• Hormonermedhumör

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

• Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • MizzTez
    Jimmy 249 skrev 2011-12-22 02:08:45 följande:
    De va tråkigt att höra:( Mitt onda känns mest som träningsverk o blir värre när jag går. Har läst att det ska hetta i området oxå vilket tex en muskelinflamation oxå gör. Brukar försöka slå bort såna tankar,ibland går de o ibland inte.

Manna hade en period när hon va yngre men det försvann. Sen har 2 på mitt skift oxå haft de. Brorsan verka tro att de är lätt att göra saker.

Har du oxå haft liknande känningar i bröstet vid promenader? Har läst att ångesten kan tillta i början för att man undvikt situationerna tidigare. Är iaf sjukt spänd i axlarna nu. Knakar i nacken o verker ut i axlarna när jag vrider huvudet.
    I början när jag började promenera så trodde jag att jag skulle falla död ner på vägen! Fick kramper i bröstkorgen.. åh, orkar knappt tänka på det. Nu har det gått lite mer åt det andra hållet, om jag inte motionerar så blir jag sjuk. Hahaha! Men det är bra att forstätta för precis som du säger så tilltar ångesten i början men det går fort bort! Försök att inte komma ihåg den här gången till nästa gång utan ta dem en och en om man säger så. När du promenerar sen så gå inte fort, andas in luften, kolla på träden, lyssna på folk och bilar, djur osv. Gick du i rask takt nu? Tänkte om kondisen inte är bra så kan ju det ha gjort att du började må dåligt.

Jag brukar kolla på folk som åxå har ångest, min mamma har åxå haft någon period när hon var yngre, min syster lika så och vet du vad, det har ju just varit det perioder! De har ju inte fastnat där utan kommit vidare.. Det fastnar jag på! Att man kan komma bort från det.
  • Jimmy 249

Okej. Då e jag inte ensam iaf. Det var ganska rask takt då hundarna bestämde tempot. Ska försöka o ta promenaderna en i taget. Men va sjukt jobbigt o sen hade jag ju lite ångest efteråt. Just nu e ja bara spänd o har lite huvudverk.

• MizzTez
    Jimmy 249 skrev 2011-12-22 02:49:26 följande:
    Okej. Då e jag inte ensam iaf. Det var ganska rask takt då hundarna bestämde tempot. Ska försöka o ta promenaderna en i taget. Men va sjukt jobbigt o sen hade jag ju lite ångest efteråt. Just nu e ja bara spänd o har lite huvudverk.
    Det är väl nu du skulle ta din medicin i såfall..
    Men varför äter och sover du inte?
  • Jimmy 249

Att ja inte sover beror mest på spänningar o att jag haft tider o passa nu. Annars brukar jag sova längre när jag väl somnar. Brukar för det mesta kunna äta. Fast vissa dagar mår jag illa o ibland kommer maten upp igen:(. Men bruka försöka tvinga i mig något iaf.

• Jimmy 249

Det jobbigaste är ju att jag är mer lr mindre sängliggande till o från. Riktigt drygt när man inte förmår att göra ens dom enklaste sakerna. Ibland är det knappt man förmår att gå på toa. Någon mer som känner igen sig?

• MizzTez
    Jimmy 249 skrev 2011-12-23 02:46:53 följande:
    Det jobbigaste är ju att jag är mer lr mindre sängliggande till o från. Riktigt drygt när man inte förmår att göra ens dom enklaste sakerna. Ibland är det knappt man förmår att gå på toa. Någon mer som känner igen sig?
    Jag törs nog knappt svara på det där.. Men är det som att orken bara är borta?
  • Jimmy 249

Ja de e precis som man inte har någon ork alls o att man känner sig ostadig o svag när man väl kommer upp. Vrf våga du inte svara på de?

• MizzTez
    Jimmy 249 skrev 2011-12-23 03:39:49 följande:
    Ja de e precis som man inte har någon ork alls o att man känner sig ostadig o svag när man väl kommer upp. Vrf våga du inte svara på de?
    Nä jag skojade bara när jag sa att jag inte tordes svara på det! Tänkte nästan att du tror jag skojar med dig om jag svarar på alla dina symptom! Men det är så jag brukar ha det ibland, speciellt om jag haft det körigt ett tag eller om jag haft lång ihållande ångest, då tappar jag allt.. Ligger bara på soffan och funderar över livet ungefär. Blir nog lite nere i samma veva, för jag är annars ganska pysslig av mig, brukar hitta på saker med barn och vänner men på senaste så har jag inte orkat. Känner väl inte igen mig själv riktigt.
    När jag tänker på det så är det egentligen inte konstigt att man tappar orken och lusten, man går ju omkring och spänner sig som tusan hela tiden och hjärnan går på högvarv så man borde ju bli slut nångång. Så det kan ju vara kroppens sätt att säga till att den behöver vila..
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?