Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
Jag är ny här i tråden och har ingen diagnos än utan är under utredning. Jag har mått dåligt i ett halvår ungefär, men senaste 3 månaderna har det ökat kraftigt.
Jag har magnetkamera på huvudet, gastroskopi, besök hos neurologen kvar... men är sjukskriven tills vidare.
Hittills har det bara pratats om MS, ALS och andra läskigheter som jag verkligen inte vill ha men senste besöket pratade han om utmattningsdepression...
Och jag tycker inte det är pinsamt på något sätt att få en psykisk diagnos men har svårt att tro att alla mina symptom beror på detta...
Jag undrar om ni här känner igen ett eller flera symptom som jag har?
Jag tycker det vore skumt om blödningar och sår i munnen och underlivet kan bero på stress..?
*Väldigt lätt uttröttad i musklerna. Typ om jag går en promenad så får jag mjölksyra fort och en onormal träningsvärk dagen efter. Och när musklerna blir trötta det är då det blir svårt med finmotoriken.
Mest ont får jag i underarmarna. Benen kan kännas som cement.
*Ont i ryggen och runt bröstet - som att någon står och kramar mig alldeles för hårt...
*Klumpkänsla i halsen och bröstet. Som om något vore i vägen... och känner mig tung i magen och bröstet. Denna känsla kan komma och gå från timme till timme...
*Svårt att andas ibland.
*Blödningar från munnen/halsen. Inte kraftiga men det kommer liksom uppblandat med spottet...
*Blödningar även från underlivet. Inte heller kraftiga men liksom ljusrosa flytningar. Jag ammar fortfarande och har inte fått tillbaka mensen..
*Skakig i kroppen eller känsla som att det är kolsyra i kroppen...Känns främst när jag ska lägga mig och vila eller sitter still..
*Ingen aptit och illamående
*Huvudvärk
*Ljudkänslig
*Dåligt tålamod med barnen
*Vill göra mycket men orkar mindre...
*Domningar på olika ställen - oftast håller det bara i sig i max 30 sek och sen flrsvinner det och kan dyka upp på nytt ställe.. Vanliga ställen är delar av huvudet, underlivet eller händerna.