag har bara kunnat öppna munnen en cm, fick inte ens in en sked när jag skulle äta. Hade dock inte ont. Nu är käken ganska bra igen, förutom att det har börjat göra ont, gör oftast bara ont i käkleden men ibland även tänderna och huvudet.

• MizzTez

Ni som har problem med urinvägar/njurar, är det i svanken ni får ont???
    Förra året i september fick jag en jättesmärta i ryggen/svanken efter en förkyldning och även ont i äggledarna, mest på höger sida, hade så ont så jag fick morfin i suppar. Åkte akut till gyn för de trodde på cystor, hittades inget, röntgade njurarna, inget.. Låg en hel dag på lassa och de klämde och kände, de till och med tog ultra ljud på buk och tarmar. Jag gick så där ett tag, var grymt orolig och sen i december när jag fick min första panikattack så försvann det!! De ringde mig från sjukan i januari och frågade hur det var med mig. För en månad sedan kom det tillbaka och jag var säker på att jag höll på gå av!! Hade så ont! Det roliga är att jag verkligen mått dåligt senaste månaden...

• Anonym (Stressad jämt)

Spänd käke (tuggar/biter ihop i sömnen), smärta i nacke och axlar. Ont i magen, ont i huvudet. Smärta i leder, svettningar, svårt att sova, mardrömmar när jag väl sover, oros känslor, ångest, stresskänslor, panik vid förändring. Smärta i rygg, leder, muskler, spänd i hela kroppen, dålig mage (både hård och lös), dålig aptit/överdriven aptit....

• Anonym (hypo)

Jag har ont i ländryggen/svanken ibland men när mina urinvägsbesvär är som värst gör det även ont högre upp mot njurarna. Det är som en trött stickande smärta. Dessutom har jag spänd andningsmuskelatur, det gör ont när jag trycker på revbenen och diafragman. Någon som känner igen sig? 

• MizzTez
    Anonym (hypo) skrev 2011-12-19 22:24:58 följande:
    Jag har ont i ländryggen/svanken ibland men när mina urinvägsbesvär är som värst gör det även ont högre upp mot njurarna. Det är som en trött stickande smärta. Dessutom har jag spänd andningsmuskelatur, det gör ont när jag trycker på revbenen och diafragman. Någon som känner igen sig? 
    Det har jag! har jätteont runt revbenen och magen, lägg till en bröstmuskel inflammation som håller krampaktigt tag om mig och då inser du att jag känner mig som en 90 åring med krämpor överallt. har i princip ont runt hela bröstkorgen, nacken, armarna och magen. Har svårt att dra in luft ibland för att jag är så spänd.
  • MizzTez

Är det någon som får som att hjärtat slår i vatten? En sån känsla? Eller som att det slår i ett eko? Sjukt svårt att förklara..

• Anonym (ångesttjej)

Jag får både klåda å smärta i hårbotten..jag brukar vara så spänd att jag får ont i vänster bröst muskel,samt späningshuvudvärk..munntorrhet ärr oxo ett symptom som jag brukar ha..sen brukar jag svettas å sen frysa..håller på om vartannat..jag brukar oxo darra å skaka specielt vid svåra ångest attacker eller panik attacker.. Dom vanligaste fysiska symptom jag får är snbb puls,hyperventilation,yrsel,ostadighet,overklighetskännsla,svettningar;darrningar,munntorrhet,domningar..oftast så hjälper det med en prommenad..men inte alltid..

• Anonym (Hypokondriker?)

Jag har så mycket muskel/nervryckningar (man ser hur musklerna rör sig under huden) och detta gör mig galen. Det dyker upp precis överallt i kroppen och i bland på flera ställen samtidigt. Jag har förstås provat magnesium, kalcium m.m. men det hjälper inte. Vissa perioder är det lite lugnare, men sedan drar det igång igen (tillsammans med alla andra besvär, som hjärtklappning, värk, darrig, ont i magen, m.m.) och läkarna hittar inget fel. Någon mer som lider av dessa muskelryckningar?

• Anonym (mimmi)
    Anonym (Hypokondriker?) skrev 2011-12-20 11:28:06 följande:
    Jag har så mycket muskel/nervryckningar (man ser hur musklerna rör sig under huden) och detta gör mig galen. Det dyker upp precis överallt i kroppen och i bland på flera ställen samtidigt. Jag har förstås provat magnesium, kalcium m.m. men det hjälper inte. Vissa perioder är det lite lugnare, men sedan drar det igång igen (tillsammans med alla andra besvär, som hjärtklappning, värk, darrig, ont i magen, m.m.) och läkarna hittar inget fel. Någon mer som lider av dessa muskelryckningar?
    Du kanske borde gå till någon som håller på med kinesologi. Han/hon kan kolla vad du har för brister i kroppen. ämnen alltså tex magnesium osv osv
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?