• Hormonermedhumör

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

• Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Anonym
    Hormonermedhumör skrev 2010-01-20 15:03:49 följande:
    Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?
    Vid det tillfallet jag var utbrand, sa upplevde jag de mesta av de basta symtom, for jag kunde inte kanna att jag var stressad, sa kroppen signalerade med andra saker ist, bla sa blev jag riktigt ruggigt forkyld, utan att verkligen vara det.. (Vem har upplevt en forkylning som kommer och gar pa en dag, jo jag??) Iaf.. DIN kropp soker olika satt att forklara for dig att du ar over dina granser vad det galler stressen.. Spanda nack och halsmuskler ar vanlig vardagsmat under de omstandigheterna, samma med att bita ihop tanderna.. Jag fick nagra tander forstorda tack vare det... ALLT detta hade varierande smartor, beroende pa hur illa jag behandlade mig sjalv... MEN det viktiga ar att fa HJALP... Sen kan aven sjukgymnastik och ex massage, varmvatten gympa osv vara nyttigt.. Hur det skulle vara for just dig kan jag inte saga, for vi alla reageraar olika, och svarar pa behandling olika..
  • Anonym (hypo)
    MizzTez skrev 2011-12-28 22:02:06 följande:
    Jo, det gör jag.. Googla på Tietzes syndrom! Det är vanligt att man får det när man har problem med spänningar runt om en. för mig försvinner det nästan omg när jag tränar, fick en bunt med övningar av sjuk.gymn och de hjälper jättemycket! Jag har ätit antiinflammatoriskt i 4 månader innan jag började med övningarna och det hjälpte väl kanske en liten del men det kom ju tillbaka så fort jag slutade.
    Tack för info. Jag har ofta väldigt ont i sidan mellan revbenen och bak i ryggen och här verkar det mer vara framsida.. Men det kanske kan vara olika....
  • MizzTez
    Anonym (hypo) skrev 2011-12-28 23:07:35 följande:
    Tack för info. Jag har ofta väldigt ont i sidan mellan revbenen och bak i ryggen och här verkar det mer vara framsida.. Men det kanske kan vara olika....
    Ja för mig går det liksom runt.. Svårt att beskriva men egentligen så har jag ont hela bröstmuskeln och den går från bröstet fram, runt i armhålan och slutar på ryggen om jag säger så.. Jag tror det är väldigt olika beroende på vart och om man får en inflammation.
  • Black roses
    Anonym (hypo) skrev 2011-12-28 23:07:35 följande:
    Tietzes ar en form av inflammation i lederna i brostkorgen.. De sitter pa sidorna, i ryggen och i fram i brostkorgen.. Jag har det, det finns battre och samre tider helt klart.. Blir nog aldrig av med det ser det ut som, da jag har haft det i nagra ar nu...
  • Anonym (hypo)

Tack än en gång för info. Idag har jag så sjukt ont i ena sidan, en stickande värk som gör mig galen. Jag känner att jag har en välgigt öm punkt mellan revbenen längst ut på ryggen. Det jobbiga är att jag nu är livrädd för att det är njuren som strular och att jag har en infektion i den. Spärtan strålar ända ner till höften typ. Jag pallar inte med mig själv och denna oro. Är det någon som kan och orkar tala mig till rätta?

• MizzTez
    Anonym (hypo) skrev 2011-12-29 12:30:53 följande:
    Tack än en gång för info. Idag har jag så sjukt ont i ena sidan, en stickande värk som gör mig galen. Jag känner att jag har en välgigt öm punkt mellan revbenen längst ut på ryggen. Det jobbiga är att jag nu är livrädd för att det är njuren som strular och att jag har en infektion i den. Spärtan strålar ända ner till höften typ. Jag pallar inte med mig själv och denna oro. Är det någon som kan och orkar tala mig till rätta?
    Min läkare gjorde som så, han tröck på mig, sen sa han "Eftersom det gör ont utanpå så sitter det inte inne!"
  • Anonym (hypo)
    MizzTez skrev 2011-12-29 13:03:46 följande:
    Min läkare gjorde som så, han tröck på mig, sen sa han "Eftersom det gör ont utanpå så sitter det inte inne!"
    Det låter vettigt. Det värsta är att jag skulle kunna åka till akuten när jag känner så här för att stilla oron. Men jag vet ju att det inte hjälp mig i längden tidigare. 
  • MizzTez
    Anonym (hypo) skrev 2011-12-29 13:38:50 följande:
    Det låter vettigt. Det värsta är att jag skulle kunna åka till akuten när jag känner så här för att stilla oron. Men jag vet ju att det inte hjälp mig i längden tidigare. 
    Jag har gjort det!! Åkte en söndag natt kl 5 med smärtor över bröstet.. Tog bilen själv dit! Så nått inom mig sa ju att det inte var farligt men jag ville ändå in för att få lugn i kroppen. På akuten vet de exakt hur de ska ta emot någon med panik. Har fått superbra vård där när jag varit in med mina panikattacker.. åkt in 3 gånger. De till och med sa åt mig att det är bättre att man kommer in om man känner att det är jobbigt för annars bygger man bara på oron och paniken. Vissa åker bara och sätter sig i väntrummet för att känna tryggheten.. Men jag förstår det! Funderade själv på det några gånger.
  • Rainbow brite

Kan ni känna av tex bara yrsel utan ångest som bara kommer huxflux?

• Tinusen

Ja, jag har ofta yrsel utan ångest, men yrseln skapar i sin tur ångest då jag blir rädd för vad som är fel. Det blir en ond cirkel utav allt!

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?